Oldschool lynx "mountain" turbo

beckvall

Välkänd medlem
4 maj 2010
778
0
16
sundsvall
Sv: Oldschool lynx "mountain"

hehe ja dom alstrar lite värme ;) vad är den orginal? och visst sotter de en 583 i? =)

WestinMX

Välkänd medlem
6 jul 2010
858
0
16
Skutskär, Sweden, Sweden

Tack ozzy :D .. !

Beckvall:
Jo, blir ju en hel del värme i onödan under huven. Japp sitter en 583a i den, planad topp och höjda portar men det har du nog koll på ;)

Väldigt sugen på en provstart nu, det som är kvar innan är väl:

Byta nålar och säten i gasarna som jag tänkte göra ikväll.
Göra expansionskärl och oljetank.
Göra klart ljuddämparen.
Fixa mesh'n till luftburk, Förslag på lim? alu->mesh.

Har jag glömt något?

Boggien ska också på plats innan starten.

Fixade bitarna till avgasröret tidigare så nu ska det bara svetsas, målas och stoppas.

Tog av lite mera för att få en snällare böj.

WestinMX

Välkänd medlem
6 jul 2010
858
0
16
Skutskär, Sweden, Sweden

svarvat distanser och målat ljuddämpardelarna, imorgon ska jag försöka köpa stoppning till burken och lim till meshet.

Sen har jag skramlat ihop lite grejor att pyssla med imorgon:

Tack så mycket till bcool som sponsrat mig med dessa stora bitar mesh!
Mycket generöst :D

WestinMX

Välkänd medlem
6 jul 2010
858
0
16
Skutskär, Sweden, Sweden

hehehe, är det en spark med motor jag skådar i bakgrunden? gör övrigt ser det mycket bra ut!
Ja, nog är det en sådan allt. Bara för att jag inte är fiskar själv så kan man vara snabbast mellan pimpelhålen iaf, hehe.

Ringde till min lokala handlare för att köpa balataremmar, han hade bitar på 60cm som han ville ha ca 250-300 spänn styck för sa han.
Någonstans i min kola så kom det fram att mekonomen hade börjat sålt skoterprylar så jag ringde till dom, vipps 2 dagar senare står jag här med 1,5m balatarem som jag betalat 169kr för och då var den bredare än hos handlaren också!

Oljetanken färdigsvetsad också, skotschas imorgon.

Boggien ihop på en VÄLDIGT rörig bänk, pinsamt.

Nu för er som läser, det första du tänker på när du ser färger och stuk, vad tänker du på?

Jag får iaf någon liten snestukad Knight Rider profil i huvvet :rock:

Lukas

Välkänd medlem
21 feb 2010
454
0
16
Boden

Sjukt snyggt stuk på den! Svart med röda detaljer gör sig riktigt bra! :)

Lidqvist

Välkänd medlem
7 mar 2011
122
0
6
Vilhelmina

Skitsnygg färgkombination! Men tänkte också på huven, den är väl lite mattare röd original? och skulle va snyggt med samma knallröda färg som fotstegen å boggien, eller svart med röda detaljer.
Fast det är ju finslip man gör om man har lust/tid/ork/pengar:)
I övrigt också väldigt snyggt byggt!

WestinMX

Välkänd medlem
6 jul 2010
858
0
16
Skutskär, Sweden, Sweden

Skitsnygg färgkombination! Men tänkte också på huven, den är väl lite mattare röd original? och skulle va snyggt med samma knallröda färg som fotstegen å boggien, eller svart med röda detaljer.
Fast det är ju finslip man gör om man har lust/tid/ork/pengar:)
I övrigt också väldigt snyggt byggt!
Huven är faktiskt rätt blank, tänkte om jag ska dra ut den i solljus och ta någon kort idag. :)
Alla röda detaljer ska pulverlackeras sen när allt är klart, om man då har lite skrammel kvar ;)

Tack tack! :D

Vad jag tänker på när jag ser färg och stuk, cleans nytro:).
Ja, de påmånde rätt mycket om varandra i stuk och färg, nytron "lite" dyrare dock.. Hehe.

WestinMX

Välkänd medlem
6 jul 2010
858
0
16
Skutskär, Sweden, Sweden

Släpade ut den och tog nåt kort.

Är inte nöjd med dynan för övrigt.. Passar inte resten av skotern, men tror ja kör på den ändå.

Kvar innan start:
Sätta dit gasare och luftburk, göra expansionskärl och sätta dit oljetanken.

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
36
mellansel
www.skoterlon.nu

håller inte med om dynan, tycker du fått till den mkt bra. TYcker den passar mkt bra med resten, på med nå överdrag blir det kanon.

Jävligt bra jobbat för övrigt=)

Lx3

Välkänd medlem
16 jan 2010
148
0
16

Blev ju bra det där! Tycker absolut dynan funkar. Ska du klä den själv eller lämna bort? Tror det hade blivit kanon om man kunde få till en design med svart överdrag med något rött fält.

Lite svarta dekaler på huven hade nog också lyft helheten, blir väldigt mycket rött på ett och samma ställe nu om du förstår vad jag menar.

Keep it up!:thumb: