Polaris 2013

Slarva

Välkänd medlem
25 jan 2008
646
1
18
Assault och Pro RMK har väll samma matta -11 och -12 ? Det är väll bara Swithback som fått en kralligare matta till -12 eller?
Ja men nu var det SWB A jag menade, sen kan det väl finnas många bidragande orsaker till varför hästarna inte kommer ner till mattan, eller också är den helt enkelt inte starkare i år :)

edvinsjolund: ja det vet jag att du hade och i år har ju SWB A gått upp till 51mm kam ifrån 38mm? så det blir ju lite skillnad där också, även annan drevning i år, men nu har du ju bytt upp dig några tum också så :)

Nu ska jag inte sitta och försvara mitt uttalande om mer häst då jag inte vet av egen erfarenhet utan bara vad jag fått berättat för mig när vi diskuterade variatorvikter. så länge det inte finns svart på vitt tänker jag inte förespråka någon av sidorna i denna frågan :)

Bänkpapper eller annan info från trovärdiga källor efterlyses :)
 

hotseat

Aktiv medlem
1 jan 2000
96
0
6
Här har ni receptet på att väcka liv i SWB Assault-12. SPI Pipa med pc 5. Team Tied sekundär med 73/59.46 73/61.46 Helix och 140/220 fjäder. primär 68 Gram EPI Bellibuster och 120/340 fjäder. Helt hysterisk maskin med detta
 

Samuel

Medlem
1 jan 2000
20
0
1
Norr/Västerbotten
Angående priset på PRO:n till nästa år jag jag också hört uppemot/över 150k, och det är från en som förmodligen har koll på priser...

Hursomhelst så är jag ruggigt sugen på att köpa en -13, men mest troligt en Assault isf, det känns som att den passar mig bättre, jag vill ändå kunna köra led bitvis. Men allt beror på prisskillnaden... I år skiljer det ju 13k mellan en RMK 800 mot SWB/RMK Assault, och jag vet inte riktigt om det är värt mellanskillnaden, vilken jag antar är liknande till -13.


Men det beror på hur snål jag blir, kan bli en -12, eller en -11, och om jag blir riktigt snål blir det en -09/10 om jag blir tillräckligt snål...
Någon som vet UNGEFÄR hur många procent rabatt man skulle kunna få på en (eventuellt) kvarvarande-12 vid säsongens slut, säg just innan påsk?
För garanti verkar vara värt mycket i dagens läge när detaljer som spridare osv. börjar bli dyra samtidigt som de verkar rappla en hel del. Sen har jag alltid drömt om en ny skoter, och är det nångång i mitt liv jag har råd/möjlighet så är det nu. Efter 5 år på CSN och ungefär lika många år med min kära Edge 800 så vore det kul att kunna unna sig en ny då man har råd :).
 

Hajakz

Välkänd medlem
1 jan 2000
166
1
18
Östersund Sverige
Hehe. Ja, folk är olika.

2013 PRO RMK:n ser ju helt grym ut. Värre "ha begär" för mig där än tidigare måste man nog säga. Är bara lite orolig att Assault RMK/Switchbacken inte ska vara lika fin. Man ser ju lite "teasande" av övriga skotrar i någon av RMK 13 filmerna ifrån Polaris.
Denna: http://youtu.be/dU0AemC1yEs

Assaulten såg ut att ha vita kåpor. Någon av dom passar nog bättre till min åkning än PRO-RMK:n om man nu skulle slå till på nytt.

Svart maskin och vita rutan där diggar jag, sen sätet är ju klockrent med. Ett par vita handtagsskydd och vit bukplast skulle göra sig fint på den med. Vita skidor skulle ju också passa.
Pro-Rmk tyckte jag var snygg. Däremot blev jag besviken på Assaulten Vilket nerköp jämfört årets!! Vit!! Satan va illa!
 

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland
Pro-Rmk tyckte jag var snygg. Däremot blev jag besviken på Assaulten Vilket nerköp jämfört årets!! Vit!! Satan va illa!
Jag har inte sett en riktig bild på Assaulten hitills, det enda jag sett av den är när den flimrande förbi på ngt YouTubeklipp... bild, någon?
 

bkr___

Välkänd medlem
19 aug 2009
142
0
6
Luleå
Nu har man snowcheckat en maskin, någon anna som slagit till ?
Behövde ni lägga en handpenning på 5 lax ?
 
Last edited:

prormk163

Välkänd medlem
10 jan 2012
1.658
7
16
Pajala
Jag bet.förra våren 5k.nått i hand peng när jag bokade min,dom är nog rädd att folk bokar till höger&vänster,å sen inte ska ha maskinerna....
Pratade med Ingemar på kalixmask.igår&han viste inte pris än,men trodde liknande pris som 2012+nån tusing,jag var intresserad av 163"&det lät som att det inte var säkert att 163"får "belt drive"??någon som vet?har inte sett nån info.på den än,men man tycker ju det borde vara lika som 155"men.men...
Ska byta in 09a.600 155",eller kanske bäst att sälja den på blocket,rena pengar brukar ju vara bäst,iofs.fick jag bara ner -12an.med 4k,alltid nått iallaf.+förs.å snowchecken såklart.

bkr_hadde dom inte nått pris åt dig när du bet.hand peng?
 

bkr___

Välkänd medlem
19 aug 2009
142
0
6
Luleå
Var också på kalixmaskin i luleå, tror nog att du har rätt med att de är många som bokat och sen hoppat av, därav 5 lakan i handpeng, kan ju också bero på tävlingen om resan till USA, tror att dragningen skulle göras innan maskinerna leverars.

Fick inte veta något pris men ingemar trodde att de skulle stanna nånstanns run 140-145.
 

ZixX

Medlem
18 okt 2011
32
0
1
Luleå
Det har -11 och -12 också,så vad är problemet?
Jaha, det visste jag inte. Hade Assault RMK det också?


Btw: Googla "Polaris 2013" så står det såhär i beskrivningen på polaris hemsida

"Introduction for the 2013 Polaris Deep Snow Snowmobiles. Includes the Assault RMK, Dragon RMK, 800 RMK, 700 RMK, 600 RMK, and Trail RMK. Deep Snow ..."

och
"Features for the 2013 Polaris Deep Snow Snowmobiles. Includes the Assault RMK, Dragon RMK, 800 RMK, 700 RMK, 600 RMK, and Trail RMK. Deep Snow ..."
 
Last edited:

ZixX

Medlem
18 okt 2011
32
0
1
Luleå
Gullig färgsättning, även om jag tror att jag tyckte -11 Orange Madness var lite sexigare ändå... Och jag hoppas det där är en matta för amerikansk marknad eller nåt, jag menar varför gå ner nu när man har börjat med skapligt höga kammar?


Intressant! Undrar om den här ska ersätta Shiften?
Bilden på den orange;a är en SWB 144" Assault, inte en RMK Assault, SWBn hade väll inte mkt högre kammar än sådär innan?