Märkes***eritråden...

emilcrazy

Aktiv medlem
28 sept 2011
70
0
6
Bollnäs
köp en Yamaha br 250 tf flip så slipper du, haft våran ny sen -88 endast bytt cylinderfots packning och nån liten sak i magnapullen, rätt bra efter 26år av vedsläpning och en del tortyr av mig :)
 
W

wettrob

Att RenSkötarna kör lugnt jämfört med oss övriga?? DÅ har du Aldrig sett en kan jag lova dig, dem kör ju hårt , alltså inte håller dem på Stegra och hoppa för rosskull precis, men det är då Fullgas ofta, in i stubbar stenar ja, det mesta som kommer i summitens väg,
Har själv varit med och kört med dem en gång i tiden
En gång i tiden, när var detta?
Tyckte du skrev i ett tidigare inlägg att du körde skotern till bussen som var påväg till skolan?

Sen förresten, låt någon som vet hur man använder gasen använda den en tank så ska du se att 2l/milen max inte längre existerar.

Förövrigt, tänk vad en liten pik på summiten kan skapa, 4 sidor ;)
 

polarisindy400

Välkänd medlem
11 jan 2009
3.386
16
38
piteå
Riva motor och Lagra om och fetta? ÄR inget jag ens gjort under alla dessa år på Skidoo, och då har jag ändå kört det sen dag 1 (haft nån lynx också) Aldrig ens pillat i skotern, mer än diverse "modifieringar" Läs : Lägre ruta, högre styra, sånt fräänt

Då borde min Summit rasat va? Köpt den ny, och kört 450 mil med den sen förrförra årets Februari, I -35c när man skulle med bussen till skolan, första rycket, så hoppade 2taktaren igång
Inte rört en pinal mer än monterat lägre ruta, inte bytt styrstål ens, (Ski-doos original, kvallite ;) )

Höjjer min fråga igen, varför kör dem flesta Renskötarna med Ski-doo då?

nu vet jag en renskötare som hade en tundra extreme 1 år, och med den skotern så var det julafton varje dag året runt, varnade och pep ta mig fan hela dagarna, de måste man ju säga är riktig kvalite på en ny skoter, fast visst, måste vara en jävla kvalite på alla varningslampor som var de enda som verkade fungera
 

monno

Välkänd medlem
16 okt 2010
3.608
93
48
Örnsköldsvik
Det gör jag väll inte? Vart ser du att jag svarat varför dem kör Ski-doo? Menar du för när jag sa att Lynx slutade tillverka Foxen?
Gjorde du ju visst. Lapparna är märkes***ar lika mkt som allt annat folk.

En gång BRP alltid BRP. Spelar ingen roll om det finns bättre alternativ. Sen är det väl dåligt med "tundra" maskiner från de andra märkena, så dom har ju inte så mkt till val alla ggr. =)
 

enpatte

Välkänd medlem
22 jan 2011
2.070
68
48
Borgafjäll
Vad gäller Summit vs Rmk så kan man ju slå ett getöga i nyaste SnoWest och kolla vad dom tycker...
Alla i testlaget var överens om att SkiDoon var sämre än Polarisen!(Naturligtvis...)

Jo, jag vet att det är som att skjuta på öppet mål då alla redan visste fakta sedan tidigare, men jag tänkte att det kanske fanns ngn som inte läst tidningen-nu slipper ni det, inga nyheter alls nu heller.
Länk?
Hittar ej.
 

rotax211

Välkänd medlem
30 nov 2007
1.140
4
16
Hudiksvall
En gång i tiden, när var detta?
Tyckte du skrev i ett tidigare inlägg att du körde skotern till bussen som var påväg till skolan?

Sen förresten, låt någon som vet hur man använder gasen använda den en tank så ska du se att 2l/milen max inte längre existerar.

Förövrigt, tänk vad en liten pik på summiten kan skapa, 4 sidor ;)
Nå Det var år 2008/2009,
HAha ja alltså, man kan ju använda skotern i mer än att ta sig till bussen, Sa bara att i -35C så tar jag Summiten till Bussen, att inte en Yamaha hade gått igång då, Men Jag använder ju den till mer än bara ta mig till bussen (nu mer åker jag inte buss),

Hur man använder gasen? Tror du inte jag vet det? -_- Är mestadels fullgas,

Kört några tusen mil skoter i mitt liv,
450 mil , sen Februari 2012, Tycker jag är ganska jävla mycket och då är jag borta på Veckorna och kommer hem på Helgerna bara, knappt varje helg ens

Suck

Kvallite är Ski-doo

Varför tror ni inte renskötare använder sig av Polaris Rmk 600? Joo soppabudgeten och reservdelarna skulle blivit för dyrt, en Rmk vill ju ha 4-5l/milen, och så racklar dem ju



Arctic är inget att diskutera ens
 
Last edited:

m0ngoloid

Välkänd medlem
13 aug 2010
5.346
2
38
Norsjö
Kört några tusen mil skoter i mitt liv,
450 mil , sen Februari 2012, Tycker jag är ganska jävla mycket och då är jag borta på Veckorna och kommer hem på Helgerna bara, knappt varje helg ens.
Bara 450 mil på drygt 2 säsonger? Är ju drygt 275mil/säsong... Är många som kör det...

Sen skulle jag vilja prova din skidoo som drar max 2 liter milen vid lek, det räknas inte om man leker 10minuter och lyfter å sliter 30 min....
 

rotax211

Välkänd medlem
30 nov 2007
1.140
4
16
Hudiksvall
Bara 450 mil på drygt 2 säsonger? Är ju drygt 275mil/säsong... Är många som kör det...

Sen skulle jag vilja prova din skidoo som drar max 2 liter milen vid lek, det räknas inte om man leker 10minuter och lyfter å sliter 30 min....
Vadå 450 mil på drygt 2 säsonger? Hämtade ut Summiten, ny i slutet av Februari (Trodde det var Januari, men var visst först i Februari) Nu kollade jag, var den 23/02-2012 jag tog ut den,

Många som kör det? Ja inte är det då många skotrar på Blocket som gått så "mycket" redan, Bortsett från historier som "min kusins farbrors brevvän i Vännäs hade engång en gammal lumpar kompis som körde 2000/år"

Sen skulle jag vilja prova din skidoo som drar max 2 liter milen vid lek, det räknas inte om man leker 10minuter och lyfter å sliter 30 min....
Japp förstår att du vill Köra Ski-doo när man kör Arctic, Nej 2/milen vid lek stämmmer ja, vid långstyrning på led, så gick den på 0,9L/milen, (Sanna siffror)


Jaja Snart dags för en Fredags öl, :) Oavsett om man kör Brp, Arctic, Yama eller Polaris!
 

m0ngoloid

Välkänd medlem
13 aug 2010
5.346
2
38
Norsjö
Vadå 450 mil på drygt 2 säsonger? Hämtade ut Summiten, ny i slutet av Februari (Trodde det var Januari, men var visst först i Februari) Nu kollade jag, var den 23/02-2012 jag tog ut den,

Många som kör det? Ja inte är det då många skotrar på Blocket som gått så "mycket" redan, Bortsett från historier som "min kusins farbrors brevvän i Vännäs hade engång en gammal lumpar kompis som körde 2000/år"

Sen skulle jag vilja prova din skidoo som drar max 2 liter milen vid lek, det räknas inte om man leker 10minuter och lyfter å sliter 30 min....
Japp förstår att du vill Köra Ski-doo när man kör Arctic, Nej 2/milen vid lek stämmmer ja, vid långstyrning på led, så gick den på 0,9L/milen, (Sanna siffror)


Jaja Snart dags för en Fredags öl, :) Oavsett om man kör Brp, Arctic, Yama eller Polaris!
Roligt att du nämner vännäs, är du därifrån? =P
 

snowmobileer

Välkänd medlem
27 maj 2009
366
0
16
Skidoo är kvallitet? Måste vara nån mörkrädd person som skulle tro nått sådant, barnskotrar är det skidoo duger till, max 120cc.
Egentligen är väl hela BRP ett jävla skämt tamefan? motoringenjörerna borde skjutas, hur i hela helvete kan man sätta fettade vevlager och enkelringskolvar? håller ju fan inte mer än 1000 mil på en moppe ens!!
Sen att dom inte inser att dom har remproblem är ju självskrivet när man inte kan inse att en motor rör på sig. Jag menar kom igen, flytande sekundär har suttit på riktiga skotrar ett tag nu, att dom inte inser när det börja göras eftermarknadskitt med flytande sekundär till domdär jävla Bara Rem Problemarna (BRP) Tragiskt! Eller borrade oljekanaler för den delen.
Sen tror dom att dom är boss när dom tillverkar etech. Låter och går som en fläktkyld 550, klart som fan att en tam motor inte dricker soppa? Hur mycket äter en kroppsbyggare jämfört mot en mörkrädd tunnis? Kraft behöver Energi! Men lev på segern, skoter är en hobby, en sport. men som vi sett ovan så används dom bara för att frakta rövjäveln mellan hemmet och bussen, för så snabbt dom är utanför leden så sitter dom fast och beundrar Polarisen som pissar på er, år efter år.
Sen nya boondockern.. kom igen lynx! att ni får skitdoos gamla saker

borde inte vara en anledning att sätta lössnömarknadens sämsta fotsteg?
http://www.youtube.com/watch?v=iZ3o0dZVTq8 Vänj er era lurade soptunneätare, antar att ni äter gårdagens mat från soptunnorna när ni väljer lynx som är en uttöjd gammal tant från skitdoo.
Väntar gärna och på att se en jävla summit med lutande boggi, hur jävla glapp den är i dendär kulleden. Även fast dom bygger det vekaste där bak så är dom ljusår bakom i vikt mot ledande lössnöskotern.
 

Everest340

Välkänd medlem
12 dec 2012
270
0
16
Luleå
Överlag tycker jag de flesta hatar polaris i den här tråden? Eller har jag fel?

Sen så det där med kvalitet och Polaris, nu har du på riktigt kastat sten i glashus..

Fick även bogsera RMK förra året med en lynx 59a för att den skjutit båda remmarna på 4 mil.

Och om vi nu ska jämföra motorer så har du nog fått de om bakfoten att en maskin med mycket kraft behöver dra 7L milen som en RMK gör, fastän dom har 130 hk.
Där visade rotax motoringenjörer som du vill skjuta i skallen hur man får ut effekt utan att borra hål i tanken. Finns något som heter effektivitet.
 

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
36
mellansel
www.skoterlon.nu
Vadå 450 mil på drygt 2 säsonger? Hämtade ut Summiten, ny i slutet av Februari (Trodde det var Januari, men var visst först i Februari) Nu kollade jag, var den 23/02-2012 jag tog ut den,

Många som kör det? Ja inte är det då många skotrar på Blocket som gått så "mycket" redan, Bortsett från historier som "min kusins farbrors brevvän i Vännäs hade engång en gammal lumpar kompis som körde 2000/år"
Alltså... vill du mena att den hade gått mycket längre om du fått hela januari också? För i december blir det inte många mil nånstans, men visst, januari kan jag hålla med om att man kan missa fin åkning.


Men att ta fram blocket som ett resonemang?

På blocket säljer de skotrar, de kör dem ju knappt. Och i det stora hela är det väldigt lite skotrar på blocket ("nya" 12/13 modeller) jämförelse med antalet sålda.

Nog om det.

Jag missade 25 dagar i februari tack vare min pissige ÅF, så då stod M800an stilla, samt hoppade jag över sista fjällresan pga fortkörnignsböter som var tvungen att prioriterar (tråkigt nog)...

Körde 270 mil totalt. Skulle vilja tro att det varit närmare 350 om jag fått hela fabruari också....

Men ändå, räkna på 270 du, blir 540 mil på två säsonger.

Dina 225 mil / säsong är ju mesigt.... (skyll på januari om du vill =P), men jag förstår att du håller igen... kommer du över 500 mil smäller det... =D

Och m0ngoloid.... 450 / 2 är INTE 270:p