Yamaha 2013

Mhjax

Välkänd medlem
27 mar 2005
630
0
16
Såg en bild på blocket, så de verkar ju komma iaf.

Nytro TTX
Nytro X-ride
Nytro M-ride

Yamaha.Srx.700

Välkänd medlem
14 apr 2009
2.224
0
36
Överkalix
Jag har en dålig nyhet och en bra, eller egentligen två....

Den dåliga: SRX 120 kommer tyvärr inte till skandinavien pga av att Yamaha inte hinner få de CE märkta.

De bra: 2014..........:popcorn:

Engström

Välkänd medlem
10 sept 2007
1.634
2
16
Dvärsätt, Sweden
Låter som att de väntar på nåt...
Månne om det finns en viss risk(möjlighet?) att det kan bli Yamarcticar till 2014?

Ex. Apex-motor eller T-Nytro-rova i nåt Arctic-chassi? Kanske nån skulle gilla.
att Yamma o Arctic skulle kopiera Brp:s recept vad gäller lynx-skidoo typ?

det skulle bli fantastiskt Arctics nya fina chassi men med en Apexmotor o servo.

kommer du ihåg min slutkläm i fjol på duellen mellan Apex-F8 ?

Yamaha.Srx.700

Välkänd medlem
14 apr 2009
2.224
0
36
Överkalix
Allt snack om 2014 är bara spekulationer det med ?
Snacket om "Yama Cat" vet jag inte vad jag ska tro om, även om jag glatt skulle välkomna det. Arctic Cats fina chassin med Yamahas oslagbara 4T motorer, kombinationen kan inte bli mycket bättre.

Men de ord jag fått höra så stämmer inte det. Och de är inte bara tagna från luften, de kommer från just Yamaha.

Mhjax

Välkänd medlem
27 mar 2005
630
0
16
Testade en TTX idag, den känndes betydligt lättre än min 11a, man satt betydligt högre och skönare tyckte jag, och vilka dämpare!

Riktigt trevlig.
Glömde fråga vad den vägde.. Någon som har koll? Eller som ska på roadshowen och kan kika på sidan av chassit där det står!

De borde ju kunnat banta ner några kilo tycker man!

albatraoz

Välkänd medlem
25 jan 2011
1.164
23
38
Greenwich
Testade en TTX idag, den känndes betydligt lättre än min 11a, man satt betydligt högre och skönare tyckte jag, och vilka dämpare!

Riktigt trevlig.
Glömde fråga vad den vägde.. Någon som har koll? Eller som ska på roadshowen och kan kika på sidan av chassit där det står!

De borde ju kunnat banta ner några kilo tycker man!
Jag tänkte kolla i mora nu på måndag, ska försöka komma ihåg att kolla..

Mhjax

Välkänd medlem
27 mar 2005
630
0
16
Ja, kika om du kommer ihåg vore kul att se om det skiljer någonting!
274 står det iaf på min XTX -11

albatraoz

Välkänd medlem
25 jan 2011
1.164
23
38
Greenwich
Ja, kika om du kommer ihåg vore kul att se om det skiljer någonting!
274 står det iaf på min XTX -11
Var och kollade, de hade en ttx och en apex tror jag... Helt öde och ja två skotrar... Hur som såg ttx:en ut som en lowrider.. Ska den vara så låg? Fanns ingen uppgift om vikt och jag var i chock av den magra uppställningen av skotrar och det faktum att jag var ensam.. Hade tänkt köpa någon del till min skoter men glömde alldeles av det...

Säfwast

Välkänd medlem
16 mar 2010
638
1
16
Sävast
Var och kollade, de hade en ttx och en apex tror jag... Helt öde och ja två skotrar... Hur som såg ttx:en ut som en lowrider.. Ska den vara så låg? Fanns ingen uppgift om vikt och jag var i chock av den magra uppställningen av skotrar och det faktum att jag var ensam.. Hade tänkt köpa någon del till min skoter men glömde alldeles av det...
Det kanske inte var luft i floatarna..

Schlorven

Välkänd medlem
4 feb 2008
378
1
18
jag provkörde TTX:en i ca 2 mil, föret var rätt hårt på fredagen.
Dom måste ha ändrat nått i variatorerna, för den växlade in mjukt och fint, och skidorna var nya. Skidorna var rätt smala och med dubbla styrstål/styrköl.
2 stora skillnader som jag upplevde jämfört med min 11 xtx var att den var lättstyrd, styrde bra och mindre nervös
Innerskida tendenserna var i princip borta, och boggien var mer följsam och mindre kickbacks. Gick att köra riktigt fort efter den gropiga leden, känns inte att den är 365 iaf.
Sedan körde jag denna skapelse på lördagen runt en uppkörd och sönderkörd bana, och där kunde man konstatera att skidorna var dårliga, styrde rakt fram i kurvorna.

Hur som helst är helhetsintrycket 5+, och man vart sugen.

albatraoz

Välkänd medlem
25 jan 2011
1.164
23
38
Greenwich
Måste ju erkänna att jag är svag för Yamahas design på Nytron men hade ju gärna både sett och känt på M-tx:en 162" men som sagt lite dålig med skotrar...

Med tanke på att ttx:en styrde lättare och helt utan skidlyft så kan de väll helt enkelt vara så att de sänk den, många som gjort det själva och fått samma resultat so du nämner..

Schlorven

Välkänd medlem
4 feb 2008
378
1
18
Måste ju erkänna att jag är svag för Yamahas design på Nytron men hade ju gärna både sett och känt på M-tx:en 162" men som sagt lite dålig med skotrar...

Med tanke på att ttx:en styrde lättare och helt utan skidlyft så kan de väll helt enkelt vara så att de sänk den, många som gjort det själva och fått samma resultat so du nämner..
brist på skidlyft var det inte på den jag körde iaf :D