Sv: Oldschool lynx "mountain"
1.Om simons har kortradie så har jag inte full koll hör jag. Mekonomens rörböjar trodde jag va simons för dem är stora i radien. Det är svårt att hitta rörböjar under 100kr st.
2. 1 mm kan man ta ur toppen i pottan utan problem och tar du av squisbandet 1mm också så duger det. Exakt hur mycket mindre kompförhåll det ger vet i F men gissar 0,7 hg.. Ex om du har 11,7-1 "kan " det bli runt 11-1 med lite flax. Tar mat dessutom av squishbande 1mm smalare sänks flamfarten och den blir då tålig mot spikning och man kan åka 11-1 komp-f.
1. Det finns både lång och kortradie, men just kortradieböjarna är svetsade på längden. ovala och dyra.
Fick tag i 2st 35kroners böjar också, sömlösa 48mm som ja tänkte sätta efter pipan.
Ut ur turbon blir det 2" och en liten ljuddämpare, bör fungera.
2. Finimang, hur räknar du på det där?
får testa att ta ur lite grann, så har man ju försökt iaf och det går ju som sagt annars att höja cyllarna lite.
In och utloppsfläns med kona till 2".
35kr´s rörböjen i tryckkälsstål.
Gjorde en ny ljuddämpare idag också som är lite kortare än den andra, ser ut att bli kanoners.
Hölje av aluminium och gavlar i 2mm svart plåt.
200mm dämparkropp vs den gamla 300mm.
Hade tänkt att kapa pipan strax före den första svetsen på pipan och sätta en fläns där för att kunna byta stinger och montera "turbosnabeln".