Yamaha Phazer MTX "Chris Edition"

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Imorgon skall ja få lite lackade delar från min kompis så jag kan jobba vidare med framvagnen och sen nästa vecka skall jag fixa alu.plåtar så jag kan komma vidare på tunneln.

En annan rolig grej är att detta inlägg borde vara nr. 1000 i denna tråd :) :)

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Ja det var 1000 svar :)...så sant det var 1001 inlägg :) :)...hur som helst kul att mitt projekt följs av så många :)

Rupa

Välkänd medlem
12 nov 2007
128
1
18
Dalarna
Sakta men säkert läst mig igenom hela denna tråd då jag själv funderar på att skaffa mig en Phazer. Vilket brutalt jäkla jobb! Jag har setat med ett leende hela tiden och det tog nog en 8h att läsa allt och begrunda dina bilder. Älskar din uppfinningsrikedom och kreativitet, det smittar av sig. Jag brukar skruva mycket men mest serva och underhålla. Men denna tråd har inspirerat och nästa skoter kan mycket väl gå ett liknande öde till mötes haha, så gott jag kan iaf.

Lycka till i fortsättningen, jag kommer följa utvecklingen. Åker själv i dalarna så kanske möts vi någon dag på spåret :)

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Sakta men säkert läst mig igenom hela denna tråd då jag själv funderar på att skaffa mig en Phazer. Vilket brutalt jäkla jobb! Jag har setat med ett leende hela tiden och det tog nog en 8h att läsa allt och begrunda dina bilder. Älskar din uppfinningsrikedom och kreativitet, det smittar av sig. Jag brukar skruva mycket men mest serva och underhålla. Men denna tråd har inspirerat och nästa skoter kan mycket väl gå ett liknande öde till mötes haha, så gott jag kan iaf.

Lycka till i fortsättningen, jag kommer följa utvecklingen. Åker själv i dalarna så kanske möts vi någon dag på spåret :)
Kul att du orkade kolla igenom allt :) Ja det har blivit mycket speciallösningar då min budget inte är så stor så jag bara kan köpa färdiga delar.

Rupa

Välkänd medlem
12 nov 2007
128
1
18
Dalarna
Var som en bra bok, när jag väl börjat gick det inte att sluta :). Roligare med dina egna delar än köpta.

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Idag har jag jobbat med att anpassa ett Arctic Cat bromshandtag. Det för att slippa den "omständiga" som Yamaha har

Till vänster Yamahas lösning och till höger Arctic Cats :)

Eftersom Yamahas elreglage sitter på bromshandtagsfästet så måste jag använda en del från Yamaha fäste.

Fästet som skall modifieras för att passa det nya bromshandtagsfästet.

Dom delar jag kapade bort har alla med p-bromsen att göra

Test på styret

Elreglaget passar också :)

Jag flyttade över kontakten för bromsljuset också.

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Jag vet inte hur mycket vikt man sparar men det ä r ju lite iaf och så blir det mindre prylar och vajrar runt styret :)

Köpte min från en skoterskrot...ett par hundringar betalade jag

Xion

Välkänd medlem
23 aug 2009
1.045
3
16
Kiruna
Smart ide, fattar inte varför yamaha har en extra "spak" till p-bromsen..
Dock har du ju fuskat lite med kabeln där ;) Eltejp fungerar ju inte ;)

mas

Välkänd medlem
17 dec 2011
1.174
150
63
Säfsen
Smart ide, fattar inte varför yamaha har en extra "spak" till p-bromsen..
Dock har du ju fuskat lite med kabeln där ;) Eltejp fungerar ju inte ;)
Visst är det härligt att kunna påpeka när eleganten har tagit en "genväg", men jag håller med :heh:
Hör av dig om du behöver bra krympslang Christian :bigsmile: så får du när du kommer till Säfsen nästa gång :blink1:

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
det är faktiskt lött och krympslang under :) sen tejp för att hålla kabelskyddet på plats ;)

ojlind

Välkänd medlem
29 jan 2010
632
0
16
53
Sa Svartbyn
Hej igen Chris
Kul att du fortsätter "moddandet", allt snyggt som vanligt!!!
Vill du bli iväg med lite överblivet? Hur kommer du göra med boogien?
Jörgen

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
pixbox har lite strul med sin server så ingha nya bilder just nu. Dock händer lite på min FB sida dom som har koll på den :)

Iaf en sånhär har jag beställt idag. Tack till Combine Ab som sponsrat med denna fina "leksak"

albatraoz

Välkänd medlem
25 jan 2011
1.164
23
38
Greenwich
pixbox har lite strul med sin server så ingha nya bilder just nu. Dock händer lite på min FB sida dom som har koll på den :)

Iaf en sånhär har jag beställt idag. Tack till Combine Ab som sponsrat med denna fina "leksak"
snygg.. men vad är det? :)

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Pixbox är ju nere ännu så jag testar att länka från FB

Men jag har jobbat vidare med tunneln idag och här kommer lite bilder från det

Plåtar till tunneln

"Ritning" för att ha kolla på vinklar på tunneln