Service meddelande 2012or

Rbanan

Välkänd medlem
15 jan 2010
1.710
4
38
Luleå
Låter riktigt bra, har du någon lista på vad som skall åtgärdas, något som skiljer mot vad de i USA får åtgärdat?

A.Holm1

Insane sledder
8 feb 2007
2.670
18
0
Grängesberg
Jag vet inte hur djupt man får gå in på det.
Men alla maskiner får variatorkåpan åtgärdad för att täta bättre och slippa få in snö.
Variatorerna har några åtgärdspunkter, bla annat nytt linjeringsmått. Inga kalibreringsändringar.
4T får backväxeln åtgärdad.
+ en hel del mindre saker..

Nu vet jag inte exakt vad som ska göras på USA-maskinerna.
Men KGK gör mer på svenska maskiner än vad dom blivit tillsagda att göra...

Baltazar79

Välkänd medlem
25 jan 2010
488
0
16
Örnsköldsvik
Spännande att det äntligen händer nåt. Bara att hålla tummen att brevet dyker upp snart.

Om nån får sin maskin åtgärdad och vet mer exakt vad som gjorts åt den får ni mer än gärna dela med er av infon.

snötoken

Välkänd medlem
2 mar 2012
1.161
113
63
Bra av Arctic Cat att städa upp sina problem relativt snabbt och inte bara sopa dom under mattan som BRP försökte med under flera års tid.

A.Holm1

Insane sledder
8 feb 2007
2.670
18
0
Grängesberg
Har en orange/svart m800 som färgen på huven har släppt på lite grann redan när den var ny. Vart lovad en ny huv av åf men inte hört ett knyst nå mera om att man kommer få en.
Alla orangea lackade huvar kommer bytas ut mot huvar med färgad plast istället.
Så det kommer...

Snötoken:
Ja, det känns som att dom tar det på allvar...

zalsson

Välkänd medlem
9 mar 2006
1.400
1
38
Gällivare
Polaren har då fått veta ny huv är på väg, plast med nött mot tex variatorn byts ut och det monteras förstärkning som för 2013 för att undvika det uppstår igen, någon bussning samt rullar i variatorn ska bytas samt andra små saker. Detta skulle fixas om 4 veckor.

Rbanan

Välkänd medlem
15 jan 2010
1.710
4
38
Luleå
Polaren har då fått veta ny huv är på väg, plast med nött mot tex variatorn byts ut och det monteras förstärkning som för 2013 för att undvika det uppstår igen, någon bussning samt rullar i variatorn ska bytas samt andra små saker. Detta skulle fixas om 4 veckor.
Härligt, vilken åf är detta? Måste ta och snacka med min imorrn hör jag :)

Zollinger

Välkänd medlem
9 okt 2010
923
1
18
Lycksele
från ca v46 ska alla updates finnas i lager. de flesta finns redan, men tror inte någon tar in en maskin innan man har alla delar.

M.Slagbrand

Välkänd medlem
25 feb 2010
284
1
16
Boden
Har en lite OT fråga ang detta. Ska köpa mig en ny skoter till denna säsong och funderar ev. på en -12 beggad M8.

Men då är frågan, hur går det med garantier och uppdateringar mm. när man köper beggat? Garantierna ska ju gälla ändå, men gäller dom bara där maskinen är köpt? Eller kan jag köpa en maskin som sålts på annan ort och lämna in den till min lokala åf för garantiåtgärder och uppdateringar?

zalsson

Välkänd medlem
9 mar 2006
1.400
1
38
Gällivare
Har en lite OT fråga ang detta. Ska köpa mig en ny skoter till denna säsong och funderar ev. på en -12 beggad M8.

Men då är frågan, hur går det med garantier och uppdateringar mm. när man köper beggat? Garantierna ska ju gälla ändå, men gäller dom bara där maskinen är köpt? Eller kan jag köpa en maskin som sålts på annan ort och lämna in den till min lokala åf för garantiåtgärder och uppdateringar?
Garanti ärenden kan fixas hos vilken ÅF som helst, men prion att få din maskin klar som är köpt hos en annan ÅF brukar vara lite så där. Dom prioriterar oftast först maskinerna dom själva sålt. Sen är det väl även svårt med "Goodwill" saker.

factory_racing

Välkänd medlem
6 nov 2007
398
0
16
kalix-nyborg
Löste sig med att jag bytte släde :) Men jag hoppas nya ägaren får den fixadQUOTE=A.Holm;458052]Alla orangea lackade huvar kommer bytas ut mot huvar med färgad plast istället.
Så det kommer...

Snötoken:
Ja, det känns som att dom tar det på allvar...[/QUOTE]

camata

Välkänd medlem
25 okt 2005
3.870
9
38
från ca v46 ska alla updates finnas i lager. de flesta finns redan, men tror inte någon tar in en maskin innan man har alla delar.
Samtliga ÅF ska i dagsläget vara delgivna detaljerad information om vad som gäller?
Detta brev lär ju inte säga mycket mer än att maskinen ska in på åtgärd.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

zerozam

Välkänd medlem
18 dec 2011
188
0
6
Nu är det klart vad som ska göra med 2012:eek:rna.
Arctic tar det här på allvar tycker jag.
Alla ägare av 2012-modeller med F4-chassit, alltså ProCross och ProClimb kommer få ett brev hemskickat där man ombeds lämna maskinen till Åf för uppdatering.
Haha... dagens skämt? Har hittills inte fått ETT brev av Arctic. Påpekat felen för både åf(NAVIS) + Arctic Sverige. Navis är ett skämt, Arctic är ett skämt - är så mycket skit man fått stå ut med på dessa modeller. Filar på anmälan till ARN...

A.Holm1

Insane sledder
8 feb 2007
2.670
18
0
Grängesberg
Haha... dagens skämt? Har hittills inte fått ETT brev av Arctic. Påpekat felen för både åf(NAVIS) + Arctic Sverige. Navis är ett skämt, Arctic är ett skämt - är så mycket skit man fått stå ut med på dessa modeller. Filar på anmälan till ARN...
Det kommer, var lugn...
Det var genomgång på 2012:eek:rnas uppdateringar förra veckan, brevet bör komma snart.
Annars kontaktar du din Åf. Dom ska nu vara uppdaterade på vad som ska göras.
Som Zollinger säger så kommer alla delar finnas i början, senast mitten av november.

Vilka problem har du haft?

m0ngoloid

Välkänd medlem
13 aug 2010
5.346
2
38
Norsjö
Enligt min åf skulle det ta 2 veckor att få hem grejjorna,.sen när dom har det hemma skulle dom börja skicka ut breven