Ski Doo REV 670 Bergsgeten

sSs

Välkänd medlem
8 okt 2012
324
1
16
Domsjö
Ännu ett steg i rätt riktning. Idag flyttade jag över alla delar till den nya subframen och monterade sidor bukplast och stänklapp.

Qroz

Välkänd medlem
20 apr 2008
1.262
2
16
33
Umeå
Jäkligt fränt bygge :) vet inte om jag kommenterat förut då ja har asdåligt minne :p men följer varje inlägg :)

sSs

Välkänd medlem
8 okt 2012
324
1
16
Domsjö
Tack! Kul att det är någon som följer bygget och kommenterar. Alldeles för få som hejjar på och taggar upp en ännu mer. ;-)

sSs

Välkänd medlem
8 okt 2012
324
1
16
Domsjö
Haha imorgon skickas det sista på lack och till veckan hoppas jag det sista delarna kommer. Som vanligt beställer man mer och mer ju längre bygget kommit. 😀

sportsterdanne

Välkänd medlem
25 maj 2011
2.968
3
38
Piteå
Blir kanon !

Men vad skådar mitt norra öga, ett engelsk hjul som står och skäms i bakgrunden ! har du grejat mycket med det ?
Jag har alla delar till att bygga mitt eget (hjul, spännanordning, hållare och profiler till ramen) men det har inte blivit av än.

Xion

Välkänd medlem
23 aug 2009
1.045
3
16
Kiruna
Ojoj vad grymt det blir!

Själv står mitt bygge helt jävla still.
Fick hem en ny subframe som var sne, så nu väntar jag på att få den retunerad.. Helvetes jävla strul jämt!

sSs

Välkänd medlem
8 okt 2012
324
1
16
Domsjö
Blir kanon !

Men vad skådar mitt norra öga, ett engelsk hjul som står och skäms i bakgrunden ! har du grejat mycket med det ?
Jag har alla delar till att bygga mitt eget (hjul, spännanordning, hållare och profiler till ramen) men det har inte blivit av än.
Alldeles riktigt. Använt det lite men är absolut ingen fena på det. Det är ett otroligt svårt hantverk det här med plåt bearbetning och det krävs många fler verktyg än ett engelskt hjul för att göra en framskärm eller dyligt till en bil. Bunken har verktygen jag saknar och vise versa så när han är helt klar med son verkstad är det dags att forma plåt på riktigt. Vi får se om det bli någon fler taksänkning framöver... :)

sportsterdanne

Välkänd medlem
25 maj 2011
2.968
3
38
Piteå
Jag håller mig undan från bildelar dom är för otympliga i mitt lilla garage. Hammare, mothåll, sandsäck och några."mallets" har jag också och sen blir det att skaffa en krymp/sträck verktyg så ska jag nog kunna smida till nå mc prylar typ tank och skärmar iaf.
Men det börjar helt klart vara ett utdöende hantverk.

Alldeles riktigt. Använt det lite men är absolut ingen fena på det. Det är ett otroligt svårt hantverk det här med plåt bearbetning och det krävs många fler verktyg än ett engelskt hjul för att göra en framskärm eller dyligt till en bil. Bunken har verktygen jag saknar och vise versa så när han är helt klar med son verkstad är det dags att forma plåt på riktigt. Vi får se om det bli någon fler taksänkning framöver... :)

HampusDj

Välkänd medlem
24 maj 2006
2.612
11
38
33
Lugnvik
Har du hunnit känna något på fotstegens styrka ? Står nämligen i valet eller kvalet om man ska ta sig för (hinna) bygga egna betterboards till adventuren då original börjar bli mjuk och samlar grymt mycket snö.

Såg att du körde 15mm x 1.5mm sömlösa rör, men vore kul att veta hur rostfritt funkar då färg lätt nöts bort med tiden.

sSs

Välkänd medlem
8 okt 2012
324
1
16
Domsjö
Har du hunnit känna något på fotstegens styrka ? Står nämligen i valet eller kvalet om man ska ta sig för (hinna) bygga egna betterboards till adventuren då original börjar bli mjuk och samlar grymt mycket snö.

Såg att du körde 15mm x 1.5mm sömlösa rör, men vore kul att veta hur rostfritt funkar då färg lätt nöts bort med tiden.
Jag körde med dom hela förra vintern och dom är riktigt bra, ingen snö och ingen is. Jag hade inga problem med rost eller färgsläpp men det är klart att när en sten eller träd hoppar på en bli det ju skador. Jag gjorde fotstegen i 22mm rör och 18mm i strävorna. Mycket jobb men värt var enda timme! Go for it!!! ☺

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk