Märkes***eritråden...

Ante4wd

Välkänd medlem
20 aug 2008
1.012
1
16
Lycksele
Precis som min bil då...... den har 288hk på papperet men blir ifrånaccad av vilken bil som helst med 150-170hk.

Glädjekalkylen som anges när nåt ska ut till försäljning är ganska långt ifrån verklighet.
Arctics 800 ska ju ha 163hk men bromsningar visar annat, är samma med Rotax 800 och Polaris 800.
Tråkigt men sant.
 

enpatte

Välkänd medlem
22 jan 2011
2.070
68
48
Borgafjäll
Sanningen ligger egentligen i den officiella uppgiften på 155+ för 800 E-tec.
Av de trovärdiga källor man hittar så brukar de flesta ligga på mellan 155-157HK.
För övrigt samma källor som brukar uppge att man tappar 2-3hk av de så kallade skrikburkarna.

Skrikburk är för övrigt ett måste på min white trash edition tidigare i tråden.
 

Knacket

Välkänd medlem
22 jul 2012
744
0
16
Skellefteå
Sanningen ligger egentligen i den officiella uppgiften på 155+ för 800 E-tec.
Av de trovärdiga källor man hittar så brukar de flesta ligga på mellan 155-157HK.
För övrigt samma källor som brukar uppge att man tappar 2-3hk av de så kallade skrikburkarna.

Skrikburk är för övrigt ett måste på min white trash edition tidigare i tråden.
Haha, kan inte fatta att ett begrepp som White Trash finns kvar, och tom förkortningar på det! :D

För mig var det ett begrepp som sörlänningar använde för att beskriva smygfeta volvoraggare i förorten som fortfarande bodde hemma.


Grannen körde förövrigt fast med sin Yamaha nu på morgonen, hatar när det händer!
 

Rundvikarn

Välkänd medlem
Haha precis Rundvikarn!
Eller så tog soppan slut, han hade ju trots allt kört 55 mil utan att tanka.
Då jag köpte min -89 BR förra vintern var remmen aldrig bytt sedan ny ,
skotern hade stått i ett uthus och var ej startad på 13 år .

Ny soppa i tanken och några supar i tändstiftshålet så gick den igång .
Remmen höll dock inte många minuter innan den flög av .

Reservremmen gick i två bitar när jag tog lös den från hållaren .

Där stod jag som en fågelholk med en remhalva i varje hand .....

Det var bara att göra en "Arctic-Cat" ( gå hem i mörkret med sänkt huvud ):Cry::Cry::Cry:
 

bunken

Välkänd medlem
27 jan 2011
1.129
1
38
Moliden Ö-vik
Då jag köpte min -89 BR förra vintern var remmen aldrig bytt sedan ny ,
skotern hade stått i ett uthus och var ej startad på 13 år .

Ny soppa i tanken och några supar i tändstiftshålet så gick den igång .
Remmen höll dock inte många minuter innan den flög av .

Reservremmen gick i två bitar när jag tog lös den från hållaren .

Där stod jag som en fågelholk med en remhalva i varje hand .....

Det var bara att göra en "Arctic-Cat" ( gå hem i mörkret med sänkt huvud ):Cry::Cry::Cry:
Har då aldrig gått hem med någon av mina catter på ca 2500mil. Förresten var köpte du din älskade bravo? Kanske är någon som jag plågat i min ungdom för 2st såldes i fjol.
 

Nytro180

Medlem
1 nov 2013
38
0
6
Östersund
Polaris kunde inte betala svetsgasen så dom tog limtuden istället, för övrigt jävla skitskotrar, rolig som satan men håller fan i mig inte för något. jävla hårdpapp, gick 4 framvagnar för mig på en vinter.
skidoo har fortfarande sin jävla skitmotor och sina remproblem.
arctic cat behöver vi inte tala om.
lynx det är ju en begagnad Bly-doo med nya dekaler
Yamaha- den där vikten alla talar om vart finns den? har aldrig upplevt nytron som tung, ni måste ju vara otroligt veka. det skiljer ungefär 20kg mellan nytron och dom konkurerande märkerna, m1100 proclimb väger ju över 300kg, min x- ride väger 284kg, vilken är tyngst? sen har du en finish och kvalité som är till duga när det gäller yamaha. Yamaha är kanske inte dom roligaste,snyggaste,lättaste eller bästa skotrarna men det håller ju iallafall mot för dom andra märkerna :) sen vilket annat märke kan du plocka ut 300hk och det håller om man sköter om dom? ;)
 

Siralopne

Välkänd medlem
17 nov 2010
2.032
0
36
Trodde också Yamaha höll längre än andra skotrar. Svärfar köpte en ny
-13 m ride Ifjol, först började handtagsvärmare gå sönder, sen började motorlampan lysa med jämna mellanrum och nu startar den inte över huvudtaget. Sen att kammarna börjar gå av efter 100 mil är ju ett bevis på deras underbara hållbarhet på grejorna.

Nu är det en klumpig tung skoter som inte startar.