Polaris 2013

plontas

Välkänd medlem
5 feb 2009
188
0
6
Redan förra säsongen var det ju olika literpriser på oljan, och då fick jag ett lite luddigt svar av ÅF, har för mig att han sa att de tydligen tillverkade oljorna på olika ställen och att de hade olika fraktkostnader och därför hade olika priser, det var iallafall vad han hade hört när han hört sig för.
 

golfsTiGe

Välkänd medlem
9 apr 2011
424
1
16
Gäddede
Har just pratat med min lokala återförsäljare och han säger att "tryckfelsnisse" har varit igång och att en 25 liters dunk med Ves Gold kommer att kosta ca: 2500:-
Delsyntet samt 4-taktsoljan kommer oxå att prisjusteras..

Då vart de nått nytt å räkna på nu istället...;-)
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.130
958
113
Stora Blåsjön
Det lät ju mer rimligt. Men den stora frågan är då är hur påverkar detta kilopriset på själva dunken, för vad olja kostar är inte intresant :)
 

Sir Alop

Välkänd medlem
30 sept 2011
1.078
0
16
Redan förra säsongen var det ju olika literpriser på oljan
Undrar om det inte tom var så året före det också,jag vet att jag reagerade på det där när jag hade en polaris som tog mycket olja.
Nu när den nya inte tar någon olja alls nästan så bryr jag mig inte,planerar inte längre några storköp :)
 

prormk163

Välkänd medlem
10 jan 2012
1.658
7
16
Pajala
25an.har varit dyrare i liter pris 3e.året i rad nu,före det vet jag inte,så tryckfels nisse har härjat i 3 år iallaf:)när jag frågade,så kom det till svar att det var frakten som var så dyr på 25an.därav dyrare literpris....:)bra svar va?....och polaris 25liters dunken är gjord i rejäl tjockare blå fin plast,med ett typ av tapp utag åxå,rena lyx dunken å spola PÖ i:)
 

krillnecks

Välkänd medlem
20 nov 2007
2.519
21
38
piteå
www.nogg.se
han säger att mattan har blivit styvare plus att dom inte ser riktigt lika dana ut mindre uttaget på toppen räfflorna eller har jag missuppfattat det?