Trimma e-tec!

Hurricane

Välkänd medlem
11 nov 2011
700
0
16
Västernorrland
Nu har jag vart och letat fram dessa siffror på dynotech.
Helt original:
96.9HP vid 6000varv
127.3HP vid 7000varv
163.3HP vid 8000varv (peak)

BMP Y-pipe och original övrigt:
85.6 vid 6000varv
128.5 vid 7000varv
163.7 vid 8000varv (peak)

Så det blir inte så billiga hästar...

Edit:
BMP Y + DynoPort + original ljudämpare:
82.7 vid 6000varv
126.4 vid 7000varv
170.1 vid 8000varv (peak)

Bara dynoport pipan gav 165.4 vid 8100varv med original y-rör och ljuddämpare.

Inte så att du har vridmoments kurvan till dessa också ? , hp är ju inte allt .
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.215
1.051
113
Stora Blåsjön
Inte så att du har vridmoments kurvan till dessa också ? , hp är ju inte allt .
Tjock text...

Helt original:
84.8, 96.9HP vid 6000varv
95.5, 127.3HP vid 7000varv
107.2, 163.3HP vid 8000varv (peak)

BMP Y-pipe och original övrigt:
74.9, 85.6 vid 6000varv
96.4, 128.5 vid 7000varv
107.4, 163.7 vid 8000varv (peak)

BMP Y + DynoPort + original ljudämpare:
73.6, 82.7 vid 6000varv
94.9, 126.4 vid 7000varv
111.7 170.1 vid 8000varv (peak)

Bara dynoport pipan gav 111.7, 165.4 vid 8100varv med original y-rör och ljuddämpare.

Ska du ha kurvor kan det nog vara värt att skaffa ett konto på dyntoech.
 

Macke78

Välkänd medlem
8 mar 2011
1.554
14
36
163,3 standard? Lät lite mkt, 11-12 ger bara ca155. Måste nog förnya mitt dtr medlemskap när ungarna somnat och kika lite i kväll med en kall i handen nu när frun är borta och skotern ihopsatt. Vänta nu, kvalitetstid!? :)
 

Macke78

Välkänd medlem
8 mar 2011
1.554
14
36
Ja visst, är det samma maskin före och efter montering så kvittar siffrorna!
Enkelt sätt att döda mellanregistret på, det som man vill förbättra!
 

Hurricane

Välkänd medlem
11 nov 2011
700
0
16
Västernorrland
Tjock text...

Helt original:
84.8, 96.9HP vid 6000varv
95.5, 127.3HP vid 7000varv
107.2, 163.3HP vid 8000varv (peak)

BMP Y-pipe och original övrigt:
74.9, 85.6 vid 6000varv
96.4, 128.5 vid 7000varv
107.4, 163.7 vid 8000varv (peak)

BMP Y + DynoPort + original ljudämpare:
73.6, 82.7 vid 6000varv
94.9, 126.4 vid 7000varv
111.7 170.1 vid 8000varv (peak)

Bara dynoport pipan gav 111.7, 165.4 vid 8100varv med original y-rör och ljuddämpare.

Ska du ha kurvor kan det nog vara värt att skaffa ett konto på dyntoech.

Har ett konto där , men orkar inte sitta o leta efter dessa siffror .
Tänkte bara på allmänheten här då man visar siffror , alla kanske inte har ett konto hos Dynotec och alla siffror är ju intressanta i samanhanget .

Så det var bra att du tog dig tid och ork att skriva det .
 

T.N.T.

Välkänd medlem
26 feb 2009
3.144
5
36
Gänsen mellan Falun å Borlänge
var hittar du bmp genrör för 1600 spänn? låter konstigt om de skulle ge mer effekt utan pipan för bmp har ju alla 3 produkter och är väl (tror jag) ämnade till varandra?
på bmp´s hemsida inkl. frakt ! Dom har endast pipa för high alltitude !



Så detta är bara BS eller ?
Det lilamarkerade visar + 10hk
 

Macke78

Välkänd medlem
8 mar 2011
1.554
14
36
Har oxå sett bmps diagram!
Ser ju bra ut men kan ett y-rör verkligen ge så mkt? Lever lite på principen verkar det för bra för att vara sant....
Spi pipan MED grenrör ger MINDRE peak hp än utan, dom borde ju gärna vilja sälja "easy bolt on power" oxå? Gärna kasta in et y-rör/slutburk och dra in lite extra?
Men som sagt tidigare, försten att testa dela med er! Så vet vi andra vad som gäller....
 

T.N.T.

Välkänd medlem
26 feb 2009
3.144
5
36
Gänsen mellan Falun å Borlänge
Nu har jag vart och letat fram dessa siffror på dynotech.
Helt original:
96.9HP vid 6000varv
127.3HP vid 7000varv
163.3HP vid 8000varv (peak)

BMP Y-pipe och original övrigt:
85.6 vid 6000varv
128.5 vid 7000varv
163.7 vid 8000varv (peak)

Så det blir inte så billiga hästar...

Edit:
BMP Y + DynoPort + original ljudämpare:
82.7 vid 6000varv
126.4 vid 7000varv
170.1 vid 8000varv (peak)

Bara dynoport pipan gav 165.4 vid 8100varv med original y-rör och ljuddämpare.

Notera att denna bromsning var 2/20 - 2010 på en 2010,5 tidig modell med ett y-rör under utveckling som aldrig såldes till kund p.g.a. dessa siffror, det är inte detta y-rör som säljs nu !
 

Macke78

Välkänd medlem
8 mar 2011
1.554
14
36
Någon som fått nå snö än och har något att rapportera?
Är sjukt sugen nu.... :)
 

800PSR

Välkänd medlem
28 feb 2009
1.476
2
16
Vikmanshyttan
Re: Sv: Trimma e-tec!

För er som funderar på plug n go så är det ett motstånd på 180ohm.
Hans färdiga kit är ju bra när det bara är att plugga i. Så några hundra kan ju vara värt. Fick själv betala ca 650kr ink.frakt osv. Men börjar se sjuka priser på hans plug n go så tycker att ni bör veta vad kabelstumpen består av.
Ett par deutshkontakter och ett vanligt 180ohm's motstånd.
 

hellebjork

Välkänd medlem
31 jul 2006
904
3
16
Vad är det som stämmer angående dom här SPIrören och burken egentligen, går det att montera dit och köra eller måste man fixa i variatorerna? Är lite sugen på att montera det på en summit x -12
 

Macke78

Välkänd medlem
8 mar 2011
1.554
14
36
Man rekommenderar att vikta på i variatorn eller ett kitt gör att få ut effekten pipan levererar till mattan.
Sen är pipan och burken möjlig att använda var för sig i kombination med orginal dämpare/pipa.
 

T.N.T.

Välkänd medlem
26 feb 2009
3.144
5
36
Gänsen mellan Falun å Borlänge
800psr! vad tar mulle för programering, runda slängar? vore ju inte fel om kan få bättre gasrespons/aggresiv karaktär,effekten finns ju men vill gärna ha en stressigare gång med rappare gassvar!