Ingen aning, jag kør Arctic.Vilket märke har bäst priser på reservdelar?
Ingen aning, jag kør Arctic.Vilket märke har bäst priser på reservdelar?
ifall du måste byta matta då?köp en Yamaha br 250 tf flip så slipper du, haft våran ny sen -88 endast bytt cylinderfots packning och nån liten sak i magnapullen, rätt bra efter 26år av vedsläpning och en del tortyr av mig
Byta matta efter endast 25 år ?ifall du måste byta matta då?
En gång i tiden, när var detta?Att RenSkötarna kör lugnt jämfört med oss övriga?? DÅ har du Aldrig sett en kan jag lova dig, dem kör ju hårt , alltså inte håller dem på Stegra och hoppa för rosskull precis, men det är då Fullgas ofta, in i stubbar stenar ja, det mesta som kommer i summitens väg,
Har själv varit med och kört med dem en gång i tiden
Riva motor och Lagra om och fetta? ÄR inget jag ens gjort under alla dessa år på Skidoo, och då har jag ändå kört det sen dag 1 (haft nån lynx också) Aldrig ens pillat i skotern, mer än diverse "modifieringar" Läs : Lägre ruta, högre styra, sånt fräänt
Då borde min Summit rasat va? Köpt den ny, och kört 450 mil med den sen förrförra årets Februari, I -35c när man skulle med bussen till skolan, första rycket, så hoppade 2taktaren igång
Inte rört en pinal mer än monterat lägre ruta, inte bytt styrstål ens, (Ski-doos original, kvallite )
Höjjer min fråga igen, varför kör dem flesta Renskötarna med Ski-doo då?
Gjorde du ju visst. Lapparna är märkes***ar lika mkt som allt annat folk.Det gör jag väll inte? Vart ser du att jag svarat varför dem kör Ski-doo? Menar du för när jag sa att Lynx slutade tillverka Foxen?
Länk?Vad gäller Summit vs Rmk så kan man ju slå ett getöga i nyaste SnoWest och kolla vad dom tycker...
Alla i testlaget var överens om att SkiDoon var sämre än Polarisen!(Naturligtvis...)
Jo, jag vet att det är som att skjuta på öppet mål då alla redan visste fakta sedan tidigare, men jag tänkte att det kanske fanns ngn som inte läst tidningen-nu slipper ni det, inga nyheter alls nu heller.
Nu talar du om Polarisprova använd den, så ska du se att du får tanka ständigt, samt renovera motorn mellan varje full tank:heh:
Nå Det var år 2008/2009,En gång i tiden, när var detta?
Tyckte du skrev i ett tidigare inlägg att du körde skotern till bussen som var påväg till skolan?
Sen förresten, låt någon som vet hur man använder gasen använda den en tank så ska du se att 2l/milen max inte längre existerar.
Förövrigt, tänk vad en liten pik på summiten kan skapa, 4 sidor
Bara 450 mil på drygt 2 säsonger? Är ju drygt 275mil/säsong... Är många som kör det...Kört några tusen mil skoter i mitt liv,
450 mil , sen Februari 2012, Tycker jag är ganska jävla mycket och då är jag borta på Veckorna och kommer hem på Helgerna bara, knappt varje helg ens.
Vadå 450 mil på drygt 2 säsonger? Hämtade ut Summiten, ny i slutet av Februari (Trodde det var Januari, men var visst först i Februari) Nu kollade jag, var den 23/02-2012 jag tog ut den,Bara 450 mil på drygt 2 säsonger? Är ju drygt 275mil/säsong... Är många som kör det...
Sen skulle jag vilja prova din skidoo som drar max 2 liter milen vid lek, det räknas inte om man leker 10minuter och lyfter å sliter 30 min....
Roligt att du nämner vännäs, är du därifrån? =PVadå 450 mil på drygt 2 säsonger? Hämtade ut Summiten, ny i slutet av Februari (Trodde det var Januari, men var visst först i Februari) Nu kollade jag, var den 23/02-2012 jag tog ut den,
Många som kör det? Ja inte är det då många skotrar på Blocket som gått så "mycket" redan, Bortsett från historier som "min kusins farbrors brevvän i Vännäs hade engång en gammal lumpar kompis som körde 2000/år"
Sen skulle jag vilja prova din skidoo som drar max 2 liter milen vid lek, det räknas inte om man leker 10minuter och lyfter å sliter 30 min....
Japp förstår att du vill Köra Ski-doo när man kör Arctic, Nej 2/milen vid lek stämmmer ja, vid långstyrning på led, så gick den på 0,9L/milen, (Sanna siffror)
Jaja Snart dags för en Fredags öl, Oavsett om man kör Brp, Arctic, Yama eller Polaris!
Alltså... vill du mena att den hade gått mycket längre om du fått hela januari också? För i december blir det inte många mil nånstans, men visst, januari kan jag hålla med om att man kan missa fin åkning.Vadå 450 mil på drygt 2 säsonger? Hämtade ut Summiten, ny i slutet av Februari (Trodde det var Januari, men var visst först i Februari) Nu kollade jag, var den 23/02-2012 jag tog ut den,
Många som kör det? Ja inte är det då många skotrar på Blocket som gått så "mycket" redan, Bortsett från historier som "min kusins farbrors brevvän i Vännäs hade engång en gammal lumpar kompis som körde 2000/år"