NyPro - Pro Rmk Nytro + lite annat

Doo

Välkänd medlem
1 jan 2012
1.350
1
38
Har du fått ett pris är det det som gäller tycker jag. Att de inte har kollat aktuellt pris eller att BRP har höjt priset under tiden har ju inte du som kund med att göra.

morris

Välkänd medlem
1 jan 2000
567
3
16
Gällivare
Blir sjukt sugen att prova ett par asa, åtminstone fram. Kanske ska prova sälja kyb 40n jag tänkt slänga på.... Dom borde funka bra på en lössnöare, mjuka och följsamma men ändå bra dämpning ifall det behövs

sportsterdanne

Välkänd medlem
25 maj 2011
2.968
3
38
Piteå
Köpt/beställt av den lokala ski-doo handlaren? Skidoo delarna menar jag då ;)
Den lokala Ski doo/lynx verkstan så att säga.

Har du fått ett pris är det det som gäller tycker jag. Att de inte har kollat aktuellt pris eller att BRP har höjt priset under tiden har ju inte du som kund med att göra.
Man tycker ju det, men jag orkade inte gorma denna gången.
Jag kommenterade priset och sa att det blir alltid dyrare än när man beställer delen då skrattade han bara åt mig.
Jag tror det kan bli så när man tittar på äldre delar och så beställer dom den men den är nummerändrad och naturligtvis dyrare. Behöver jag mer Ski doo/Lynx delar kollar jag nog nån annan stans.

Blir sjukt sugen att prova ett par asa, åtminstone fram. Kanske ska prova sälja kyb 40n jag tänkt slänga på.... Dom borde funka bra på en lössnöare, mjuka och följsamma men ändå bra dämpning ifall det behövs
Jag tror också det kan vara en hit på lössnömaskiner. Jag kommer att behålla mina WE framdämpare ett tag för att kunna göra en A/B jämförelse, jag ska skaffa en typ. Go pro och rigga den så jag kan se hur dom arbetar.

sportsterdanne

Välkänd medlem
25 maj 2011
2.968
3
38
Piteå
Jag har börjat kika på elsystem och kylslangar idag.

Det är en rejäl kabelhärva till Nytrospisen.

Den nya batteriplaceringen, jag funderar på att införskaffa ett mindre batteri då jag läst att många Jänkare gjort det med bra resultat.

Montering av växellåda.

Monterat och klart.

sportsterdanne

Välkänd medlem
25 maj 2011
2.968
3
38
Piteå
Jag har börjat kika på hur långt fram jag kan flytta oljetanken för att få lite plats för en ljuddämpare, det finns mer plats framåt med Pro-plasten.
Jag har även kortat av kylarslangen nertill för att tajta till den närmare motorn(ej gjort på bilden).

sportsterdanne

Välkänd medlem
25 maj 2011
2.968
3
38
Piteå
Lite prylar har landat.

Turbofläns, skarvrör till kylarslang, soppafilter, rörböjar till grenrör (flänsen mot toppen är under tillverkning)

Silikonslang, alurör, BTR, BOV, Boost mätare, Catchtank och värmebandage.
vi får se vad detta duger till.

Jag kommer förmodligen inte att köra turbo direkt men jag måste iaf. punkta ihop plenumet för att se hur upprätt styrstången kan monteras.

Provad stänga högra sidokåpan med min provisoriska oljetanksmontering och den tar i, så jag ska kika lite på det när jag får lite garagetid härnäst.

sportsterdanne

Välkänd medlem
25 maj 2011
2.968
3
38
Piteå
Mer bilder! :D
Ska försöka göra ett ryck i helgen, har inte hänt så mycket.

Ser ju riktigt kungligt ut dedär!
Tack för det !

Mer grejer till samlingen.

Tyvärr har jag efter lite research sett att jag har fel turbofläns till det aggregat jag förmodligen ska använda så det måste jag byta.
Jag har velat lite fram och tillbaka hur jag ska göra med grenröret, jag hade först tänkt göra två st. En för turbo och en utan men jag kommer nog bara göra ett där jag passar in turbon på rätt ställe och sen från den flänsen gå på med ett avgassystem för icke turbo.
Det innebär dock att jag måste skaffa turbon så fort som möjligt för inpassningen.

morris

Välkänd medlem
1 jan 2000
567
3
16
Gällivare
Och har du ännu köpt turbon är det lika bra att satsa på resten ;-)
Fast gör du det nästa säsong har vi ju något projekt att följa då också :)

sportsterdanne

Välkänd medlem
25 maj 2011
2.968
3
38
Piteå
Byarno : det går framåt har lite svårt att hitta tid under veckorna bara, och helgerna har en tendens att gå så fort.

Morris : Grejen är att jag vill starta upp och köra lite utan turbo ifall att det skulle vara nåt rackel med motorn, har jag då börjat med turbo är jag nog rätt rökt vid ev. garanti/reklamation.

sportsterdanne

Välkänd medlem
25 maj 2011
2.968
3
38
Piteå
Flyttade in oljetanken närmare motorn och nu går kåpan stänga, jag tillverkade också ett nedre fäste.

Däremot fick jag kapa ur för att bromsoket skulle få plats, jag ska fundera lite på hur jag ska fixa det.

Jag har också monterat ASA dämparna.