NyPro - Pro Rmk Nytro + lite annat

mathiasf

Välkänd medlem
5 mar 2008
410
0
16
Luleå
Kör eltejp och en skvätt bensin i handtaget innan du trycker på dem, då vulkas de ihop och sitter kanon :)

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk

A

AssaultRMK

Finns väldigt tunna handtag också, har själv samma preferens ang handtag då jag med tjocka handtag kan få en jäkla kramp i händerna.
Kan varmt rekommendera tex Renthals singel compound handtag som är riktigt tunna.

sportsterdanne

Välkänd medlem
25 maj 2011
2.968
3
38
Piteå
Provade koppla upp handtagsvärmarna till ett nättagg. Och dom blir varma ialla fall :)

Fortsatte på mina dropbrackets och gjorde i stort sett klart det högra (den ligger och förzinkas nu).
Det fanns två hål för bult så jag använde dom, jag svetsade fast en bult på insidan och sen slipade jag ner skallen lite.
Det är en enkel plåt på insidan av tunnel och nedanför fotstegen blir det dubbel plåt som jag bockade ut en bit under fotsteget så det kommer fästas med en nit iaf.

sportsterdanne

Välkänd medlem
25 maj 2011
2.968
3
38
Piteå
Vänstra sidan är nu klar och ligger i förzinkningsbadet.

Yxa bör man ha när det är Lynxdelar man har att göra med :bigsmile:

Smälte ihop nederkanten utan tillsats.

Färdig för förzinkning, här ser man dom korta bultarna sticka fram.

Förzinkning.

sportsterdanne

Välkänd medlem
25 maj 2011
2.968
3
38
Piteå
Rena trollkonsterna =) blir grymt fint!
Tack för det !

En bild när den är delvis förzinkad, min process är inte riktigt optimal men det blir spännande att se hur rostskyddet funkar.
Har man bra underarbete, blandning på badet och rätt spänning kan man få nästan en kromliknande yta med polering.

__Marcus

Välkänd medlem
16 dec 2008
3.517
35
48
Borlänge
Tack för det !

En bild när den är delvis förzinkad, min process är inte riktigt optimal men det blir spännande att se hur rostskyddet funkar.
Har man bra underarbete, blandning på badet och rätt spänning kan man få nästan en kromliknande yta med polering.
Mycket fyndigt måste jag säga.

sportsterdanne

Välkänd medlem
25 maj 2011
2.968
3
38
Piteå
Jag var tvungen att prova putsa lite på den synliga delen av plåten.
Det går att få riktigt blankt men det kräver lite arbete.

sportsterdanne

Välkänd medlem
25 maj 2011
2.968
3
38
Piteå
Det känns som att det går åt rätt håll nu när man får börja slutmontera lite prylar.

Dropbrackets, fotholkar och fotsteg monterade.

sportsterdanne

Välkänd medlem
25 maj 2011
2.968
3
38
Piteå
Blev en liten sväng till i garaget.

Jag har bytt lite tillfälliga bultar som var för långa och monterat lyftbågen och bakljuset.

sportsterdanne

Välkänd medlem
25 maj 2011
2.968
3
38
Piteå
Nu står den på egna ben på riktigt :)
Boggien monterad men jag har inga stötdämpare än utan jag har mina "trädämpare".

sportsterdanne

Välkänd medlem
25 maj 2011
2.968
3
38
Piteå
Kommer se klart grymmare ut som 162"
Det gör den säkert men det blir förmodligen först nästa vinter, det är en hel det grejer som ska skrapas ihop, det är ju inte bara mattan som saknas utan drivaxel, drivhjul, vändhjul, slides, annat variatorkit, annan drevning osv.
Nu har jag nåt att köra på i alla fall så nu kommer prio att ligga på att få den körbar (det är nån timmes jobb kvar innan det).

När jag startade detta projekt (i morgon för prick ett år sedan) så trodde jag inte att jag skulle vara där jag är idag redan nu så det har gått snabbare än jag trodde.