Märkes***eritråden...

Everest340

Välkänd medlem
12 dec 2012
270
0
16
Luleå
Tycker BRP dricker olja som satan ja, alla mina skotrar har gjort det och dom nya också, fast enligt mig gör det inte så mkt, soppaförbrukning är viktigare pga räckvidd..
 

Lindhaga

Välkänd medlem
19 okt 2009
1.358
1
16
som så många gånger förr arbjuder jag dig, att vid tillfälle (om det någonsin ges), att bevisa för mig att du köra yamaha i svensk djupsnö.

Dessvärre så har jag hitentills aldrig träffat en forummedlem "där ute", så såvitt jag vet kanske jag är lika dålig förare som du, och så många andra yamaahaförespråkare före dig, har påstått.

Det får vi nog aldrig veta.

Men jag har aldrig sett en yamaha som gått ovanpå djupsnö. Dock räknar jag inte yamaha tubromaskinerna alls, då de om möjligt, är sämre än en std yamaha i djupsnö.

Verkar som att amerikanderna kör yamaha turbo i "djupsnö", men då ser de 500 meter rakt upp för en bergssida som "djupsnöåkning", bara för att det råkar vara 6 meter snö under skotern...

hmm...

naaaaa... du kör omöjligt djupsnö med din yamaha... du skojjar dig på oss!

Haha, du är rolig! =D

Förutom dina avgas smällar, plats smäck, körställning så är väl din skoter rätt okej, om man nu får kalla en Tupperware med skidor för skoter?

På snön är väl det minsta problemet att köra, det är väl i snön man kör annars är det väl inge kul? Men du verkar redan kopplat greppet om det.



Första april ifjol.... när kommer snön... ?
;)

Låt mig gissa, du äter soppa med gaffel också?
Jag dricker ur mugg!
 

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
36
mellansel
www.skoterlon.nu
Haha, du är rolig! =D

Förutom dina avgas smällar, plats smäck, körställning så är väl din skoter rätt okej, om man nu får kalla en Tupperware med skidor för skoter?

På snön är väl det minsta problemet att köra, det är väl i snön man kör annars är det väl inge kul? Men du verkar redan kopplat greppet om det.


;)



Jag dricker ur mugg!

Touche! :D
 

polarisindy400

Välkänd medlem
11 jan 2009
3.386
16
38
piteå
Nej , Tack och lov har jag inte det :) Men andra Polarisar och gillar inte alls dem, p.ga att dem känns så jävla omorderna och Racklar i mängder och Dricker Olja och Bensin som en Äkta Finne dricker Koskenkorva i Saunan efter en hård dag i Timmerskogen,

Nä jag Trivs med BRP och det är väll det som är huvudsaken, :)
det jävliga är att jag inte bytt nåt på min rmk 600 06 med 800 mil på mätaren, jag har haft den sen 450 mil. bytt 2 remmar och dom har jag plågat ihjäl för att jag har en tendens till att stumma och gunga när jag kört fast ganska stunden innan jag ger upp. inte bytt stift trotts att det sotar mycket. och då grejjerna sotar så håller dom. annat var det när jag körde brp, blev ofta hembogserad, och då var det ändå en riktig rotax snurra, alltså en rv motor och inte dessa kassa serie 3 motorer som tar vevar och kolvar som polaris tar soppa och olja, och själv anser jag det är lättare att tanka lite oftare än att renovera efter varje körning
 

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
36
mellansel
www.skoterlon.nu
Ja.... Denna gång var det alltså Lynx som bjöd på mest dricka i baren...

Konstigt att, enligt denna artikel då, "bästa" maskinen inte når amerikanerna....
 

Lindhaga

Välkänd medlem
19 okt 2009
1.358
1
16
Ja.... Denna gång var det alltså Lynx som bjöd på mest dricka i baren...

Konstigt att, enligt denna artikel då, "bästa" maskinen inte når amerikanerna....
Låt oss höra, vilken maskin är egentligen bäst? =D
 

Everest340

Välkänd medlem
12 dec 2012
270
0
16
Luleå
Ingen är bäst inom alla kategorier
Tex om vi ska jämföra motorer
E-tec har väl lägst bensinförbrukning men drar mycket olja och för många väldigt mycket rem
Polaris 800 har väl inte lika mycket att köra med som övriga 800:eek:r
AC 800or tycker jag faktiskt verkar vara den bästa då den har minst lika mycket kraft som e-tecen men verkar rackla mindre, men drar myycket mer soppa
Yamaha -
 

Everest340

Välkänd medlem
12 dec 2012
270
0
16
Luleå
hur mycket racklade din 583?

Nu har jag inte haft någon nyare skidoo än 02 men jag har då inte haft det minsta problem med rackel, bytte kolvar och vevlager vid 900 mil på machzätan för säkerhets skull :)
 

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
36
mellansel
www.skoterlon.nu
Låt oss höra, vilken maskin är egentligen bäst? =D
Var det ens en seriös fråga?

Jaja bara för att du och så många andra inte tar tråden på allvar så ska jag inte sjunka till eran nivå.

Bästa maskinen idag, Alla kategorier, är såklart M800 -13....

Borde vara helt uppenbart vid det här laget...
 

kramer178racing

Välkänd medlem
4 sept 2013
336
2
18
Robertsfors
Var det ens en seriös fråga?

Jaja bara för att du och så många andra inte tar tråden på allvar så ska jag inte sjunka till eran nivå.

Bästa maskinen idag, Alla kategorier, är såklart M800 -13....

Borde vara helt uppenbart vid det här laget...
Ska man ta den här tråden på allvar???

Isf är nog inte den bästa maskinen tillverkad än :)

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
 

Lindhaga

Välkänd medlem
19 okt 2009
1.358
1
16
Var det ens en seriös fråga?

Jaja bara för att du och så många andra inte tar tråden på allvar så ska jag inte sjunka till eran nivå.

Bästa maskinen idag, Alla kategorier, är såklart M800 -13....

Borde vara helt uppenbart vid det här laget...
Haha i denna tråd är ju alla på dagisnivå och det är ju rätt kul faktiskt!=D *min-pappa-är-bättre-än-din-pappa* *buuuhuuu*
 

sportsterdanne

Välkänd medlem
25 maj 2011
2.968
3
38
Piteå
Det är något speciellt med snöskotrar som väcker känslor i reptilhjärnan, kanske för att man betalar dyrt för "skitmaskiner" och ingen vill erkänna att man gjort en dålig affär.
Jag menar byta kolvar till första service, variatorremmar för 10.000:- på några helger, repa motorn för 80.000:- vid 300 mil, knäcka chassiet när du passerar ett dike osv.
Märkeskrig finns tex. bland sporthojsåkare också men inte på samma nivå, jag har varit med om slagsmål på banketten efter skotertävlingar pga. av villket märke som är "bäst".... :D
 

Jonte96.

Välkänd medlem
23 nov 2010
1.498
1
16
Vilhelmina, Åre
Det är något speciellt med snöskotrar som väcker känslor i reptilhjärnan, kanske för att man betalar dyrt för "skitmaskiner" och ingen vill erkänna att man gjort en dålig affär.
Jag menar byta kolvar till första service, variatorremmar för 10.000:- på några helger, repa motorn för 80.000:- vid 300 mil, knäcka chassiet när du passerar ett dike osv.
Märkeskrig finns tex. bland sporthojsåkare också men inte på samma nivå, jag har varit med om slagsmål på banketten efter skotertävlingar pga. av villket märke som är "bäst".... :D
Det är därför man kör Arctic, för att slippa allt rackel ;)
 

Marcus.

Välkänd medlem
25 feb 2012
369
4
18
Ånge
Lynx är bäst på led, ski-doo bäst i lössnö.
de andra märkena är bara utfyllnad

hållbarhet = alla lika dålig