NyPro - Pro Rmk Nytro + lite annat

bcool

Välkänd medlem
20 mar 2008
5.277
5
38
Luleå
Den kommer att gå som ett skott med den där BRP-stänkan... ;)

Bra jobbat! Det närmar sig!
 

bcool

Välkänd medlem
20 mar 2008
5.277
5
38
Luleå
Aha. Efter som du nu blandat i ännu en ingrediens i din bakelse, så kanske den ska heta NyProo..? :)
 

sportsterdanne

Välkänd medlem
25 maj 2011
2.968
3
38
Piteå
Tappade strömmen till bränslepumpen idag och felsökte som en dåre.......
Det var mitt kassa startrelä som spökade så nu bytte jag ut det.
Relät var egentligen till en Rs Viking men det funkade bra bara annan kontakt, så jag fimpade kontaktstycket och satte vanliga kabelskor sen funkade det perfekt.
 

Byarno

Välkänd medlem
6 mar 2008
674
0
16
46
Piteå
m.facebook.com
Kanoners detta ser ut danne :)

Är ledig i veckan så jag tänkte komma förbi nån dag då du är i garaget så man få glo nalta på bygget. Hojjta då du har tid..
 

sportsterdanne

Välkänd medlem
25 maj 2011
2.968
3
38
Piteå
Du har PM.

Kanoners detta ser ut danne :)

Är ledig i veckan så jag tänkte komma förbi nån dag då du är i garaget så man få glo nalta på bygget. Hojjta då du har tid..
Passade på att köra ut en sväng och ta en liten skakig film med mobilen på lunchen då det var ljust.

[video=youtube;IMyOgFhLUus]http://www.youtube.com/watch?v=IMyOgFhLUus[/video]

Efter ett tag började det ryka nåt kosmiskt från avgasbandaget och så blev det missfärgat, så jag misstänkte ett läckage och slet av bandaget vid skarven mot grenröret.
Provade igen när jag kom hem efter jobbet och såg inget läckage men efter en stund blev grenröret något rödglödande (syntes bra iomed att det var mörkt) där det inte var täckt av bandage.
Så jag stängde av illa kvickt, ingen tempvarning på displayen.

Vad tror experterna går den snålt ?

provturerna har bara bestått av att jag puttrat runt strax över tillslag så inga fullgasrepor.
Jag har en vattentempmätare på väg och ska skaffa en AFR mätare innan jag kör en meter till.

Jag har dragit upp bränsletrycket något och ställt upp CO i diagnosläget.

Många kör typ KN filter och slip on utan någon Power Commander på Nytron, Ulmer Racing har bänkat dom och säger att det inte är någon fara men mitt avgassystem är ju lite speciellt.
 
Last edited:

sportsterdanne

Välkänd medlem
25 maj 2011
2.968
3
38
Piteå
Låg tändning?
Tändningen är orörd.


Jag bytte youtube kanal så det klippet från första uppstarten försvann och jag kan inte redigera gamla inlägg så jag lägger in det på nytt om nån missat det.

[video=youtube;JgPaACuuN1o]http://www.youtube.com/watch?v=JgPaACuuN1o[/video]
 

sportsterdanne

Välkänd medlem
25 maj 2011
2.968
3
38
Piteå
Gjorde en deal med företaget jag köpte den kassa bränsletrycksregulatorn av, jag fick behålla den för att använda tryckmätaren och fick en vattentempmätare som kompensation.
helt ok för mig då en lös tryckmätare hade blivit dyrare än btr:en
gängade in den i termostathuset (jag hade ett extra termostathus liggandes)



Svetsade in en rörstump för att sätta in påfyllningen på termostathuset istället.



Jag roterade bränsleanslutningen till fuelrailen 180 grader för att slangen nu kommer framifrån. Här ser man min nuvarande påfyllning till kylsystemet





Bränslefilter och pump hamnade på pyramidstaget.



Här ser.man hur missfärgat avgasbandaget blev.






 

sportsterdanne

Välkänd medlem
25 maj 2011
2.968
3
38
Piteå
Bytte till mitt moddade termostathus, det blev betydligt smidigare att fylla kylarvätska och att lufta systemet när påfyllningen är högsta punkten.

 

sportsterdanne

Välkänd medlem
25 maj 2011
2.968
3
38
Piteå
AFR mätaren har landat så jag siktar på att steka dit svetsmuttern och montera mätarhuset till den och vattentempmätaren under morgondagen, det blir intressant att se hur bränsleblandningen är med mitt avgassystem och dom luftfilter jag har.
Sedan blir det nog att tillverka en konsoll vid tanklocket för tändningslås, strömbrytare till ljus, hand och tumvärmare och dödmansgrepp, koppla ur TORS:en samt montera billet gasblocket.
Vi får se hur långt jag hinner i helg.

Det börjar vara läge för en dyna också, vad tycker ni jag har inte riktigt bestämt mig om jag ska ha något som liknar Skinz eller Boss. Med en dyna liknande Boss skulle jag kanske kunna dölja batteriet som ser lite malplacerat ut medans med skinz varianten blir det mera synligt.
 

Qroz

Välkänd medlem
20 apr 2008
1.262
2
16
33
Umeå
Bara en fråga, varför väljer du att koppla ur TORS?
Vet att många säger att den kan hoppa in vid körning, men jag vet helt ärligt inte hur dom lyckas, min har då aldrig gått in vid körning (och jag har testat den, och funktionen är de inget fel på) minns inte om du ska ha nödstoppslina, men om du INTE har det så ser jag ingen andledning att koppla ur torsen innan du provat köra med den.
 

sportsterdanne

Välkänd medlem
25 maj 2011
2.968
3
38
Piteå
Eftersom jag byter gashandtag kan jag inte ha kvar TORS, den jobbar med en brytare i handtaget + signal från TPS:en.
Jag ska ha dödmansgrepp/nödstopplina.

Några olika dynor på REV tank.





 

Qroz

Välkänd medlem
20 apr 2008
1.262
2
16
33
Umeå
Eftersom jag byter gashandtag kan jag inte ha kvar TORS, den jobbar med en brytare i handtaget + signal från TPS:en.
Jag ska ha dödmansgrepp/nödstopplina.

Några olika dynor på REV tank.





Aha, det förklarar ju!

ang dyna så är de tveklöst boss som gäller, blir snyggast och bäst med batteriets placering.
 

Byarno

Välkänd medlem
6 mar 2008
674
0
16
46
Piteå
m.facebook.com
Bossdynan är ju tveklöst den snyggaste dynan av dom tre i mina ögon. :) sen hur de är med komforten kan jag inte utala mig om. Boss brukar ju vara rätt hårda, dom andra vet jag inget om.