Köpte ju en ny stötfngare och monterade då den gamla dels var sliten och dels var trasig i fästet till stänklappen.. Köpte en ny Yamaha aluminium stötfångare med förhoppningen att slippa problem över denna vinter.. Ve och fasa när den på första riktiga turen gick av i godset på båda fästena till stänklappen (och jag körde jäkligt fint och såg till att inte backa utan att lyfta stänklappen)..
Köpte stötfångaren av modshop.se och är MYCKET NÖJD med hur de hanterat de hela, grymt bra service där, men hur som så står jag med en trasig stötfångarna.
Trodde jag hittade lösningen hos schmidtbrothers motorsport, några flärpar som man räddade stötfångaren med.. glad i hågen beställda jag dessa men när de kom fram visar det sig att de endast passar de korta stötfångarna
Så nu står man här, årets finaste skoterdag och till på köpet hemma för sportlov och så kan man inte åka för allt är isärplockat..
Ikväll ska jag försöka svetssa ihop orginalstötdämparen (alla nyare phazers verkar ha någon sorts förstärkning där bak vid stänkskydded) och sätta dit den så att jag i vart fall kan åka till helgen om det bli nå finväder..
Fi fan vad bitter jag är när jag verkligne gjort allt jag kunnat för at få en skruvfri skotersesong ..