Switchback assault 800 tips och knep

Indy500power

Välkänd medlem
25 okt 2005
560
0
16
Alfta
En ny undre a-arm till 13 swb kostade 1200kr polaris original från järvsö motor. Min brorsa som knäckte sin vid en stubbkänning å köpte ny, samma a-arm på indy, swb assault å Rush. :)

jagheterdaniel

Välkänd medlem
26 okt 2012
1.034
1
38
Luleå
En ny undre a-arm till 13 swb kostade 1200kr polaris original från järvsö motor. Min brorsa som knäckte sin vid en stubbkänning å köpte ny, samma a-arm på indy, swb assault å Rush. :)
Dom måste satt fel pris på den :D

edit: det är USA-pris iaf, dom har glömt lägga på frakt osv......eller så är dom bara j*vligt snälla :)

potatisgrisen

Välkänd medlem
21 jan 2013
1.563
3
16
flarken
Skulle vilja byta fotstegen på min SW 2011 till Burandt’s HD Powder Trac. Ngn som gjort detta och hur det passar?
passar inte rakt av iaf, då burands steg är smalare, passar rmk. problemet är infästningen i fotholken, även bakre infästningen av boggien sitter olika.

ska du byta till rmk prylar och montera hd stegen så är det billigare och enklare med skinz airframe. (speedtech håller på att utveckla betterboards typen till swb assault också)

Går ju alltid svetsa ihop ett breddningskit. men tror inte det blir snyggt. lär fylla sin funktion iof.

potatisgrisen

Välkänd medlem
21 jan 2013
1.563
3
16
flarken
"måste" man kapa skenorna å montera antistabkit vid montering av nonslip i samband med byte till peak 2,5? eller bara som extra säkerhet?

Slarva

Välkänd medlem
25 jan 2008
646
1
18
Jag är inne på min 3dje a-arm nu och jag har då fått betala ca: 2600kr hos Polaris för en ny.

Jonssonboy

Aktiv medlem
6 nov 2008
56
0
1
Alfta
Jag är inne på min 3dje a-arm nu och jag har då fått betala ca: 2600kr hos Polaris för en ny.
Tråkigt för dig då. Jag gav 1200:- kr för ny undre a-arm till min assault swb. Bara för kul så kollade säljaren upp vad en lackerad undre a-arm till en swb retro alltså en rödlackerad då kosta den 1700:- har jag för mig, kanske kostade ännu mer med.

Däremot så är undre a-armen till assault RMKn svindyr, den kostar 4000:-kr hos samma försäljare.

Slarva

Välkänd medlem
25 jan 2008
646
1
18
Tråkigt för dig då. Jag gav 1200:- kr för ny undre a-arm till min assault swb. Bara för kul så kollade säljaren upp vad en lackerad undre a-arm till en swb retro alltså en rödlackerad då kosta den 1700:- har jag för mig, kanske kostade ännu mer med.

Däremot så är undre a-armen till assault RMKn svindyr, den kostar 4000:-kr hos samma försäljare.
Vart köpte du A-armen då? för då ska jag bannemej ringa min återförsäljare och lämna dom andra som referens Ang varför jag får betala 2600kr medan andra ÅF bara tar ca: 1200kr...

När jag köpte senaste A-armen tänkte jag göra en jig först innan jag montera den så jag kunde göra egna, men åksugen som man var tänkte jag att det kan jag göra nästa helg... Dumt val....

Pyrro

Välkänd medlem
12 sept 2005
2.807
1
36
Sundsvall
Vilken framvagn är detta till?

Sitter på min IQ 440.
Det är ju helt klart inte 440 original med tanke på hur spindlarna ser ut och hur klen den är. Jag är mer lur på om det är till en assault?

Thimwikström

Välkänd medlem
17 aug 2012
614
0
16
Byske
Verkar ju vara slut framvagns kitt till switchback assault -11 i org bredd i hela sverige alla jag har ringt har slut finns bara org och dom kostar ju blod 2300kr/st :/