Jepp !Är de samma bränslepump som MCX har till 270-kitten?
JodåÄr som lur på o åka upp på mässan där, mest för o kika på ditt bygge... är de ingen annan från umeå som är sugen?
vi kanske får höra ihop oss närmare mässdatumet då? Kan ju snacka mer via PM isf, så vi inte kapar projekttrådenJodå
Yamaha NytroOrkar inte kika genom hela tråden igen, men va har du för sekundär?
Naturligtvis måste det ju vara såSkruvarna brukar nötas ner med tiden så då måste man fixa nya.
Den låter en del men det är ju inte samma jobbiga ljud som en 2T, tyvärr kan jag inte ha så stor ljuddämpare då det är lite trångt mellan bromsskiva och oljetank.Hur tyckte du den lät,högt? Doft?
Jäkligt kul att den snurrar.
Jag har ju redan en lång boggie (Assault 155) med rätt fästhål i tunneln så jag ska prova den, även om den verkar lite klen (Kanske förstärker den).Härligt! Inte mycket som slår första provturen
Förresten, nya pps "ds" boggien funkar riktigt fint i snön. Du skulle nästan titta på om du kan få till geometrin som den, så är det "bara" byta matta och skenor när du ska köra långband. Så har du dämpningen klar tänkte jag.
Ett tips är då att förstärka den, min var knäckt vid främresvingarmen, fick tag på en bättre begagnad boggie och förstärkte den direkt så man slipper råka ut för samma sak igen.Jag har ju redan en lång boggie (Assault 155) med rätt fästhål i tunneln så jag ska prova den, även om den verkar lite klen (Kanske förstärker den).
Dämpningen kändes riktigt bra på den lilla tur jag körde, jag siktade på knölar, kanter och gropar. Men det var ju ingen hastighet att tala om då jag hade tejpat fast batteri, tank och handtagsvärmarna och lite annat hängde och dinglade löst
Ett tips är då att förstärka den, min var knäckt vid främresvingarmen, fick tag på en bättre begagnad boggie och förstärkte den direkt så man slipper råka ut för samma sak igen.
För övrigt, riktigt imponerande bygge, fortsätt så
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
Upptäckte att mina skenor var knäckta och skeva, tänkte först köpa ett par ice age skenor men frakten var alldeles för hög (330$).
Lyckades hitta en komplett PRO boggie utan dämpare så var bara slå till, ville helst inte att den skulle vika sig på samma ställe.
använde 5mm alu, mallade av skenan, kapade ur med sticksåg och tog ett 26 mm hål för främre axeln så att den skulle gå fritt, borrade 4 st hål i skenorna och förstärkningan, bultade med m8 sen var de klart.
Inte den snyggaste lösningen, men sitter på insidan av skenan och betydligt mindre risk att man knäcker den igen.
Ja de är ju som ända lösningen, tror inte de är någon dum idé att förstärka upp bakre delen av skenorna också men.
Spännande med dekalkitet, visst är de rätt bra priser från han i Boden?
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk