Varför monteras ny mutter + brickor i boggien??Det som görs på uppdateringen är följande:
Ny kylarslang
Nytt huvgaller
Extra låsning till sidokåpan samt extrastöd till sidokåpan nertill
En ny mutter i boggie samt att 3st lås brickor monteras i boggien
Ny programvara
Sen finns även ett chims till sekundäraxeln (osäker på om dessa monteras på alla eller bara på de maskiner där axeln rör sig i sidled)
I sekundären byter man bussning i rörliga skivan, bussning i helixen och nya rullar..
Är inte 100% säker men tror det var allt..
Detta gäller för m/xf 800 iaf...
jag pratade med SmP om att byta tändkil för att få bort boggningen och då kom vi in även på mellan registret, och som jag fattade så var det enda som hjälper är pc5:a då de är otroligt klen på bränsle från fabrik.Det gäller även standard utförande maskiner.Som jag skrev tidigare så tycker jag med att den fortfarande tenderar till att skrutta lite i mellan registret men har inte märkt nått på toppen(än) men ja tycker cf 11orna gick mycke trevligare i motorn i allmänhet! Tycker de är mycke vibrationer och tråkiga ljud innan primären klappar till
Då är det något fel på min M800, som funkat hela förra säsongen med 3.5 graders kil. Utan PCV.jag pratade med SmP om att byta tändkil för att få bort boggningen och då kom vi in även på mellan registret, och som jag fattade så var det enda som hjälper är pc5:a då de är otroligt klen på bränsle från fabrik.Det gäller även standard utförande maskiner.
Är din standard förutom kilen?Då är det något fel på min M800, som funkat hela förra säsongen med 3.5 graders kil. Utan PCV.
Gått bra och ser nu bra ut på kolvkrona,bara mata på.
Ska dock rida ut den nya mappningen med standardkil.
Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
JaÄr din standard förutom kilen?
Blev det bra med 3.5 graders? Funkar det att köra på 98 oktan med den?
En kompis har en m800 162 och den är bluddrigare än vad min var så det kanske är från maskin till maskin.
Har inte hunnit testa min med 2.5graders kil för vi har ingen snö än
Det blir singel pipa och så på min sen så det kanske löser sig ändå.
Det som görs på uppdateringen är följande:
Ny kylarslang
Nytt huvgaller
Extra låsning till sidokåpan samt extrastöd till sidokåpan nertill
En ny mutter i boggie samt att 3st lås brickor monteras i boggien
Ny programvara
Sen finns även ett chims till sekundäraxeln (osäker på om dessa monteras på alla eller bara på de maskiner där axeln rör sig i sidled)
I sekundären byter man bussning i rörliga skivan, bussning i helixen och nya rullar..
Är inte 100% säker men tror det var allt..
Detta gäller för m/xf 800 iaf...
Galler, stöd för sidokåpan samt en extra skruv för att hålla sidokåpan ingår i deepsnow-kitet som monteras.Är det någon som vet till 100% vad som ska göras?
Jag fick då inget galler till exempel.
Gallret skall bytas till en finare modell! Måste ha blivit en miss på din maskin..Är det någon som vet till 100% vad som ska göras?
Jag fick då inget galler till exempel.
Ja, det ska monteras ett tätare galler vid luftintaget i variatorkåpan, så har din Åf inte monterat det så sak du absolut fråga vart det är.Så ifall man blivit utan galler på uppdateringen så kan man med fördel kontakta sin Åf och få ett?
Så Sekundären innehåller ingen ny/annan bussning som det skrivs om i någon skoter tidning på 13års modellen?
Edit: plast distans stod det tydligen, men det är kanske den som är chimset?