Yamaha Phazer MTX "Chris Edition"

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Det bakrefästet du pratar om (polaris-stuket som du kallar det) finns som standard på dom nyare phazrarna =) så det är allt yamaha stuk fortfarande!
Jag hade Yamahastuk på det fästet förra vintern...då det är ju en plåt som är det bakre fästet på dom nyare Phazerna :)
...men syftade på att det nu är ett rör som fäst i ett t-spår ;)

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Putsade upp hörnbitarna på tunneln idag ..iväntan på olika delar som jag behöver för att komma vidare med annat :)

Ny "mellanplåt" till tunneln tillverkade jag också

Testmonterade de övre delarna av tunneln

Lite pyssel att få hållaren till stänklappen att passa eftersom jag smalnat av tunneln

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Framvagnsgeomteri

testar höjden på spindeln för att få minsta möjliga ändring på camber vid fjädring

Efter en heldel testande kom jag ner till detta maxvärde inom ca 95% av fjädringsvägen...precis innan den bottnar så avviker det lite mera

Här syns testriggen jag gjort för att kunna mäta upp allt.

Sen så kunde jag rita klart spindeln

vaen

Välkänd medlem
12 jan 2009
1.232
1
16
Dalarna
Hur långt fram ligger du i planeringen? Har du redan planerat nästa sommars moddande haha lr finns det nått kvar att modda efter boggin? skämt och sido, enastående arbete lär jag säga!!!

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Jag för med jämna mellanrum tips om Nytro motorer som är till salu :). Det skulle vara ett "drömprojekt" nästa sommar att stoppa i en sån. Men problemet med en sån modd är pengarna :(

Så förhoppningsvis är jag nöjd då jag är klar med detta så behöver jag bara tvätta och vaxa den nästa sommar :)

Grylar

Välkänd medlem
7 dec 2008
148
0
6
Vilhelmina
Skulle va sjukt tråkigt om du vart nöjd... Så blir du de tyck ja att du ska sälja å börja om med något nytt projekt :) De här är ju de enda man har å göra nu innan snön kommer ;)

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Igår inhandlade jag lite kolfiber. Så förhoppningsvis blir det lite "kolfiberjobb" ikväll :)

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Några bilder från kolfiberjobbet

Några bitar av kolfiberväven tillklippta

Många moment innan det är klart, här håller jag på och vattenslipar innan klarlackningen

Första varvet klarlack ( dålig bild pga av damm på kameran :) )

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Idag har jag jobbat vidare med tunneln

Förstärkning av tunneln ( på Polaris är detta ju ett kylrör men jag var ju tvungen att kapa det då jag smalnade av tunneln)

Börjat popnita ihop tunneln

Övre delen av tunneln klar

Fäste för stänklappen

Sidostyckena klarlackade

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Var ute en sväng nu på morgonen :)

Dags att nita fast sidostyckena

Då var tunneln ihop monterad

Tunneln monterad på skotern

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Efter lite trixande sitter alla fästen på plats, anpassade efter den nya tunneln

Här syns hur tunneln såg ut då jag hämtade den...och vad det blivit av den framtills nu

Rbanan

Välkänd medlem
15 jan 2010
1.710
4
38
Luleå
Råkade klicka mig in på första sidan i denna tråd, trodde fan jag kommit fel. Inte mycke som är kvar av den stackars gråa phazern jag såg där.

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Ja det har hänt lite sen jag köpte den :)

Slutresultat väntar jag också på :)...många små bitar som skall falla på plats men jag börjar ana slutet nu iaf :)