NyPro - Pro Rmk Nytro + lite annat

sportsterdanne

Välkänd medlem
25 maj 2011
2.968
3
38
Piteå
Fick inget gjort i helgen då gumman blev utringd på jobb, men jag har suttit och klurat på turbobygge och vad jag skulle behöva till det.

sportsterdanne

Välkänd medlem
25 maj 2011
2.968
3
38
Piteå
Gjorde ett ryck och fick till mina bakre plåtar till tunneln, jag har gruvat mig för att göra dom då det var mycket kapande med vinkelslip och det är ingen höjdare i alu. nåväl nu är dom klar och garaget är sanerat från aluspån/damm. glömde dock att fota dom.
nu ska jag fundera var jag ska fortsätta i helgen.

sportsterdanne

Välkänd medlem
25 maj 2011
2.968
3
38
Piteå
Nu har slutmonteringen börjat av vissa delar dvs. Jag hoppas inte dom ska plockas bort något mer.
Främre kylaren, plåten mellan kylaren och tunneln, främre förstärkningarna i tunneln och själva tunneln.

Nu blir det nog att passa in PPS boggien det känns lämpligt att göra det innan jag nitar dit fotstegen och fotholkarna.

antonbc

Välkänd medlem
17 sept 2012
924
67
28
6
sist ja kollade var det ju någon polaris eller kanske arctic-boggie, varför pps? blir det en kort skoter? :) kanske borde läsa igenom tråden istället..

sportsterdanne

Välkänd medlem
25 maj 2011
2.968
3
38
Piteå
Jag har en assault 155 boggie också men ingen matta och drivhjul till den än. Jag ska ha dubbla uppsättningar för att se vad som passar mig bäst/ vad som är roligast.

sist ja kollade var det ju någon polaris eller kanske arctic-boggie, varför pps? blir det en kort skoter? :) kanske borde läsa igenom tråden istället..

sportsterdanne

Välkänd medlem
25 maj 2011
2.968
3
38
Piteå
Blev bara en snabbis i garaget idag.
Jag har iaf. Börjat passa in PPS boggien. Det är lite trixigt då nytrons drivhjul sitter ganska högt och då det är en annan vinkel på tunneln mot för en Lynx.

sportsterdanne

Välkänd medlem
25 maj 2011
2.968
3
38
Piteå
Måttade ut och borrade hål för främre boggieinfästningen enligt min mall med mått från en lynx men det blev fiasko, tack vare att drivaxeln sitter högre blev mattan aldeles för spänd...
så då provade jag den korta nytrons orginalhål som var närmare drivaxeln och boggieskenorna hade frigång mot drivhjulen , men det hålet sitter för högt så tunneln skulle bli nog så låg plus att bakre boggieinfästningen skulle hamna mitt i fotsteget.
Så det var bara att borra ett nytt hål en bit längre ner.jag hade slut batteri i telefonen så jag fick ingen bild på fiaskot men jag slänger upp det sen.

sportsterdanne

Välkänd medlem
25 maj 2011
2.968
3
38
Piteå
En bild på min lokala schweitzerost Jag kommer att göra en lite plåt över hålen typ som den nedre MTX infästningen så det kommer inte synas.
Jag skulle egentligen velat ha tunneln högre bak men det funkar inte med dom förutsättningarna jag har med en 307 matta alternativet skulle ha varit att gå på en 330 matta med bakflyttad boggie men jag kommer att prova så här, jag har lite på känn att den långa boggien och mattan kanske kommer att hamna permanent på plats framöver :eek:h:
När allt är utprovat finns planer på en annan tunnel som inte är lika "ihoplappad"

sportsterdanne

Välkänd medlem
25 maj 2011
2.968
3
38
Piteå
Jag kan inte låta bli att förundras.... 2 veckors leveranstid 59:- inkl. frakt.
två uppsättningar handtagsvärmare, det återstår väl att se om dom funkar men ändå, jag har svårt att tro att jag kan ens skicka ett motsvarande "paket" till kina för 59 kr i fraktkostnad.

sportsterdanne

Välkänd medlem
25 maj 2011
2.968
3
38
Piteå
Nu vill jag ha lite tips dels på var man hittar galler till huvöppningarna (Biltemas är lite grovt och klumpigt) och vad man ska linda handtagen med jag vill inte ha lösa handtag.

kramer178racing

Välkänd medlem
4 sept 2013
336
2
18
Robertsfors
Nu vill jag ha lite tips dels på var man hittar galler till huvöppningarna (Biltemas är lite grovt och klumpigt) och vad man ska linda handtagen med jag vill inte ha lösa handtag.

Hockeytejp brukar jag Linda styret med :) när de blivit lite halt är de bara starta handtagsvärmen igen så blir de lite kletigt :)

Sen gällande galler finns de finmaskigt högtalargaller men hitta inget på löpmeter :)

Byarno

Välkänd medlem
6 mar 2008
674
0
16
46
Piteå
m.facebook.com
Frogskinz röstar jag på. Annars om du vill ha galler så finns de på laitis. Köpte ett i aluminium där och klippte ut och "bockade" till dem själv.