Ski Doo REV 670 Bergsgeten

sSs

Välkänd medlem
8 okt 2012
324
1
16
Domsjö
fint bygge du har gjort ! har du mer bilder på själva motorbygget ? för är medveten om hur pass trångt det blir för förgasarna och insug, skulle vara intressant hur du gjort där :)
Tack! Byggde om original motorplatta och gjorde långa soecialinsug för att kunna köra fs mikuni förgasarna. Även lutat motorn lite framåt i chassit. Ska se om jag kan ta någon rättvis bild då jag monterar ihop skotern igen.

sSs

Välkänd medlem
8 okt 2012
324
1
16
Domsjö
Så jävla snyggt :) ha lite frågor till mitt projekt då ja föll för boggin.

Vad är de för boggi och från vilken maskin?
Är dämparna bra och hur tycker du den funkar jämfört med original boggin?
Vad är de för cc mått och vad fick du göra om för att få dit den?
Va ligg en sån boggi i för pris ca? :)

Mvh
Boggi från en AC proclimb.
Fox floatdämpare bak och fjäderförsedd fix fram.
Går inte att jämnföra mot original boggin. Cc måttet vet jag inte men kan mäta vid tillfälle. Ombyggnationerna är rätt stora och mätandet för att få det att passa är ännu större. Men som sagt en helt annan skoter fast det kostar en hel del flis!

sSs

Välkänd medlem
8 okt 2012
324
1
16
Domsjö
Skriver på en surfplatta och den rättar vissa ord till det sämre ibland därav alla skrivfel... Sorry!

sSs

Välkänd medlem
8 okt 2012
324
1
16
Domsjö
Idag började jag med att bygga rörtunnel. Mycket jobb men jag hoppas det bli tåligare än en förläng orginaltunnel. Mycket jobb kvar men jag har kommit en bit på vägen iaf.

HampusDj

Välkänd medlem
24 maj 2006
2.612
11
38
33
Lugnvik
Grym maskin du byggt dig, finns alldeles för många "fjortisbyggen". Här är funktion prio 1 och de gillar vi.

Sitter bara och väntar på att 670in åker ur och vässas:heh:

sSs

Välkänd medlem
8 okt 2012
324
1
16
Domsjö
Grym maskin du byggt dig, finns alldeles för många "fjortisbyggen". Här är funktion prio 1 och de gillar vi.

Sitter bara och väntar på att 670in åker ur och vässas:heh:
Den är redan portad av M Performance... men ett big bore eller överladdning skulle inte vara otrevligt. :-D

ogge95

Välkänd medlem
13 apr 2011
1.575
3
38
29
Dvärsätt
Om du lägger manken till så! Kollar projektet varje gång du uppdaterar så är sugen på att se det färdiga resultatet!