Det går ju att klicka på länken och se filmen ändå fast man inte har något login där.Men lägg ut bild i tråden för oss som inte har fäjsboken så att vi också får se
Kan vara så att du har rätt. Ju mer jag funderat på detta, ju mer börjar jag misstänka att filmen är lite äldre än i förrgårHmm.. Tvivlar på det jag ser :tongue1:
Fejkat, otroligt fejkat :smile1:
Tänk att en dalmas har bättre koll en er norrlänningarTror dock det övergick i regn även på högre höjder. Ett tips är att kolla på smhi/ fjällobservationer. De har stationer både på låg och högre höjd. Då får man en uppfattning hur mycket höjden spelar in.
Gäddede, korsvattnet o Stekenjokk ligger ganska nära Jorma och dessa mätstationer ligger. 500möh, ca700möh o 1030möh. Dessa borde ge en bra uppfattning. Tror tempen uppdateras varje 30min. Man brukar räkna ca 0,7 grader kallare för varje 100m som standard. Detta gäller dock inte vid högtryck o vinter då dalgångarna brukar ha betydligt kallare vs fjället.
Hoj hoj dra i handbromsen nu gott folk!!!Fan man blir ju schizofren av den här tråden, säger att Göransson har en del att reda ut..
Blir farligt för dig nästa gång vi ses där uppe!Hoj hoj dra i handbromsen nu gott folk!!!
Ett internt skämt som spårat ut nå alldeles fullständigt vad jag kan läsa!! De där var för mina närmsta vänner som vet att min maskin står i molekyler hos ÅF... Inte sätter ni er väl och blåser upp till blåsjön för en film utan fakta! Eller är snöabstinensen så stor?? Shit vad vet jag korpens öga och fjällgårn kanske blitt fullbokade i helgen redan.. Nä nu ska jag ge er någon riktig fakta kring blåsjön då jag var där i helgen...
Fredag kväll, snöade på bra.. Mellan 1,5-2dm blötsnö
Lördag, pissregn hela dagen även på fjället... Snö på fjälle=runt1dm som blir bra botten...
Söndag, 1,5dm ny puder när vi vakna och snöade till å från tills vi for hemöver....
Summa summera: håll er ett par veckor till åtminstone
Gött.ca 30-40cm snö uppe i blåsjön, svårt att avgöra från vägen efter stormen, plogkanter till knäna ungefär, mycket skoterspår tydligen mot fjällen men de var mest fortum som hade åkt tydligen...
Det ska inte va nått snack om det, december brukar va lite slö men man hoppas ju alltid på så tidig säsong som möjligt...Gött.
Februari bokat, hoppas det hinner bli lite snö tills dess.
-Inbillar mig att det är en rätt snösäker månad, med tanke på vad som står om tidigare år i tråden..
Låter bra.Det ska inte va nått snack om det, december brukar va lite slö men man hoppas ju alltid på så tidig säsong som möjligt...
Det finns inget att se...Låter bra.
Hur är det med bränsle, affärer, osv?