Tycker det är många frågor från många , inget på hopp utav mig nu , men får man inte med en instruktions bok om man köper en ny skoter som även bör följa med skotern vid försäljning , något som man som köpare bör få tycker jag !! ..
Ang sträckarbulten skall den gå in i hålet på den svarta klossen som du nämner .
Har tagit ett foto ur en instruktions bok ang bandsträckning , kika på den länken här .
http://www.joker-racing.se/Div Info/
Sen punkt 2 och 3 . är du så noga som du vart tidigare , ta ur hela boggin och gå igenom allt , så slipper du trula .
Glappet vändhjulen kan ha med att distans rören i mellan blivit nött o glappar oxå ..
Ja det är många frågor, jag har alldrig mekat så mycket tidigare och det mesta är nytt för mej, så som rookie blir det ju lite så..
Och det är väldigt roligt att meka, folk börjar undra om jag inte ska åka lite skoter åxå och inte bara skruva isär allt för att se hur det funkar.
Tyvärr så fick jag ingen instruktionsbok med skotern,
men har tagit hem en som jag använder mej av mycket, men tyvärr så hjälper den mej inte vid alla lägen pga mina dåliga förkunskaper.
Och tycker att jag har fått otroligt mycket hjälp här på forumet och av min lokala skoter mekare.
Lite synd att du tycker att det är för mycket frågor här på forumet,
fast jag uppskattar dina inlägg här i den här tråden och dom som jag läst i andra trådar.
Så då kommer en ny fråga då :whistle:
Har fått ett yttre vänd hjul nu, och så köpte jag en ny juster kloss #9
så var den betydligt längre än den som sitter kvar på andra sidan.
Och så var spåret som ska gå i skenan inte lika heller, den var förskjuten lite så vid slakaste läget skulle den spänna hårdare än den andra.
Fick såga bort ca 15mm för att den skulle passa bra,
Måste vara så att dom har bytt något på min skoter dar bak antar jag.
Men nu när man ska dra åt allt, ska man spänna så pass mycket att det inte går att snurra på distans rören som sitter mellan vändhjulen?
Och så antar jag att det är loctite som gäller.