Arctic Cat 2014

Hence84

Välkänd medlem
25 sept 2011
408
2
16
Luleå
Nu tog jag och stoppade in extraremmen under sadeln, skar bort lite skummgummi för att få det att passa, snabbt och enkelt.

Däremot kom jag på att man skär ju bort skyddet för vatten. Nu kan det ju tränga in i dynan, väl där blir man aldrig av med det.

Har någon haft problem med detta? Någon förebyggande lösning kanske kan vara på sin plats?

Såhär blev det iaf. [
ATTACH]17975[/ATTACH]
 

Attachments

henrico

Välkänd medlem
1 jan 2000
926
3
18
Norrland
Nu tog jag och stoppade in extraremmen under sadeln, skar bort lite skummgummi för att få det att passa, snabbt och enkelt.

Däremot kom jag på att man skär ju bort skyddet för vatten. Nu kan det ju tränga in i dynan, väl där blir man aldrig av med det.

Har någon haft problem med detta? Någon förebyggande lösning kanske kan vara på sin plats?

Såhär blev det iaf. [
ATTACH]17975[/ATTACH]
Begriper inte detta problem med remmar, är det ingen tunnelväska på -14 ProCLimb heller?
 

m0ngoloid

Välkänd medlem
13 aug 2010
5.346
2
38
Norsjö
På ltd är det och den ryms där utan problem, så jag förstår inte heller varför folk förstör å skär osv för att få plats med den
 

Hence84

Välkänd medlem
25 sept 2011
408
2
16
Luleå
Jag har en ltd med den stora väskan, rymms utan problem men tar upp en jäkla plats, jag kör helst utan ryggsäck så all plats jag kan spara där gör att jag får med mig en till grej.
 

MattiasElg

Välkänd medlem
15 sept 2012
696
0
16
Ånge
Nu tog jag och stoppade in extraremmen under sadeln, skar bort lite skummgummi för att få det att passa, snabbt och enkelt.

Däremot kom jag på att man skär ju bort skyddet för vatten. Nu kan det ju tränga in i dynan, väl där blir man aldrig av med det.

Har någon haft problem med detta? Någon förebyggande lösning kanske kan vara på sin plats?

Såhär blev det iaf. [
ATTACH]17975[/ATTACH]
Köp en burk spraylim och dra på ett lager där du skurit, borde försegla ytan tillräckligt :)
 

m0ngoloid

Välkänd medlem
13 aug 2010
5.346
2
38
Norsjö
Har nu ca 60 mil på mätaren, ett snett styre, massa repor överallt.. Men remmen ser ut som ny fortfarande, törs man hoppas på att problemen är borta? Nån som har skjutit sin första rem än?
 

sk0gen

Välkänd medlem
18 jan 2011
469
1
18
Jokkmokk
En kompis var och hämtade en m6000 för nån dag sedan (tydligen den enda i Sverige) och den verkar lovande, får höra med han mer om hur han tycker motorn fungerar :)
 

Hence84

Välkänd medlem
25 sept 2011
408
2
16
Luleå
Jag och bror har ca 20 mil var på XF HC och remmarna ser fina ut, som dom ska efter 20 mil :) har varit tung körning ospårat, allt från långa krypsessioner till WOT
 

Hence84

Välkänd medlem
25 sept 2011
408
2
16
Luleå
Jag har en XF 8000 HC, hur har ni andra ställt in dom? Tycker den vill gräva ned sig lite lätt, ska prova stå längre fram på skotern med, men finns det något annat att göra?
Balataremmen står på innersta läget. Boggien sitter i standardhålen, finns lite olika att välja på, ska man köra på standard eller byta?

Tacksam för hjälp
 

xplöd

Medlem
23 feb 2010
20
0
1
lycksele
26 mil å allt ser ut som nytt. Ryckte upp kåpan å kände på variator å rem inte ens pissjummet, dom har nog lyckats iår.
 

Crossover

Välkänd medlem
22 mar 2006
150
0
6
Någon som hört något om nya 600:an? håller den ihop?
några barnsjukdomar som dykt upp än?
 

Adrenalinejunky_

Välkänd medlem
1 dec 2009
711
6
18
Örnsköldsvik
Det här med remmarna beror tydligen på poduktionstoleranser. Motor och sekundäraxelns paralellism i Y-led. Enda som kan orsaka sådan stor skillnad från maskin till maskin. Jag har en 12a som jag kört 20mil med, remmen hade gått 40mil innan jag köpte maskinen. Jag har ALDRIG haft en snöskoter med så SVALA variatorer!! Och jag brukar alltid döda mycket rem då min körstil inte är direkt snäll. Maskin är nerdrevad ett kugg och har INTE nya sekundären. Inget remdamm att tala om.