Svartnäs/Ryssjön

ostnor

Välkänd medlem
1 aug 2007
576
0
16
har pratat med svärfar nu igen och den här vändan hade han med sig tumstocken och mätte åt oss skoternördar. =)

Där han mätte var det 67cm på tumstocken totalt ner till barmark.

Så nu kan man inte skylla på att ögonmåttet sviker honom. =P

Han vart förvånad när jouren ringde ut honom runt kl 15 och sa att det var dags att köra igen då det i Svärdsjö där åkeriet utgår ifrån inte kommit mycket mera snö alls men som sagt i Svartnäs fortsatte snöandet.

/ Johan.
Härligt jobbat!
King att få folk att åka runt med tumstockar o mäta snödjup åt oss skoternördar...
 

johan_lkpg

Välkänd medlem
5 jan 2012
124
0
6
Ja det är kanon att han tog med och mätte.

Han trodde dom skulle bli utringda på en runda till ikväll eller inatt för sist han var uppe runt halv 4 så snöade på för fullt.


Ska se om jag kan få en uppdatering till innan helgen.



Är det några här som har tänkt åka upp och åka lördag eller söndag som man kunde haka på och åka ihop med?

Som sagt jag har 4wd bil med släp med plats för en till skoter upp ifrån Svärdsjö ifall någon vill ha skjuts. =)

// Johan.
 

johan_lkpg

Välkänd medlem
5 jan 2012
124
0
6
Ännu en uppdatering.

Tidigt i morse (runt 5) vart svärfar utringd på en röjningsrunda till Svartnäs igen.

Då hade han ingen tumstock och mätte med men han uppskattade att det hade kommit ca 8-10cm snö till under natten.

Någon som är åksugen? =P
 

johan_lkpg

Välkänd medlem
5 jan 2012
124
0
6
Du får mer än gärna visa mig något grymt ställe att köra på! =)

Jag åker upp till Svärdsjö imorgon fredag efter jobbet och satsar på att åka både lördag och söndag.

Fan svärfar är ändå ganska bra att ha ibland! =P