Sladdning Sävast 2012

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.518
33
48
På Johnny´s begäran gör vi en gemensam sladdtråd för vår klubb, år 2012.

Här för vi in kommande & utförda ledjobb denna vinter.

MVH Ordf. L-O

johnnype

Välkänd medlem
1 jan 2000
174
0
16
boden
har i dag spårat upp å sladdat leden från järnvägen och till gamla sävastvägen då jag körde fast ordentligt med vikingen,,, tvifan vad den väger det aset,har den bestämt sig att fara åt sidan då gör den det ordentligt,tur att jag hade kopplat av sladden innan, men jag brände remmen så jag stoppade på den som var som reservrem men nu gnäller den på tomgång,kanske en justerings grej bara,sedan sladdade jag mot nötmyran men det är bara att glömma att ta sig efter bäcken mot kraftlinjen.Något jag tänkte på att det skulle vara bra att tillverka en skrapa att skrapa av kladdrullen för så fort man kör med rullen i lite blött så fastnar det på rullen,fick skrapa av den med spaden flera gånger..

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.518
33
48
Du gör en toppen insats för klubben Johnny.

Passerade Gruvberget i eftermiddag och kunde se ditt fina jobb.

Precis som du sa är leden efter Nötmyran, dvs bäcken mot kraftledningen, just nu helt oduglig att köra på.

MVH L-O

dannej

Medlem
1 jan 2012
28
0
1
boden
Vågar man fara in efter bäcken?
Kikade in efter den när jag körde efter kraftledningen idag och var lite sugen på att köra in :)
Har aldrig kört där så la ner den tanken och puttrade vidare :)

dannej

Medlem
1 jan 2012
28
0
1
boden
Tippar på att det är blött under?
Lär väl inte frysa på nånstans nå mer.

På leden från börsttjärn mot nötmyran (tror jag det heter) så finns det ett stort dike efter leden som är vattenfyllt, såg ut som att några suttit fast i det så vågade mig inte över igår fast jag kört där tidigare i vinter.
Hur brukar det diket vara under en "normal" vinter?

runte

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.048
2
38
Sävast Norbotten
Tippar på att det är blött under?
Lär väl inte frysa på nånstans nå mer.

På leden från börsttjärn mot nötmyran (tror jag det heter) så finns det ett stort dike efter leden som är vattenfyllt, såg ut som att några suttit fast i det så vågade mig inte över igår fast jag kört där tidigare i vinter.
Hur brukar det diket vara under en "normal" vinter?
Om du tänker på diket strax bortom Börsttjärn så brukar det efter några sladdvändor knappt märkas i normala fall

Bäcken är i stort sett aldrig någon höjdare förrän några modiga män gjort den första repan, därefter fryser den ihop och blir kanon ett normalt år, om det gäller även detta år låter jag vara osagt

Om någon ev. tänker utmana bäcken så bör man inte göra detta ensam :)

runte

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.048
2
38
Sävast Norbotten
Har idag gjort en testrepa till Åberget efter en mindre modifiering av raspen, många gropar blev fyllda, så för en stund ser det riktigt bra ut

runte

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.048
2
38
Sävast Norbotten
Borde det inte finnas varningsskyltar för överfarten efter 97an?
Om du menar varningsskyltar för vägtrafikanter så är din tanke helt rätt

Vi har för ett bra tag sedan skickat in koordinater för samtliga vägövergångar till Nationella Snöskoterrådet, där ingår bla. representanter för Trafikverket men inget har hänt

Vi får påminna dom

LtNil

Välkänd medlem
3 nov 2008
563
0
16
Boden
Hur gör vi med diket från nötmyran mot kraftledningen? Hur får vi till qtt öppna den? Jag kan täbka mig att köra upp nån kväll så länge jag int är ensam.

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.518
33
48
Diket är uppkört redan.. ;) (jag & Johnny delade upp diket..puh!!)

Angående sladdningen, var ute på en kort tur i afton till en vän, det mesta av lederna ser bra ut förutom allt som är bortanför Kraftledningen vid Arne, alltså under nya viadukten och allt på Sävastön.

Måste få en nätsladd till ön snarast, samt få ordning på min Viking. Jag skulle lätt kunna snygga till det mesta runt omkring mig här på kvällarna.

Toppenbetyg till er som jobbar på lederna!!!!!!

Last edited: