NyPro - Pro Rmk Nytro + lite annat

sportsterdanne

Välkänd medlem
25 maj 2011
2.968
3
38
Piteå
Är inne på något sådant. Ett galler monterat från insidan med en liten bula täckt med mesh ett annat alternativ hade kunnat vara en aluplåt (som ett bakvänt scoop) med galler i bakkant.

Ett galler över hålet som är lite utvinklat hade väl funkat:)

antonbc

Välkänd medlem
17 sept 2012
924
67
28
6
vad är det för video?

kan nog garantera att meshtyg släpper ut mer varmluft en 3mm plast iaf

ZIKKO

Välkänd medlem
24 mar 2011
319
2
18
Har för mig att någon på doo talk gjorde ett test med ett värmeljus och en stor mesh bit som "vägg" och sen blåste på ljuset med en stor fläkt utan att de syntes på lågan överhuvudtaget

Sent from my Nexus 4 using Tapatalk

melmaq

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.916
1
38
www.lynxtalk.se
http://s112.photobucket.com/user/Irondog6/media/fan003.mp4.html

Filter som inte släpper igenom vatten är den typen som testats och filmats av Iron Dog (David Harris). Hans ord väger rätt tungt när de gäller erfarenhet och tips i vad som funkar och inte.
http://www.dootalk.com/forums/user/1996-irondog/

Testet och posten som följde lät:
OK, here's the proof. Notice how the candle doesn't even flicker behind the prefilter, then when it's removed - candle goes out.

I'm serious - air does not blow through this stuff, put this stuff over positive pressure or vacuum and it breaths. But blow air at it and it does not let air through, it will also trap all that steam and moisture inside the panels. Dog proof screen works much better at letting air in and out.

This is my experience with this material - I'm not trying to mislead anyone, just trying to inform. Do what you want - I don't care.

http://s112.photobucket.com/albums/n192/Irondog6/?action=view¤t=fan003.mp4

sportsterdanne

Välkänd medlem
25 maj 2011
2.968
3
38
Piteå
Snickrat vidare lite.

Nånting sånt blir det.

Behöver turbon på plats innan jag vet vilken vinkel jag ska montera allt i, men nu ser jag iaf. hur mycket utrymme jag har till styrstången.

robe

Välkänd medlem
23 nov 2008
145
0
16
gällivare
Tänk på bränsle returen från fuelrailen också så du får plats med den. Fast det har du ju säkert redan tänkt på :) å grymt bygge förresten! :)

sportsterdanne

Välkänd medlem
25 maj 2011
2.968
3
38
Piteå
Tack !

Som sagt så ligger det bara löst på plats, men jag tror ändå jag ska köra T-rör till BTR:en före fuelrailen, jag har pratat med Erik på MCX och det funkar då bra för deras kit.

Tänk på bränsle returen från fuelrailen också så du får plats med den. Fast det har du ju säkert redan tänkt på :) å grymt bygge förresten! :)

sportsterdanne

Välkänd medlem
25 maj 2011
2.968
3
38
Piteå
Ja det lär nog funka om Marklund säger det:)
Jo det lär väl göra det:)
Fast å andra sidan får man en cirkulation med kall soppa om man kör BTR efter fuelrailen och det kanske är bra när man ska köra utan IC. Om det nu har nån större betydelse.
Jag ska fundera lite på det.

Översikt utomhus.

OCH JA! JAG SKA HA LÄGRE STYRHÖJARE !! :blink1:

robe

Välkänd medlem
23 nov 2008
145
0
16
gällivare
I mitt turbokitt har jag en aluminium hylsa med samma mått som pulsdämparen eller vad den heter. Med en 90graders vinkel i mässing som är inskruvad i den om du förstår hur jag menar?

sportsterdanne

Välkänd medlem
25 maj 2011
2.968
3
38
Piteå
Är det nytro du har ? Och vilket turbokit ?

I mitt turbokitt har jag en aluminium hylsa med samma mått som pulsdämparen eller vad den heter. Med en 90graders vinkel i mässing som är inskruvad i den om du förstår hur jag menar?

potatisgrisen

Välkänd medlem
21 jan 2013
1.563
3
16
flarken
Coolt!! Jag älskar att man blir förvirrad av bilden fastän man läst din tråd! Lär ju bli lite tjafs i fjällstugorna om kvällarna vad det riktigt var för maskin egentligen!! Fortsätt så!

sportsterdanne

Välkänd medlem
25 maj 2011
2.968
3
38
Piteå
Kunde inte hålla mig....

162" 41 bred Maveric jag vet att det inte är den bästa mattan men det var rätt kurs och en bra början.
Ok, vad ska jag göra med den, köra som den är, kapa ner kammarna, vända den ?

Förresten nån som ligger på original MTX drivhjul ?