Tack för alla råd och funderingar. Att få en ny M1100T är kört för det finns inga i sverige att få tag på.
Får jag pengarna tillbaka så kommer de troligen inte att räcka till att köpa en annan M1100T senare då jag bara betalade 144650:- Men denna handlare borde ge mig ett bra pris i framtiden hoppas jag.
Hittade lite i konsument köpslagen...
"
Skadestånd
Du har enligt konsumentköplagen rätt till ersättning för alla utgifter och förluster som du drabbas av på grund av fel på varan eller försenad leverans. Rätten till skadestånd har du oavsett om köpet hävs eller om felet har blivit åtgärdat av säljaren. Skadeståndsgrundande kostnader kan vara
* utlägg, som resor och transporter för att få felet avhjälpt,
* inkomstförluster, exempelvis på grund av att du måste ta ledigt från arbetet för att vänta på en reparatör och därmed fått avdrag på lönen,
* prisskillnad, det vill säga om du efter att ha hävt köpet tvingas betala mer för en motsvarande vara,
* andra förluster, som exempelvis en biljett till en bilfärja som du inte kunnat utnyttja för att det blivit fel på din bil.
Du har också rätt att få ersättning av säljaren om den felaktiga varan orsakar en skada på annan egendom som tillhör dig eller din familj, till exempel om en diskmaskin läcker vatten och skadar köksgolvet."
Då kan jag alltså få ersättning för att jag kört skotern tillbaka + betalning för hyra av släpet.
Jag som bara ville ha kul med min M1100T i vinter :sad: