Märkes***eritråden...

potatisgrisen

Välkänd medlem
21 jan 2013
1.563
3
16
flarken
när blev audi bra? skoda är ju då mer kvalitets bil än audi
Vw är en wannabe Audi och Skoda är en wannabe Vw... Skulle kunna fundera på att köpa en Audi och äger bla en Vw men skulle aldrig i mitt vanskapta liv köpa en Skoda!!

Jag provkörde en Skoda en gång och aldrig mer.. Skodas praktmodell en 1,3l bensinare med flak, jag duschade i dagar men kände mig aldrig ren och känner mig fortfarande fem år senare förstörd och befläckad.

Äldre tanter och transpersoner kör Skoda!!
 

enpatte

Välkänd medlem
22 jan 2011
2.070
68
48
Borgafjäll
Skärpning nu, detta är inte det IQ-befriade WT-stämplade garaget.org.

Fler vassa pikar nu till oss själva för att visa vilka idioter vi egentligen är som lägger ner så mycket pengar på detta?

Hur var det nu, finns det en Polaris 800 som lyckats passera 400mil utan att implodera?
 

Knacket

Välkänd medlem
22 jul 2012
744
0
16
Skellefteå
Skärpning nu, detta är inte det IQ-befriade WT-stämplade garaget.org.

Fler vassa pikar nu till oss själva för att visa vilka idioter vi egentligen är som lägger ner så mycket pengar på detta?

Hur var det nu, finns det en Polaris 800 som lyckats passera 400mil utan att implodera?
WT?

Jomen 400 mil borde inte vara några problem för en Liberty 800. Men då bör det bytas kolvar var 200e mil i förebyggande syfte! :D
 

potatisgrisen

Välkänd medlem
21 jan 2013
1.563
3
16
flarken
Hur var det nu, finns det en Polaris 800 som lyckats passera 400mil utan att implodera?
Kanske inte.. men jag hörde rykten om en kille som kom väldigt nära 400mil!! Min kompis brors systers exkilles styvfarsas tremännings chefs son kände någon som hade läst det på ett skoterforum för en tid sedan!
 

polarisindy400

Välkänd medlem
11 jan 2009
3.386
16
38
piteå
Skärpning nu, detta är inte det IQ-befriade WT-stämplade garaget.org.

Fler vassa pikar nu till oss själva för att visa vilka idioter vi egentligen är som lägger ner så mycket pengar på detta?

Hur var det nu, finns det en Polaris 800 som lyckats passera 400mil utan att implodera?
vilken års modell pratar du om, har en 03 som iaf har gått 550 mil orörd, dock har den fått dom rostfria giljotinerna. sen behövs ju ingen 800 i nyare polaris då 600 går lika hårt som slö tec 800
 

Everest340

Välkänd medlem
12 dec 2012
270
0
16
Luleå
vilken års modell pratar du om, har en 03 som iaf har gått 550 mil orörd, dock har den fått dom rostfria giljotinerna. sen behövs ju ingen 800 i nyare polaris då 600 går lika hårt som slö tec 800
Ja fyfan, bäst vi aktar oss då polaris 800 har hela 140 hk...

Därför måste ju alltså 600:an ha 155+ då den slår etec 800an
eller hur?
 

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
36
mellansel
www.skoterlon.nu
Men så handlar det inte bara om effekt, spec inte i mountain segmentet.

Min gamla thundercat har mer effekt än de flesta nya maskiner, ännu mer matta också. Men den är inte ens bättre än en Lynx i terräng...
 

potatisgrisen

Välkänd medlem
21 jan 2013
1.563
3
16
flarken
Men så handlar det inte bara om effekt, spec inte i mountain segmentet.

Min gamla thundercat har mer effekt än de flesta nya maskiner, ännu mer matta också. Men den är inte ens bättre än en Lynx i terräng...
Jooo, men bättre än en Lynx måste den väl vara? eller har Lynx kommit med någon ny modell som inte sjunker utanför leden?
 
W

wettrob

Fan vad alla stirra sig blint på HK...

Enligt everest340 så måste ju en yamaha turbo vara bäst då den mest hk?
NEJ, det är så långt ifrån bäst man kan komma!

Förresten, är det en 800 etec motor i din spark eller en motorsågs motor? ser ej någon skillnad förutom att den sistnämnda faktiskt håller. :)
 

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
36
mellansel
www.skoterlon.nu
Såg i yamaha forumet att de fortfarande utvecklas förstärkningar till bulkheadarna....

Mycket bra jobbat yamaha, vad är den "gedigna kvalitetskänslan" alla skryter om?
 

enpatte

Välkänd medlem
22 jan 2011
2.070
68
48
Borgafjäll
Så du menar att BRP har en modell som heter "Ski-Doo Scandic White Trash " ?
Jag som trodde det stod för Wide Track ???
:bigsmile::bigsmile::bigsmile::bigsmile:
Japp i denna specialutgåva ingår hållare för den billiga importerade fulölen, även hållare för gula blend eller importcigg ingår.
I det extra WT-paketet ingår även en en så kallad mohikanfrilla som man med hjälp av kardborre kan sätta på hjälmen. :bigsmile: