Jo de förstår jag, tänkte eftersom du gjort dettaDu får höra med honom. Om du vill justera in en 800 E-tec så är det bromsbänken som gäller.
Jo de förstår jag, tänkte eftersom du gjort dettaDu får höra med honom. Om du vill justera in en 800 E-tec så är det bromsbänken som gäller.
Jo själv har jag inte så långt, men frågan är hur mycket det ger kontra kostnaden ?Synd att man måste åka så rackarns lång bara, annars hade jag inte tvekat!
Absolut, kanontrevlig.En bra ide för alla som har funderingar kan ju vara att ringa till Mulle, otroligt trevlig och kunnig.
Ok om det är det han gör så är det bara att säga att man inte vill skriva in den nya spridaren, Man skriver in spridarnr. för att ecm:en ska veta vilket flödeskurva den nya spridaren har, och kompensera till den bestämda kurvan. Dvs. det Mulle gör borde vara att kolla vad du har för spridare och sen skriver han in spridarnr från spridare som tex. flödar mer än de du har i maskin och då kompenserar ecm:en för de ,och den går snålare el. tvärt om. iofs. så kan det bli fel om den nya spridaren flödar mycket olika mot den som byts ut.Kan vilken ÅF som helst byta spridare på en maskin som är justerad hos Mulle?
Som jag tolkar det han skriver på hemsidan så skriver han om spridarfilen, vid ett eventuellt spridarbyte så får den spridaren en helt ny fil inlagd i ECM och det skulle alltså betyda att man åker omkring med en trimmad och en otrimmad cylinder. Hoppas att så inte är fallet.
Lite vibrationer?Provkört lite i dag, mmmmmersmak!!!
Spi röret känns bra, lite vibrationer och framför allt riktigt bra klipp i maskinen trots -3, snö i luften och dåligt fäste, hur ska det gå med -10, sol och fäste.....