Remmen Inga

JRO

Välkänd medlem
2 dec 2012
917
26
28
Skell
Lösningen på problemet är den ju uppenbarligen inte efter som att jag har den och nya linjeringen, ja har tillå med hört att bussningen kan vara av ondo men inget ja kan bekräfta!

hcrsweden

Aktiv medlem
12 dec 2010
77
0
6
Luleå
Någon som provat eller hört någon som drevat ner sin m800hcr , m800?

Min åf föreslog det åt mig pga remproblem!

JRO

Välkänd medlem
2 dec 2012
917
26
28
Skell
Åf gör ett grymt bra jobb, dom har verkligen försökt hjälpa på alla vis men de verkar inte som att artic har någon självklar bild av vad som ska göras! På min är de monterat en herrejävlar ner drevning nu och om allt går som de ska så hinner ja med 30 mil innan söndag å kan utvärdera! Jag har dock hört rykten om ännu en modell av hylsan i sekundären

edvinsjolund

Välkänd medlem
8 jan 2006
5.598
4
36
41
Roknäs
Har bara gått en för mig, första turen!
Enligt åf så har den förra ägaren inte haft nå problem. Skoterns förra ägare är från Roknäs, någon du känner?

Jag fick en 84 rem att pröva innan det blir dags för nerdrevning.
Jag tror inte att det är någon jag känner.
Är det i Lulep du lämnar in?
Jag funderar starkt på att köpa en -13 där det är därför jag är nyfiken.

hcrsweden

Aktiv medlem
12 dec 2010
77
0
6
Luleå
Det är på navis i lule.
tycker dom är proffsiga och bra att ha och göra med, trots att jag köpte en beggad.
Har en polare som har en m800 my-13 han är grymt nöjd.

Jag Har satt mesh på huven samt beställt block off plates och ett stänkskydd till bromsskivan.
så hoppas att den inte har samma aptit på rem nu;)

JRO

Välkänd medlem
2 dec 2012
917
26
28
Skell
Vart har du hitta blockoff och stänk skyddet? Maskinen blev då helt klart annars med 19/ herrejävlar drevningen, men remmen ser ut som ny efter 8 mil! Känns nästan som att xf va lite väl högt drevad från början för nu sölar den inte ner sig om man landar efter fullgaspådrag

m0ngoloid

Välkänd medlem
13 aug 2010
5.346
2
38
Norsjö
JRO du får gärna fortsätta uppdatera hur det går, lämna in min idag och han prata om att dreva ner min också :)

hcrsweden

Aktiv medlem
12 dec 2010
77
0
6
Luleå
Vart har du hitta blockoff och stänk skyddet? Maskinen blev då helt klart annars med 19/ herrejävlar drevningen, men remmen ser ut som ny efter 8 mil! Känns nästan som att xf va lite väl högt drevad från början för nu sölar den inte ner sig om man landar efter fullgaspådrag
Stänkskydd från belangerracing
Block of plats från go Big parts & accessories

JRO

Välkänd medlem
2 dec 2012
917
26
28
Skell
Tackar!

Japp självklart fortsätter ja uppdatera då de verkar ska bli5-8 mil per dag i veckan! Ja steg upp tidigt satan i morse å körde 3,2 mil på lokala isen i 50 för att hinna köra in remmen enlig spec som står på remförpackningen haha allt bara för att göra de enligt boken i fall de inte skulle hålla

m0ngoloid

Välkänd medlem
13 aug 2010
5.346
2
38
Norsjö
haha måste ha varit roligt att köra 3.2 mil runt runt på isen :D
Låter bra att du fortsätter uppdatera! :)

JRO

Välkänd medlem
2 dec 2012
917
26
28
Skell
6 mil ospårad tung djupsnö på fullgas avklara idag, hur bra dag som helst remmen ser som ny ut än och 2 st polaris remmar fick sätta livet till så rätt hård körning för remmarna verkar de ja ha vart! Sen skulle man haft loggning på hastighets mätaren så man fick se skillnad på matt hastigheten med nya/ original drevningen! Känns då inte som att man har lägre hastighet i pudret men just där vi kört idag är va de ju väldigt socker

m0ngoloid

Välkänd medlem
13 aug 2010
5.346
2
38
Norsjö
Låter som att en nerdrevning skulle lösa problemet ! Har du kollat hur fort skotern går med din drevning? :)

JRO

Välkänd medlem
2 dec 2012
917
26
28
Skell
Inte kollat toppfart efter som att de vart lite mycke träd ivägen, men en sak är säker å de är att man inte kommer kunna se140 blås på mätaren efter leden nå mer, fast ja kör iof bara efter hastighets begränsningen på 70 så....

JRO

Välkänd medlem
2 dec 2012
917
26
28
Skell
Japp medräknat dom inkörnings milen, har även nån mil led från i afton på väg hem utöver dom 6 puder milen! Nu är de läggdags och nya mil i morgon då vi fått nytt styrstag till en cf8! Han åkte förövrigt leden hem med en fjällbjörk fastknytt mellan skidspetsarna som styrstag idag!!!

Kenikki

Välkänd medlem
2 dec 2011
140
0
16
Harads
Åf gör ett grymt bra jobb, dom har verkligen försökt hjälpa på alla vis men de verkar inte som att artic har någon självklar bild av vad som ska göras! På min är de monterat en herrejävlar ner drevning nu och om allt går som de ska så hinner ja med 30 mil innan söndag å kan utvärdera! Jag har dock hört rykten om ännu en modell av hylsan i sekundären
Var det ÅF som monterade nytt drev på din skoter eller köpte du drevet och monterade själv?
Vilken drevning kör du på nu då isåfall och vars fick du tag på den?

JRO

Välkänd medlem
2 dec 2012
917
26
28
Skell
19/50 drevning tror ja dom had satt dit, idag blev de bara 5,5 mil bottenlös puder innan en kompis trillade utför ett 5m stup och de blev räddnings aktion av dagen, men några timmars skruvning sen är vi förhoppningsvis redo för några nya mil