Nu borde min Float dämpare vara på väg ner mot Göteborg. Så till helgen åker jag upp till skotern för test ...åker upp själv denna gång så det blir ingen skidåkning utan bara skoter som gäller.
Sen kan ni ju hålla utkik efter Snowmobile nr5...där kommer ett litet reportage om mitt bygge
Fixade fästen till isrivarna ikväll. det behövs nya fästen då dom nu sitter monterade i kräningshämmaren och jag skall ju testa ta bort den nu då jag monterar nya dämpare.
eftersom dom e lite för långa så blev ju skidtrycket högt. Dessutom så blev det toe in då den reste sig fram. Nu har jag justerar rätt tou out så då blev den mycket bättre. Ev. Ska jag släppa balataremmen fram för att minska skidtrycket ännu mera. Så just nu e den lite tungstyrd.
Men som dämpare efter gropig led blev det ju ett jättelyft
Vi vet ju att du inte har pengar till en turbo men såg denna på blocket http://www.blocket.se/gavleborg/Phazer_mcxpress_turbo__08_38505497.htm?ca=2&w=3 , vi får väl göra en insamling så att du kan få en turbo. Jag pratade med Magnus på NTC och han har ju oxå en Phazer som han har turbo på och han skulle säkert kunnat ge dig tips om hur man ska få det att fungera bra på Phazern.
Var och tankade idag innan vi åkte och kollade på svenska rallyt..jag kan ju inte påstå att den är törstig. knappt 17l fick jag i den och då har jag kört ca 10mil sen senaste tankningen...varav ca 6-7 mil var ospårat