Polaris 2013

San_Andreas

Välkänd medlem
22 jan 2010
348
1
16
Skell-Hell
Låter som rena rykten. Ligger ju redan som alla andra på "Max" effekt kontra vikt i försäkringsbolagens listor. Så varför strypa ner något som för maskinen till det bättre då??
 

prormk163

Välkänd medlem
10 jan 2012
1.658
7
16
Pajala
Strypning i grenrör=inte då,det behöver du inte oroa dig för,är ju förmodligen ett ryckte eller någon"expert"med för mycket dötid,som suttit å funderat ut det(dom stöter man ju på då&då:heh::heh::heh:)/Byfräsaren...
 

K Ström

Medlem
22 dec 2012
46
2
1
Sälen
Första inlägget här. Har följt tråden med brinnande intresse ett tag då jag köpt en PRO 600 så jag tänkte rapportera in om något possitivt till alla andra som investerat i en -13rmk och läser tråden och blir lika nervös som jag.
Jag har avklarat ca 19mil i skrivande stund. 15av dom är efter led och har varit noga med att köra in driv remmen (pga av all läsningen här) och har max hållit full tumme 2sek dom första 16milen som föreskrivs. Så idag vart det ut och leka av dom första 4milen i en fluffig ravin. Maskinen går som en dröm och inget haveri.
Själv tror jag inte på att polaris med flit släpper ut någonting som dom vet att inte håller när dom har en redan fint fungerande del från -12 att använda. Det här måste kosta dom stora summor pengar och kan skada ryktet rejält vilket kostar ännu mer. Detta är även andra "firmor" medvetna om och jag har därför ytterst svårt att tro på nätundersökningar som visar på hur stort problemet faktiskt är...
Samma gäller väl oss själva. Vi är ordentligt dåliga på att vara käll kritiska till vad vi läser. Har i denna tråd både kunnat läsa om att det inte var minsta problem med fjolårets testmaskiner då dom körde med -12års drivaxlar, det hade en kille till och med själv plockat isär en maskin och sett. Samtidigt så kunde man nu nyligen läsa att någon varit över till staterna och att "killarna" själva rekomenderade att köpa en -12a istället för flång nytt då dom hade haft så mycket problem med testmaskinerna.
Mja... Lider som fan med er som råkat ut för haveri det ska ni veta. Men själv kommer jag köra på som vanligt med ett stort flin på läpparna. Så istället för att sitta här och sura och tippa på miltal som just eran axel kommer rasa så ut och kör med er istället.
Bara mina 5cent i ämnet....
Just ja, kör på 95oktan och eth läget. Körde med oljeblandat i första tanken enligt föreskrift. Har varken märkt av spikningar, blödder eller blivit av med något stift för den delen.

ps, Ber direkt om ursäkt för stavfel och särskrivningar, trött som fan i skrivande stund.
 

A.Holm1

Insane sledder
8 feb 2007
2.670
18
0
Grängesberg
Har kört 12-13mil med min pro 800a nu och är helnöjd vilken jävla bra skoter, nu väntar man bara på mer snö :)
Lite skillnad mot bojsänkena (Nytro) ni åkte på förut...
Hur känns det att (nästan) ha slösat bort fyra års skoteråkning genom att åka ubåt?

Ja nu hoppas vi på mer snö...
 

FOX rider

Välkänd medlem
10 okt 2006
1.426
9
38
46
Ludvika
Lite skillnad mot bojsänkena (Nytro) ni åkte på förut...
Hur känns det att (nästan) ha slösat bort fyra års skoteråkning genom att åka ubåt?

Ja nu hoppas vi på mer snö...
Det känns förjävligt! Var länge sen det var så kul att köra skoter!
 

sportsterdanne

Välkänd medlem
25 maj 2011
2.968
3
38
Piteå
Du har även gått miste om 22.000:- i variatorremmar. 3 renoveringar av motorn. 18 tändstift. 10.000:- i att försöka få remmarna att hålla. Bråk med åf. Om att fotsteg går sönder osv.

Obs ! En gnutta ironi i detta inlägg