Max höjd på höjare till Viper ?

Vesslan

Välkänd medlem
15 sept 2010
921
93
28
Kan försöka få till nån bild i helgen.
De har ju kommit snö nu, kanske blir en liten tur...
Låter bra, gärna med stående och sittande position samt ngn bild på hur det ser ut så att säga, går själv i tankarna på att slänga dit en höjare nämligen.

Korpen

Välkänd medlem
14 dec 2006
340
0
16
Dalarna
Låter bra, gärna med stående och sittande position samt ngn bild på hur det ser ut så att säga, går själv i tankarna på att slänga dit en höjare nämligen.
Jag kan säga direkt att sitt positionen är inte den bästa. Men det går...
Jag ska därför senare beställa en boss dyna för att höja sitt positionen.

Vesslan

Välkänd medlem
15 sept 2010
921
93
28
Nej det är klart den påverkas, men man ser ju mer i vilken utsträckning när man har en bild, lite så jag tänker :)

H a

Välkänd medlem
10 dec 2010
244
0
16
Hammar
Hej!
Vad är det för gänga i dom fastsvetsade muttrarna som man drar fast styret i? På min ser det ut att vara vanliga M8 bultar men det känns inte rätt. Bultarna går ej att skruva igenom muttern helt. Kanske är det någon låsfunktion?

Korpen

Välkänd medlem
14 dec 2006
340
0
16
Dalarna
Grattis! Det bästa man kan köpa, blir som en ny skoter! :D :D
Tack !

Men det tråkiga är att jag inte fått den levererad än. Beställde i augusti så det är ett tag sen...men men inge snö än så det är lugnt. ;-)

Tydligen har en maskin varit trasig på BOSS, skall nu vara igång igen.

Korpen

Välkänd medlem
14 dec 2006
340
0
16
Dalarna
Hej!
Vad är det för gänga i dom fastsvetsade muttrarna som man drar fast styret i? På min ser det ut att vara vanliga M8 bultar men det känns inte rätt. Bultarna går ej att skruva igenom muttern helt. Kanske är det någon låsfunktion?
Vet inte vad det är för gänga men enligt instruktion för styrhöjaren så fick man borra upp hålen för att man ska kunna använda medföljande bult.