Lukas Polaris RMK 800 (långtidsprojekt)

Lukas

Välkänd medlem
21 feb 2010
454
0
16
Boden
Tjena!

Tänkte starta ett litet projekt om mitt nyköp! Eftersom det är ganska länge kvar till vintern så har jag ingen brådska. Jag tar en sak i taget o försöker att få till det bra istället! :) Har några saker som jag kommer ändra på, till exempel att höja den fram. Sen ska jag gå igenom och se om det är något som behöver bytas eller lagas!

Skotern kanske kommer utrustas med något senare, det vet jag inte, kom med förslag på vad jag skulle kunna göra! Alltid kul med kommentarer! :D

Postar en Bild på skotern!

Bild 008.jpg

Lukas

Välkänd medlem
21 feb 2010
454
0
16
Boden
Hejsan! har nu varit ute o kollat igenom, motorkuddar, packboxar etc. verkar vara fina!
Men skidfästena var mindre fina.. Har kollat hos min lokala polaris åf om hade några, men det gick inte att endast köpa skidfästen, bara hela skidan.. Surt! Någon som vet om man kan köpa skidfästen någonstans?

Så här såg ena ut! den andra var det en spricka i men fick ingen bra bild på den..

Ehnebom

Välkänd medlem
23 dec 2007
1.148
2
16
Hudik
Det där är Polarisstandard, vet inte hur många gånger jag svetsade ihop mina innan jag gav upp och byggde nya av rostfritt. Jag tror dom ligger kvar i verkstan nånstans om du vill ha dom?

Ehnebom

Välkänd medlem
23 dec 2007
1.148
2
16
Hudik
Fast alltså, skulle du byta till SLP skidor? Isåntfall följer det med andra fästen till dom

olofmikael

Välkänd medlem
23 okt 2008
1.646
0
16
Strömsund
ett tips IFALL de förekommer mycke hårdföre däruppe å du vill köra ändå är att du skaffar isrivare! enda sen ja satte de på min har lampan aldrig ens funderat på å blinka eller lysa.

Lukas

Välkänd medlem
21 feb 2010
454
0
16
Boden
Det där är Polarisstandard, vet inte hur många gånger jag svetsade ihop mina innan jag gav upp och byggde nya av rostfritt. Jag tror dom ligger kvar i verkstan nånstans om du vill ha dom?
Ja väldigt gärna! :)
Ta det via PM :)

Lukas

Välkänd medlem
21 feb 2010
454
0
16
Boden
Jag har funderat på slp skidor fast vi får se hur det blir med det, måste ju testa originalskidorna först, kan vara så att jag trivs med dom. :)

Brukar vara ganska rikt med snö här uppe men visst är det hårdföre också! Så isrivare ska jag skaffa, eller om man skulle bygga ett par egna? vad säger ni?

Last edited:

zleric

Välkänd medlem
30 maj 2008
1.856
1
38
Luleå
Det blir nog fint! Prova bygg ett par egna, om du har möjlighet. De är inte så avancerade :) Vi måste ta en sväng till vintern!

Lukas

Välkänd medlem
21 feb 2010
454
0
16
Boden
Update!

Idag har jag varit ute ett tag och hunnit lite utav varje! =) Bilderna får tala!

Spände fjädrarna lite för att få den lite högre fram, och visst blev den högre allt!

Sen så körde jag lite med autosol, syns inte så bra på bilderna men det blev helt okej tycker jag =)

Före:

Efter:

Polerade även variatorkåpan lite :)

LynxtuktarN

Välkänd medlem
11 jan 2011
1.124
4
16
Obbola
ser fint ut hitills =)

Men ett tips angående skidfästena, gör ett par egna i rostfritt/vanligt konstruktionsstål ist för o köpa nya, blir dom seriöst gjorda så håller dom minst lika bra om inte bättre =)

Lukas

Välkänd medlem
21 feb 2010
454
0
16
Boden
Tackar så mycket! =)
Jo, angående skitfästena så håller jag att få tag i ett par rostria, men det kommer nog dröja nån vecka =)

Siralopne

Välkänd medlem
17 nov 2010
2.032
0
36
Tyckte jag kände igen den ! Gick grymt bra sist jag körde den, hoppas du är nöjd ;) Kul att du fixar upp den!

Lukas

Välkänd medlem
21 feb 2010
454
0
16
Boden
Ja, jävligt rapp är den om inte annat! =) Jag är jättenöjd med den och det ska bli riktigt intressant och testa den när det blir mycket snö :)