Arctic Cat 2013

Siralopne

Välkänd medlem
17 nov 2010
2.032
0
36
har någon nå bra tips på hur man ska få variatorena att spela som de ska och man får bra antal mil ur dom och en bra presterande maskin... eller om ni vill lista vad bi har prova för att försöka fixa det... jag har monterat ett mds variatorkit, det gav en bättre svarande maskin men livslängden på remmar suger fortfarande å 2,6k styck svider det...

Hur kollar man linjerisering av variatorerna på dessa maskiner?
Förstår inte hur man kan stå och betala 2600 för en rem när man kan beställa betydligt billigare från staterna?

En polare kr ett paket påväg hem med bl.a. Rem, han gav 500 spån för den, i värsta fall ink tull och allt slutat det på kanske 800 för remmen?
 

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
36
mellansel
www.skoterlon.nu
Förstår inte hur man kan stå och betala 2600 för en rem när man kan beställa betydligt billigare från staterna?

En polare kr ett paket påväg hem med bl.a. Rem, han gav 500 spån för den, i värsta fall ink tull och allt slutat det på kanske 800 för remmen?
Får man fråga vad det är för skitrem isåfall?
 

wiiillle

Välkänd medlem
6 apr 2010
810
1
16
söderhamn
Gäller 3 års garanti endast om man beställer på våren? En polare tänkte köpa sig en m800 nu men då sa dom att det bara var 2 års garanti..
 

edvinsjolund

Välkänd medlem
8 jan 2006
5.598
4
36
41
Roknäs
Jag körde led i Lördags och den tog under 2 liter milen!
Mina Polaris Cfi 6/800 har inte gått under 2,5 någonsin. :)

På led störs jag ännu mer av att bromsarna är så tungjobbade... Någon som har åtgärdat det?
 

Rising

Välkänd medlem
1 dec 2009
316
0
16
Rem 1 084: 60mil (mest bara ledmil/inkörning i väntan på snön.)
Rem 2 084: 5-10mil
Rem 3 086: 10 mil och håller än så länge.. även drevat ner till 19/50 innan jag satt på remmen

jag har en m800
 

edvinsjolund

Välkänd medlem
8 jan 2006
5.598
4
36
41
Roknäs
Jag har idag kör tillsammans med 2 Pro Rmk 600 och en Pro Rmk 800 i ganska hård klättring.
Jag känner av det här med att M:en är sämre på att ta sig upp ur snön ganska mycket nu.. :(

visserligen är åtminstone 2 av Rmk-chaufförerna märkbart bättre på att köra än vad jag är men jag tar mig knappt i deras spår, den vill mest bara gå på rulle och gräva ner sig.

Vad händer om jag flyttar om saxen i boggien? Blir den mindre "rullebenägen"?
Vad kär ni för tryck i bakdämparen?

Annars får jag väl byta tillbaka till Team Polaris.. :)
 

Rbanan

Välkänd medlem
15 jan 2010
1.710
4
38
Luleå
Jag har idag kör tillsammans med 2 Pro Rmk 600 och en Pro Rmk 800 i ganska hård klättring.
Jag känner av det här med att M:en är sämre på att ta sig upp ur snön ganska mycket nu.. :(

visserligen är åtminstone 2 av Rmk-chaufförerna märkbart bättre på att köra än vad jag är men jag tar mig knappt i deras spår, den vill mest bara gå på rulle och gräva ner sig.

Vad händer om jag flyttar om saxen i boggien? Blir den mindre "rullebenägen"?
Vad kär ni för tryck i bakdämparen?

Annars får jag väl byta tillbaka till Team Polaris.. :)
Vad kör du med för tryck i bakdämparen nu?
 

edvinsjolund

Välkänd medlem
8 jan 2006
5.598
4
36
41
Roknäs
Vad kör du med för tryck i bakdämparen nu?
Jag körde med 125 psi och höjde till 150 efter halva dagen. En liten förbättring upplevde jag, men det kan ha varit placebo.
Det var gott om puder under ett litet skarlager så föret var inte det bästa...

Jag körde även med 10 liter soppa på tunneln idag så den känndes lite mjukare än vanligt, därav tryckökningen.
 

Rbanan

Välkänd medlem
15 jan 2010
1.710
4
38
Luleå
Prova behålla 150 i bakdämparen och släpp på fjäderspännignen på främre dämparen iprincip bara så fjädern håller sig på plats, kanske tom dra upp balatan lite om det inte blir nå bättre.
 

t_o_m_b_a

Välkänd medlem
31 dec 2006
184
0
16
Finland
Är det fler som har bekymmer med att 800`n är svårstartad efter att den stått ca. 10 minuter,:mad: Det har hänt några gånger att jag fått dra 5-8 drag förrän den startar,Dock inte alltid