Jag var till NTC idag och handlade lite igen
Blev bara en ny ytterskiva till primärvariatorn och även en ny fjäder till denna. Fjädern är samma som sitter på original men den här är ny så nu kanske även den här håller 2089mil
Idag var det fullt med maskiner på gården när jag svängde in till NTC
Denna maskinen är riktigt fin och även till salu om ngn är sugen, ska tydligen vara runt 300 hästar i den :eyebrows:
Primären på plats igen
Den gamla skivan som är lite smått nött.
Hoppas att lagret som sitter innanför primärvariatorn inte tagit för mkt skada bara med en variator som inte var i perfekt balans men jag har nu hittat en firma som kan byta lagret för en betydligt mindre peng än vad Yamaha skall ha. Yamaha tar ca 6000:- och jag kan nog få det hela gjort för ca 1000:- då är det bara det yttre lagret som byts men det verkar ju vara det som går först då det inre badar i olja mest hela tiden.
Jag brukar ta hjälp av en skiftnyckel då jag ska på och av med remmen, det fungerar väldigt smidigt.
Var ute och testade lite ikväll hur den fungerar med den nya fjädern och den går nu upp till 8900varv för att sen gå ner till 8600. Testade inte så mkt då jag inte vill störa för mkt så här på kvällen i byn men hinner nog testa lite mer i morgon eller nått och då lite längre ifrån civilisationen. Jag misstänker att om den håller dessa varv så får man nog vara ganska nöjd eller vad säger ni som vet mer om detta?
Innan fjäder bytet så låg den på ca 8700 och sen gick den ner till ca8400.