Yamaha Phazer MTX "Chris Edition"

Calleman91

Välkänd medlem
28 sept 2009
238
0
16
Vänersborg / Sälen
en fråga bara, eftersom du förstärker lite här å där..

Har du förstärkt fästet som håller slutburken? Det gick nämligen sönder/lossnade från burken på min, Så jag bockade till en bit järn å passade in så den följde formen på burken å svetsade sedan fast den. ska se om ha har bild

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Jag har inte förstärkt något där..har inte heller sett några tendeser till sprickor heller. Kanon om du kan fixa en bild så ser jag var det har gett sig för dig

Calleman91

Välkänd medlem
28 sept 2009
238
0
16
Vänersborg / Sälen
Hade tyvärr ingen bild på det, men hade en innan jag laga det, sitter ju en pinne där ca 1cm i diameter som ett S typ och den som du ser lossnade från fästet då jag landade lite hårt i ett hopp...

Så det jag gjorde va att hitta liknande järn "pinnar" i samma diameter och bockade dom från båda ändar på burken så att dom följde kanten å sedan möttes i linje med fästet och gick upp till ja.. fästet, hoppas du förstår =) kan fixa bild då jag e i garaget igen om du vill

Mk1

Välkänd medlem
8 nov 2009
304
0
16
Luleå
Har fått lite inspiration från dina framfarter... Ska nu bygga nya fotsteg till Crossfiren. Vad har du använt för dimension på rören när du byggde dina?

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Det har ju varit mycket disskusioner om detta med rördimenssioner i en annan tråd så jag vet inte om du skall gå på det jag användt...dimmensioner är väl ingen fara men vilken kvalitet på rören är ju en annan femma. 15mm på det inre röret och 25 vill jag minnas jag körde på det yttre

Mk1

Välkänd medlem
8 nov 2009
304
0
16
Luleå
Det ser förjäkla bra ut allt du gör på skotern.
Minns du hur stort avstånd du hade mellan dom tvärgående korta rören på fotstegen?

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Det ser förjäkla bra ut allt du gör på skotern.
Minns du hur stort avstånd du hade mellan dom tvärgående korta rören på fotstegen?
Det varierar minns inte exakt men runt 7-8cm tror jag det var

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Idag har jag hunnit med lite maskinbearbetning

Dessa delar skall fixas

Först fräste jag till ytan

Sedan dags för lite borrning

Sen en sväng i svarven

En bit på väg

Sen spände jag ihop allt för att borra lite styrhål. Sen kommer jag skruva ihop alla 3 delar provisoriskt så får en kompis svetsa ihop det

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Bilder från kvällen projekt

Brickan fastsvetsad

Skall bli justerskruv till boggien

Delar till boggien börjar bli klara

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Känns motigt just nu...inget som går min väg och projektet bara "segar" sig fram medans vintern närmar sig med stormsteg.

Har strul med en massa små saker som jag behöver men som det strular till sig. Sen vissa saker som inte riktigt blev som jag tänkt/planerat :(

pro_climber

Välkänd medlem
22 dec 2007
808
3
18
Vindeln
Bara att ta nya tag! Du har hela 2 månader kvar innan det är något sånär bra åkning, kan ha fel men brukar vara mest stubbar å sten innan jul.
Har legat sömnlös och funderat på hur du fick "ut" muttern som du stängt in på den där bulten med brickan på. Sen undrar ju om det är produktplacering i sista bilden? Hehe, snyggt iså fall:)

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Muttern kapades i 2 delar med vinkelslipen :)...produktplaceringen var omedveten och inget jag iaf får betalt för ;)

pro_climber

Välkänd medlem
22 dec 2007
808
3
18
Vindeln
Muttern kapades i 2 delar med vinkelslipen :)...produktplaceringen var omedveten och inget jag iaf får betalt för ;)
Så klart! Impad, ser ut och ha klarat sig bra. Had de vare jag så hade gängen vart kass! GARANTERAT!!
Ok, såg de bara och de såg så "bra" ut;)

pro_climber

Välkänd medlem
22 dec 2007
808
3
18
Vindeln
Fick hem lite grejer ikväll iaf :)

Snygga spindlar! Tankarna går direkt till en framvagn som kom ut ifjol. Annars delar jag nog väldigt mångas förväntan vad det gäller boggien, vill se MEEER av den. Snyggt!!

Skickat från min MB525 via Tapatalk 2