Vilken maskin ska du ha 2012?!

Jaockala

Välkänd medlem
28 nov 2009
658
0
16
Jag beställde en Pro Rmk 800 155" idag, behåller Nytron som pulkdragare till frun. ;)
Tanken var egentligen att vi skulle bytt bort familjebilen, men då vi har fem barn så blir utbudet rätt begränsat om man ska ha en buss med minst sju sittplatser och fyrhjulsdrift... Tittade på beg. Multivan, nya Sharan och beg. Q7.
Multivanen får man räkna med minst 300K om man vill ha en som iaf gått under 7-8000 mil, nya Sharanen slutar på minst 400K med fyrhjulsdrift och minimalt med utrustning-Q7an vet jag av en -09 med 3.0 dieseln som jag kan lösa för "vettiga" pengar från ett leasingkontrakt-men då kostar skatten nästan 11000:-/år!!

Då kan jag kosta på nuvarande familjebil lite uppfrächning och köpa en till skoter, mycket roligare! :D
Har man så mycket pengar så man inte vet vart man ska lägga dom.. så ;)
 

Fredriksson_

Aktiv medlem
7 feb 2011
52
1
1
Björksele
Kan nog bli så att de blir en 11as skidoo rs 600 då tanken var att kanske köra några back tävlingar.. Men de blir inte till hösten utan nu om en vecka eller 2 isf. Får hoppas säsongen räcker en stund till :)
 

karlsson___

Välkänd medlem
15 nov 2009
300
0
16
Saxnäs
ska nog köpa en
Ski-doo 600 RS, eller
Lynx 600 RS, eller
Arctic cat SX/XC 600,

nån som har en fräsch sådan skoter nyare än -09 så är jag intesserad PM mig gärna :)
 

enpatte

Välkänd medlem
22 jan 2011
2.070
68
48
Borgafjäll
Tanken är att det ska köpas en Renegade 800 förhoppningsvis med rev-chassie om plånboken inte blir våldtaget allt för hårt av frugan framöver.
 

Neroxx

Välkänd medlem
27 feb 2011
176
0
6
söderhamn
Antingen en polaris rmk 144 eller något i den stilen, runt 05 eller en yamaha rx1 farsan ska köpa å jag får dela den med han för han lutar det nog åt rx1 an medans jag e sugen på rmkn så vet inte än ni får gärna säga fördelar/nackdelar med dessa skotrar!

mvh neroxx.
 

fanzy

Välkänd medlem
27 nov 2006
2.335
9
38
Lycksele
Blir nog att åka runt på Assaulten man köpte för några veckor sen.
Är dock rädd att det blir byte till Polaris nya chassie :)
 

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland
Har man så mycket pengar så man inte vet vart man ska lägga dom.. så ;)
Det kallas en extremt förstående fru och bortprioriterad familjebil.
Vet inte om det är att ha mycket pengar precis...snarare har jag/vi alldeles för lite eftersom vi inte har råd att välja både nyare bil och ny skoter :)

Medger att jag blir lite stött när det kommer till såna här kommentarer-jag lägger i princip inte pengar på någonting som inte är skoterrelaterat. Inte frun heller..

Hur många går på krogen/röker eller köper kläder/soffor osv för tusentals kronor?
Mer exempel: Vi köpte en LCDtv för ett par år sen. En 32" för 3500:-



Som sagt, det är bara en fråga om vart man väljer att lägga pengarna.
 

Ante4wd

Välkänd medlem
20 aug 2008
1.012
1
16
Lycksele
Själv så blir det att åka vidare på M5/7:an minst en säsong till. Efter det så vet man aldrig vad som händer.
 

snödräparn

Välkänd medlem
26 sept 2007
1.002
4
38
52
Boden
Med BRPs remproblem mm, hoppas jag verkligen att du vet vad du ger dig in på..

MVH L-O // Boden
Har inte hittat nån Polaris ÅF som vill sälja åt mig ännu. Ski-doo å arctic cat ser det ljusare ut hos. Även Yamma är nog säljsugna.
 

MRLijo

Medlem
15 apr 2010
34
0
1
Sorsele
Ingen som har beställt en Tundra Extreme? :D då man har hört mycke prat om att de skulle vara en grym maskin :)
 

Micke_gt

Aktiv medlem
26 sept 2009
62
0
6
bokat pro rmk 800 155"

köpte iq: via motorhuset i östersund och handlar även denna dära. pga av att man fått ruskigt bra bemötande dära.:)
 

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland
Tja, det känns som vilken Nytro som helst fast med lite annan matta och en styrhöjare.
Just ja, inte att förglömma, ett klistermärke på tunneln.
Jag blev inte sådär jätteimponerad, men jag kanske missat nån avgörande detalj?
 

Supernordic

Ny medlem
11 feb 2009
4
0
1
Kommer fortsätta köra min Summit 600 E-tec eftersom jag är såå nöjd. Rolig maskin som inte ruinerar en.. Har hört lite rykten om att Skidoo och Lynx kan bli mot 20.000:- billigare 2012 pga kronans värde mot dollarn. Har inte verifierat det dock..
 

Fille.

Välkänd medlem
5 apr 2008
366
0
16
Tja, det känns som vilken Nytro som helst fast med lite annan matta och en styrhöjare.
Just ja, inte att förglömma, ett klistermärke på tunneln.
Jag blev inte sådär jätteimponerad, men jag kanske missat nån avgörande detalj?
Så det sitter alltså nya ascentmattan på den?