Remmen Inga

JRO

Välkänd medlem
2 dec 2012
917
26
28
Skell
Damasken som hade släppt i 2st poppnitar va inget problem alls lirka tillbaka men däremot is kakan som är i den andra damasken räckte inte 4h till att tina upp, man kan ju undra om de här tänker bli ett problem

m0ngoloid

Välkänd medlem
13 aug 2010
5.346
2
38
Norsjö
Nä enligt mätaren :) Testade på sjön och vid 90 börjar det gå sakta uppåt, kanske jag som inte vågar plåga den ordentligt heller

JRO

Välkänd medlem
2 dec 2012
917
26
28
Skell
Märkligt, hur kändes den i djup snön då? Jag tycker då inte de känns som de saknas driv motför tidigare men ja har ju bara kört i socker snö, blev inte en mil i helgen men de blir intressant känna hur den går i blötsnö för med original drevningen sölade den ner sig i blötsnön å växlade inte alls bra

m0ngoloid

Välkänd medlem
13 aug 2010
5.346
2
38
Norsjö
Hann köra i både sockersnö och blötsnö i helgen och jag tycker inte att den växlar dåligt i nån av dom båda förena

Matte89

Välkänd medlem
9 mar 2010
329
1
18
Älvsbyn
Igår så for min första rem, ganska precis 88mil. Tycker det känns som att den borde stoppat längre, för den såg som ny ut innan jag for ut och körde. Sen ett skidres över en liten bäck och den total explodera :(

Rising

Välkänd medlem
1 dec 2009
316
0
16
Nu har jag också slängt på 19/50 drevning och en 086 rem.. Blir att åka till åkersjön och testa i helgen.

hcrsweden

Aktiv medlem
12 dec 2010
77
0
6
Luleå
Ha ha Tom du är grym :)

Remmen ser ut som ny efter 4dagars misshandel i puder, sockersnö och klibbsnö.
Nerdrevningen gjorde underverk:)

m0ngoloid

Välkänd medlem
13 aug 2010
5.346
2
38
Norsjö
Har varit i fjällen nu och det vart väl 20-30 mil nånting och remmen håller och ser bara bra ut!
Verkar som denna nerdrevning funkar! :) Har försökt plåga sönder remmen typ när man kör fast och bara stummar osv , men ikket att den ville smälla .. Så jag är nöjd! :)

JRO

Välkänd medlem
2 dec 2012
917
26
28
Skell
Jag har närmare 60 mil tung djupsnö körning på min rem nu plus körningen i helgen på lite hårdare underlag och jävlar vad rolig den är med nya drevningen när de greppar, hur nöjd som helst å de syns inte på remmen att den gått nått! Har blivit lite svart längst ner på primären men tror de är sen snöstormen förra helgen för då ville den inte ens driva iväg när ja drog igånden på morgonen pga all snö som letat sig in under huven under natten:)

Rising

Välkänd medlem
1 dec 2009
316
0
16
Tog första remmen nu efter nerdrevningen till 19/50. Den höll ca 30 mil, varav 5mil inkörning.. Dom 30 milen jag körde var mest bara klättring i åkersjön/stora blåsjön. Dock sprängdes inte remmen utan det gick nån tråd och den vände sig ut å in..

m0ngoloid

Välkänd medlem
13 aug 2010
5.346
2
38
Norsjö
Tog första remmen för mig nu i helgen också efter ca 30mil... Låg i typ 100 på sjön när den small :/
Fortsätter det såhär så måste jag starta ett remkonto och spara pengar i sommar så jag har råd med remmar till vintern igen...