Är jag dum? ej skoterrelaterat

cobrajet

Välkänd medlem
Jag och min fru har alltid varit med barnen på deras aktiviteter, ridning, slalom, fotboll, hockey, musik, svindyrt men värt varenda krona. Numera tävlar sonen och bägge döttrarna i styrkelyft och självklart är man med och tittar och cochar. Som ni förstår så är mina "barn" lite äldre nu (25-31) men jäklar vad kul vi har ihop. Dina barn är din bästa investering så du gör helt RÄTT.
 

arjeplogarn

Välkänd medlem
11 mar 2008
3.792
3
38
Residenset
Nu är det väl lite sent att säga det, åk.
Jag kanske är från en lite väl släktkär familj men släkten går framför allt, verkligen framför allt.

Tycker att det är en rörande kärleksfull handling.
 

honda600e

Välkänd medlem
17 aug 2010
744
6
18
Märsta
Jag tackar för alla era kommentarer.. alla här verkar ha samma uppfattning som mig, vilket jag tycker bevisar att jag gör rätt.

Jag kommer att åka på ett eller annat sätt, men som någon sa, han är där med sitt lag.
Själv tar jag med mig andra sonen och åker ner på semester och kollar på deras matcher.

Ha det bra alla och hoppas att det kommer snö snart.. jag och min gamla skoter står och väntar.
 

AlexM

Välkänd medlem
4 okt 2009
552
1
16
Boden
Åker du inte kommer du att ångra dig hela livet.
Man kan inte prissätta en upplevelse...
Åker du inte,är du dum:)
 

honda600e

Välkänd medlem
17 aug 2010
744
6
18
Märsta
Att jag åker är självklart.. jag blev bara tveksam ett tag efter alla andras kommentarer i min omgivning.

Fick lite problem bara med banken om mitt bostadslån, men det tog bara farsan 3 sek att ta beslutet att han ställer upp som borgenär om det skulle behövas.. fixat.

Jag och min andra son åker, på ett eller annat sätt.
 

Hjulboggie rules

Välkänd medlem
21 sept 2004
3.987
25
38
Luleå
Man blir lite glad i hjärtat då man läser sådant. Pengarna har du glömt om några år, så icke upplevelsen.


Och han glömmer det aldrig.
 

kenth

Välkänd medlem
27 sept 2011
1.397
2
38
Säter
Go for it, säger jag. Fixa videokamera och gör en videodagbok som grabben kan visa för sina barn en dag.
 

honda600e

Välkänd medlem
17 aug 2010
744
6
18
Märsta
Har foto som hobby, så jag har redan en rätt shysst videokamera och en ännu bättre kamera.
Får dessutom låna mer prylar av en pressfotograf, om jag vågar... haha
Mina objektiv kostar 4-siffrigt.. dom hon har sagt att jag får låna finns inte ens i mina drömmar.

Jag har i alla fall 3-4 månader på mig att fixa allt.
 

tonix

Välkänd medlem
24 okt 2006
1.312
1
38
i en väska
Rubriken är kanske konstig.

För att göra en lång historia väldigt kort så satte jag min son i handbollsskola då han hade 0 vänner, kraftig övervikt och problem med motoriken.
Idag (7 år senare) är han i bra form och har många vänner.

Förra veckan så blev han uttagen till att vara med och spela SM, som samtidigt var kval till VM.
Igår vann dom och kvalificerade sig då till att spela VM i Kroatien i vår. (grymt stolt)

Mitt omedelbara beslut var att ta semester och ta med min andra son för att åka till Kroatien för att se dom spela, men har mer eller mindre blivit idiot-förklarad.

Jag fattar inte.. det är juh frågan om min son, sen att han bara är 14 och det inte är ett "riktigt" VM utan skol-VM tycker jag saknar betydelse...

Är jag som ensamstående pappa verkligen så dum som vill ta ledigt och låna 15-20000 för att se min son spela?
men på riktigt?? vafan klart du ska åka, kosta va det kosta vill! grabben kommer bli glad å du stolt!
åk åk åååk
 

honda600e

Välkänd medlem
17 aug 2010
744
6
18
Märsta
Jag bestämde mig efter de 2 första inläggen här att åka, oavsett vad jag måste göra.
Men bara så att ni får en uppfattning om hur det kan vara.
Jag skickade ett meddelande till en annan förälder vars barn också lyckades ta en plats i laget som ska representera sverige i skol-vm i kroatien angående att ta semester när våra barn ska spela.

Detta var svaret jag fick.
Petri: nope, inget semestrande här, Bias får njuta för sig själv om det är så att de får åka med ;)

Tur att skoterfolk är mer vettiga... :)
 

honda600e

Välkänd medlem
17 aug 2010
744
6
18
Märsta
Dom gick ut offentligt i halvtidspausen när a-laget spelade i slutet av dec och presenterade laget som ska representera Sverige i Skol-vm i Kroatien, och då var min son med.

Så, jag har lagt in om 2 veckors semester i mitten av April, (redan beviljad), och på måndag när skolan börjar så lämnas det in en ledighetsansökan för min andra son i skolan.
Han är också handbolls-spelare och dom går båda 2 på handbolls-högstadiet, så det ska inte vara något problem.

Vi åker och sen får andra säga precis vad dom vill.
 

honda600e

Välkänd medlem
17 aug 2010
744
6
18
Märsta
Det du gör är så rätt det kan bli.. Varför säger folk annat?
Jadu.. den som visste det.
Fast som det ser ut nu är jag den enda som åker ner???... jag begriper inte detta.

Men jag har ialla fall sagt upp min säsongsplats för husvagnen i Dalarna och hämtar hem den i slutet av mars.. så då behöver jag inte betala för den platsen, och hittar jag ingen annan lösning så kan jag alltid ta bil och husvagn och köra ner..

Det var jag inställd på direkt när jag fick beskedet, men tvekade en stund när jag hörde dom andra, och efter 3 inlägg här var jag tillbaka på min första inställning...
 

Rackelsmurf

Välkänd medlem
21 okt 2008
284
0
16
Utanför Piteå
Ja de är konstigt hur "folk" kan ha så mycket åsikter om något dom inte har nåt som helst med att göra, du kommer säkert få en riktigt trevlig upplevelse med minnen för livet, helt rätt val.
 

xit

Välkänd medlem
30 mar 2009
256
0
16
41
Alfta
Helt rätt beslut! Pengar är runda, dom rullar oftas tillbaka på ett eller annat sätt, en sån här grej kanske kommer bara en gång. Så följ med din son och se han spela VM, det blir stort för er båda!
 

honda600e

Välkänd medlem
17 aug 2010
744
6
18
Märsta
Jepp. jag hoppas dock att han fortsätter och att det blir fler tillfällen, men det vet man inte.
Samma sak gäller den yngre vilden som tränar ihop med dom som är 1-3 år äldre, men han var för ung i år.
Blir väl till att sälja snöskotern också, men en ny (gammal) kan man skaffa igen senare..

Märkligt hur det kan bli,, dom kör 8 pass i veckan och i bästa fall ökar jag takten lite om jag ska till bilen när det regnar.. hahaha
 

honda600e

Välkänd medlem
17 aug 2010
744
6
18
Märsta
Fy f-n..
I november var min son tillsammans med 3 andra 14-åringar med och tog en plats i laget för 15-åringar.
Dom spelade till sig en plats i VM i Kroatien...
I december presenterades hela laget som skulle spela och då var dessa 4 med.. det gjordes i halvtid i samband med att en allsvensk match spelades... finns inspelat.

Jag har sagt upp min säsongsplats för husvagnen i Dalarna för att få ihop penger så att jag kan åka ner tillsammans med min andra son och titta.
Jag har bytt bil för att få en som är billigare i drift.
Jag har begärt och fått semester.

I måndags fick vi beskedet att skolan inte har råd att skicka alla spelare så 3 st 14-åringar får inte följa med.. så min son skulle vara den enda 14-åringen i det laget... då känner man sig stolt.

I går kväll fick jag reda på att min son INTE får åka med utan det är en annan 14-åring som har fått hans plats. :-(
Denna grabb har inte spelat med skol-laget tidigare och är inte en av dom 4 som har spelat till sig en plats i laget, utan det visade sig idag att hans mamma har varit i kontakt med skolan och betalat resan åt honom till Kroatien för att han ska få åka istället för min son...

Hur i h-e kan skolan gå med på att en förälder "köper" en plats åt sin son för något andra har spelat och kämpat sig till???
"Men om någon av 15-åringarna blir skadad så är han med i VM-laget igen!!"

Jag har inte fått höra detta direkt från skolan utan från av förälder till en av de andra 14-åringarna som var med och tog en plats och som inte heller får åka med, så jag ska ta och kolla upp det närmare i morgon..

Jag hann inte sälja snöskotern i alla fall... så man får väl vara glad för det lilla.
 

DaGmarDasK

Välkänd medlem
11 apr 2010
564
1
18
falun
vilken jävla F*TTA till förälder jag kan förstå att hon vill ha med ungen men att köpa in han är fan över gränsen!