Är det där den nya framvagnen? Och har du bytt till floatare eller är det jag som ser fel på bilden?
Det är en hel del jobb att få det att passa. Då 670 är slidmatad sitter förgasarna väldigt långt ner, men med kort insug korta gummin och drop n roll i chassit går de alldeles utmärkt.vare svårt att få i 670 i den eller passa den rakt av'?
Jag planerar att göra samma operation alldeles snart och undrar lite saker (har även skickat pm till dig sSs). Har du några mätare och hur är det gjort? Vad är drop n roll?Det är en hel del jobb att få det att passa. Då 670 är slidmatad sitter förgasarna väldigt långt ner, men med kort insug korta gummin och drop n roll i chassit går de alldeles utmärkt.
Skickat från min SM-G900F via Tapatalk
När snön kommer så bli det åka av!Bygga, bygga, bygga. När ska vi köra då?
Lycka till.
Härligt med lite feedback!Kapa pipan tvärtom mot hur du ritat dvs 4cm i fetaste magen och 3cm i kröken. Att kapa bort såhär mycket på bara två ställen kan göra att pipan inte funkar alls. Pipan är uträknad att funka i harmoni med krök,belly och revkonan så om man då kortar så mycket på bara två delar kan de bli kortslutning i pipan.
Men du kan ju ha tur också så kapa på
Bra tänk. Tänker ta ut effekten vid 8000rpm precis som jag portal den efter. Sen så ska jag självklart dra ner på stingern och köra fullflödes dämpare. Men sak i taget så man inte dribblar bort sig själv mitt i andra halvlek.är ingen pipexpert men viktigt är att sats efter ett givet max varvtal. Kanske korta lite mindre än tänkt och går ner någon mm på stingern, ev dra in stingerröret en bit i pipan då det inte lär bli så mycket långa fullgasrepor.
Det finns program att ladda ner för att räkna ut mått på pipor, dock tar det mycket tid då man måste knappa in all "data" såsom porttider osv.