summit xm 2013

snötoken

Välkänd medlem
2 mar 2012
1.159
111
63
Tycker att dämparna på freeriden var jävligt mjuka också men å andra sidan blir skråkörning lite otrevligt med hårda dämpare!
Tur att det finns bottningsgummi ! ;)
Ja, jo. Men det är väldigt otrevligt också när man transporterar sig efter led i 30km/h och dämparna bottnar i nästan varenda grop. Gjorde också bara ett fjuttigt dropp och det kändes inte bra när jag landade.

Jag ska prova shimsa lite + spänna fjädrarna några varv. Maskinen är överhuvud taget så grymt lättkörd så jag tror inte det lilla extra jag önskar kommer påverka någonting.

Boggin kändes å andra sidan bra!

jockmus

Välkänd medlem
6 dec 2012
290
1
16
Kiruna
Kopplade lös krängningshämmaren. I samband med det lösare föret nu svängde det riktigt dålig på smålös led (fick 2-3 dm snö i helgen). For av en gång ut i ett dike... hann be en liten bön om att en stor sten inte väntade där :)
Får se om det räcker att vrida upp förspänningen fram... till man skaffar bättre dämperi. Blir nog slp-pp skidor även på den här maskinen!

morris

Välkänd medlem
1 jan 2000
567
3
16
Gällivare
Provat spänna upp fjädrarna både fram å bak så den är jäkligt mjuk. Men har svårt att tro jag står ut med iriginaldämparna nån längre stund...

morris

Välkänd medlem
1 jan 2000
567
3
16
Gällivare
Mina förstärkningar är på posten ännu, å fick lägga en beställning på en a-arm idag, lite närkontakt med en sten... Få se bättre sen hur smodulen klarat sig, skeptisk dock den gjort det...

Annars kan jag säga det lätt är den roligaste lössnö maskin jag kört! Satan så smidig och rapp :-D

lubert86

Välkänd medlem
27 okt 2009
552
1
16
Sundsvall
Mina förstärkningar är på posten ännu, å fick lägga en beställning på en a-arm idag, lite närkontakt med en sten... Få se bättre sen hur smodulen klarat sig, skeptisk dock den gjort det...

Annars kan jag säga det lätt är den roligaste lössnö maskin jag kört! Satan så smidig och rapp :-D
Okej. Ripngrip? Känns som att många har pajjat a-armar redan :p alla är så sugen att köra fast det inte är nå vidare före hehe.. Kör du förstärkningarna för att försöka rädda s-modulen? A-armarna skyddas väl inte nå vidare? Känns som att dom böjs/knäcks väldigt lätt. Kan det inte bli så man stadgar upp hela framvagnen för mycket med förstärkningarna så s-modulen lättare blir sne? Dom kör väl a-armarna lite veka pga att inte pajja s-modulen..

jockmus

Välkänd medlem
6 dec 2012
290
1
16
Kiruna
Ski-doo's a-armar är rätt rejäla ändå så det blir en fin kraft på chassiet innan a-armen krökt sig färdigt.

morris

Välkänd medlem
1 jan 2000
567
3
16
Gällivare
Precis, xp:n vill gärna knäcka smodulen innan armen. Iofs märkte jag idag att modulen är billigare än armen. Fast modulen är inte kul att byta, Hoff.

bcool

Välkänd medlem
20 mar 2008
5.277
5
38
Luleå
Ingen som gjort en "Blackout" ännu? Gjort den helsvart som den Amerikanska limited edition-versionen, alltså?