Polaris 2014

Zollinger

Välkänd medlem
9 okt 2010
923
1
18
Lycksele
Ganska enkelt varför amerikanarna kan välja precis vad dom vill. Då maskinerna görs over there.

Värre för vi i sverige där polaris sweden arctic-cat osv försöker få reda på genom sina åf vilka maskiner som verkar vara mest intressanta.

Blir alldeles för dyrt för generalagenterna att ta hem precis varenda modell som finns.

HenkeEdge

Välkänd medlem
18 jan 2006
1.754
0
36
Sandviken
Ganska enkelt varför amerikanarna kan välja precis vad dom vill. Då maskinerna görs over there.

Värre för vi i sverige där polaris sweden arctic-cat osv försöker få reda på genom sina åf vilka maskiner som verkar vara mest intressanta.

Blir alldeles för dyrt för generalagenterna att ta hem precis varenda modell som finns.
Äsch, köper inte det alls när det handlar om snowcheckade förbeställningar som ja görs tidigt.
Lite mer logistik då precis rätt modell/maskin måste till rätt handlare i ännu större utsträckning än om det är färre val. Men vafan vi betalar nästan dubbelt så mycket "retail" för våra än vad en Amerikan som går och handlar en i staterna. Sen är det knappast så att Polaris Sverige köper maskinerna för US-retailpris.

Polaris Sverige täljer nog guld, dels tar dom minimalt ansvar för saker som borde varit garantiärenden och pissar oss kunder i ansiktet helt enkelt! Sen återförsäljarna tror jag inte är dom som får mest i ledet och blir fetast på försäljningen. Sen undrar jag hur mycket kompensation Polaris Sverige har fått för Assault-strulet ifrån staterna. Säkert mycket mer än vad dom ger till de drabbade.

I bilindustrin funkar det ju att få rätt om man beställer en ny bil.
Just den utrustning som man valt i lista och att den dyker upp hos din handlare med just rätt färg och individuell utrustning du valt, vilket kan vara på detaljnivå som "Ej, modellbeteckning" etc.

Dock förståeligt och ok att dom inte har alla modeller i lager hos alla handlare. Men det tror jag inte dom har i staterna heller. För det brukar väl vara "Early snowcheck" där man har de flesta färgvalen.

Hur svårt/omöjligt är det att regga in en skoter man importerat själv ifrån USA? Eller om man nu skulle emigrera kan man ta hem sina maskiner som flyttgods när/om man återvänder?

Last edited:

Zollinger

Välkänd medlem
9 okt 2010
923
1
18
Lycksele
Ja maskiner som gick beställa ska ju självklart komma. De va väll ngn på polaris som tjabbla till det.
De ja mena var att de är svårt för svenska general agenter att ta hem alla modeller och kombos som finns.
Skullr tippa på de finns mellan 15-30 olika modeller i usa

Zollinger

Välkänd medlem
9 okt 2010
923
1
18
Lycksele
Har du boende i usa kan man ta som flyttgods :)
Vet inte hur polaris ha de på inregning. Kgk vet jag tar en slant för att fixa papper.
Enda nackdelen med att importera själv är att man inte har någon garanti förut säkerhets bulletiner

Polaris_Ante1

Rookie sledder
9 nov 2013
11
0
0
Norrbotten
Vad sugen blir på att byta då man ser alla era nya maskiner! :) Jag var grymt sugen på en Assault 800a, men som det ser ut nu så har jag kvar min 12as 600a en vinter till.

Krillekravall

Välkänd medlem
7 jan 2013
816
0
16
Jukkas
Fan vilken abstinens! Trodde i min enfald att lördagens 3timmars tur bland träden skulle dämpa suget.. Men inte då! Man är alltså 40+ och total retard! Riktigt bra smäll i 14.. Har förvisso inte lastat i rätt vikter men känns helrätt.. Och till er som funderar på 36" framvagn kan jag bara säga, jag var helt chanslös att hänga på polarn när han stanna, vända på en femöring.. Glida på skrå nerför snöfattiga sluttningar.. Själv är jag grym motståndare till 36an men den äger när det blir lite snö eller tö, skaryta.. Bara att erkänna!
Kom igen nu börja snöa.

JOK

Välkänd medlem
22 aug 2013
442
2
18
Norrbotten
Fan vilken abstinens! Trodde i min enfald att lördagens 3timmars tur bland träden skulle dämpa suget.. Men inte då! Man är alltså 40+ och total retard! Riktigt bra smäll i 14.. Har förvisso inte lastat i rätt vikter men känns helrätt.. Och till er som funderar på 36" framvagn kan jag bara säga, jag var helt chanslös att hänga på polarn när han stanna, vända på en femöring.. Glida på skrå nerför snöfattiga sluttningar.. Själv är jag grym motståndare till 36an men den äger när det blir lite snö eller tö, skaryta.. Bara att erkänna!
Kom igen nu börja snöa.
Hämtade min rmk Assault i helgen, men här kring kusten är det nog så lite snö än.. Har du kvar 10-62 i din eller? Hur mycke snö har det kommit hos dig?

Krillekravall

Välkänd medlem
7 jan 2013
816
0
16
Jukkas
Min 30 max 60cm vi hade nån driva på +1meter men d va drivsnö..
Man får va försiktig med att lägga ner framvagn för hårt...
Ni får rapport från gränsen å glaciären på måndag kväll! Dom hotar med 40-60cm dump till helgen!

Jawo

Välkänd medlem
24 jan 2012
402
3
18
Skellefteå
Min 30 max 60cm vi hade nån driva på +1meter men d va drivsnö..
Man får va försiktig med att lägga ner framvagn för hårt...
Ni får rapport från gränsen å glaciären på måndag kväll! Dom hotar med 40-60cm dump till helgen!
Vart innanför byske var ni och körde? Med tanke på den lilla snömängd vi har inne i stan.

Eph

Välkänd medlem
19 jan 2013
170
2
6
Jag tolkade iaf också som att bilden Krillneck la upp är från utanför Byske :)

hjalle94

Välkänd medlem
6 jan 2010
359
3
18
pajala
det stämmer ju att krillnecks bild är från byske trakten, men jawo verkar ha blandat ihop honom med krillekravall, och hans bild och texter är från avvakko? :) rätta mig om jag har fel :)

MVH

Last edited: