summit xm 2013

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
47
Piteå
Okej de blir nog en shimsing här framöver någon gång :) ingen som har monterat isrivare? kan ju vara bra och ha när man ska transportera sig efter leden ibland
Jag köpte vajerisrivare samtidigt som jag köpte skotern så ja!

Fixaren

Medlem
31 dec 2012
12
0
1
nä varmgång verkar de inte var några problem med har bara varit ett streck över halva men tänkte mer till slidsen, är de såna som man fäster i buken du satta på?

jockmus

Välkänd medlem
6 dec 2012
290
1
16
Kiruna
Vidgren min har gått 32 mil nu och här på senaste när man känt på primären har det varit brännhett på <0,5 sek. Remmen ser dock okej ut. Lite sträv har den blivit istället för blank men är än grön i färgen så... det har varit mycket skogs och lössnökörning. 391an tål en jäkla massa. Freeride-kompisen drog en cord på sin rem vid 15 mil.. Man får se vad det beror på.

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
47
Piteå
nä varmgång verkar de inte var några problem med har bara varit ett streck över halva men tänkte mer till slidsen, är de såna som man fäster i buken du satta på?
Dom är fastskruvade i fotholken och har en pigg som river snö

herrn

Välkänd medlem
8 dec 2010
180
0
6
Sälen
Fick ihop ungefär 12 mil över jul i Sälen, grymt nöjd hittils. Går inte ens att jämföra med min renegade xp. Blev bara lek nere på myrarna då 60cm bottenlöst inte var inbjudande på fjället.. Körde några timmar om dagen ensam (alltså inga långa pauser) och kände mig i kroppen efter en dag som jag gjorde efter en halvtimme med renegaden..

Ska jag leta efter något att klaga på så är det nya RER-knappen som jag kom åt flera gånger med kroppen när jag letade mig fram i skogen. Kan delvis bero på julmaten dock :blink1:

En lite film, taskigt ljus med taskig kamera men alltid något.. Som flera skrivit förut, nya mätarplaceringen är väl varken till eller från. Fyllda med snö efter första svängen nu.
[video=youtube;wer6RxbMeXM]http://www.youtube.com/watch?v=wer6RxbMeXM&feature=youtu.be[/video]

Leafo

Välkänd medlem
7 dec 2012
982
1
16
Strängnäs, Messlingen
Var ute och klättrade lite raviner idag på en 2011 (tror jag, lånade då min var på verkstad). Mycket bra för uppgiften! En bekant kör dock nya 154 med tMotion och testade den lite idag. Kan knappt beskriva hur galet bra den var! Trodde inte det var sant hur jäkla lättkörd den var i fluffet! Kändes som att maskinen hjälpte mig att med ens bli bättre, allt var lättare!

Inget snack ens vad det blir till nästa säsong.

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

Fixaren

Medlem
31 dec 2012
12
0
1
Nu kan jag oxå hålla med om att det är dålig kvalité på dekalerna, mina har oxå börjat å släppa nu :(

T.N.T.

Välkänd medlem
26 feb 2009
3.144
5
36
Gänsen mellan Falun å Borlänge
det är ju bra utformning på rutan för att sitta på en lössnömaskin om man gillar att fylla hjälmen med snö ;) och sen var de en idiotkonstruktion att burkremmen sitter fast i överfallen på styrhöjaren, så nu måste man fräsa ett par nya sådana, det är väl de enda negativa som jag kommit på, Detta är helt klart de bästa jag kört så de känns som Ilandsproblem :)

snötoken

Välkänd medlem
2 mar 2012
1.159
111
63
Synd att den är så jävla ful bara. :D Och är det nu riktigt mycket puder, så vette fan om den hjälper så mycket.

15mil till på min idag, börjar närma sig service. :)

Uffeturbo

Medlem
2 jan 2013
30
0
1
35 mil hittills. Fantastiskt nöjd med lössnöegenskaperna! Fränt att kunna köra cirklar i branter som andra nästan inte kommer sig upp i. Men med uppvikt stänklapp på led vill den gå varm ganska snabbt. Blir att smacka dit isrivare.

morris

Välkänd medlem
1 jan 2000
567
3
16
Gällivare
Smällde remmen nu vid 35 mil, glödheta skivor... 3,9l/mil soppa. Men var tillsammans med en 1100t den "snålaste" i sällskapet.

jw1978

Välkänd medlem
10 jan 2010
618
11
18
morris, hade du ren gjort rem&variatorer innan du börja mata med ny maskin (förjävligt man måste göra det på nya maskiner!)

M1100t snålast, du skojar

morris

Välkänd medlem
1 jan 2000
567
3
16
Gällivare
Jodå dom var rengjorda.
Nå nyrem inkörd nu, skotern gått 48mil så den är också inkörd. I med variator grejerna å på'na igen...

Krillekravall

Välkänd medlem
7 jan 2013
816
0
16
Jukkas
Tja gott folk.. Ere bara märkes fanatiker här eller mår ni så dåligt över att ni köppt fel maskin att ni inte vill erkänna problemen..
Missförstå mej rätt.. xm e den lättaste maskin jag någonsin lagt ner från sida till sida, på myrar och öppen terräng vars man kan komma med fart funkar den åxå. Och den kommer att prestera nå sjukt i gränsen till våren... Men ta den in bland träden där det är sjukt brant! Då suger variatorsetupen, och maskin kommer ju inte upp på snön i lägre farter... För alla er som bara tar sej fram med våld e denna lätt bästa maskin på marknan...
Finns det någon guru som löst problemen, jag är halv vägs men behöver hjälp, vet att variatorer och attackvinkeln är de största orsakerna, ok jag vet att mattan är för stiff, och till er som ylar över att mattan e grym håller jag med, iaf om det är tävling att såga djupaste fårorna genom skogen... Ta en funderare varför assaulterna inte ens kommer fram i Rmk spåren..
Jag tror det finns potential i maskin... Men ur kartong???
Vettiga svar från folk med bra lösningar... Nää jag har inte råd att byta te en RMK.

antonasen

Medlem
16 aug 2012
48
0
1
Sundsvall
har kört 36mil nu och är hur nöjd som helst, kört ca 18mil var på båda remmarna och variatorerna ser fin ut, lite mer snö på detta så blir det ännu bättre!

morris

Välkänd medlem
1 jan 2000
567
3
16
Gällivare
Nog har du en poäng där krille. I fluffet gräver den och reser lite väl, roligt men inte så effektivt :) finns en del att hämta i variatorerna, dämparna är usla, den tar mer olja än den borde.
Men överlag lätt den roligaste skoter jag haft. Bra finish, trevlig och genomtänkt att skruva i, mycket små trevliga detaljer mm.

Funderar på "Toms powder wedge" större plastklackar på slidsen, blir lite bättre attackvinkel bla. Tänkte sätta hårdare bak fjädrar för att hindra att den sätter sig så mycket. byta dämpare, klämma i variatorgrejer. Ska prova lite olika skidor också, inte helt nöjd med original.
Sen får vi se då om den blir perfekt ;-)