Projekt Viper XTX 2014

MTX

Välkänd medlem
3 feb 2011
116
2
6
Är en Lynx en Ski doo i din ögon också?

Tycker tvärtemot angånde nya viper, tycker den är frän :) Dock tycker jag att det är lite synd att Yamaha inte har egna reglage å så på styret osv, men om man får ge dem lite tid att landa så kanske det på sikt kommer att lösa sig. Kan också tilläga att japaner ser sina produkter i de närmaste heliga och de skulle absolut inte bara kasta ner en yamamotor i en AC utan att testa först och ha kvalitetskrav på ACs prylar.

ska dessutom bli kul å se nya vipern med turbokit åka åttor runt gamla nytron ;)

åttor runt en nytro tror jag alldrig du ser för det gör inte en ac turbo och det chassie är trots allt byggt för den motorn, vilket inte det är för nytro motorn men det blir spännande och se hur pass bra dom kommer gå.. pratas ofta om hur bra nya chassien går men lika förbannat så ser du stora gäng med nya och gammla maskiner och alla är på samma topp enda skillnaden är att föraren på den gammla kanske har en svettdroppe mer i pannan, Jag har alldrig sett någon köra bort föregående chassie så mycket som
det ofta pratas om så.

Är ju alldrig så stor skillnad som om det vore bladfjädring och rullboggie till dagens maskiner.
Mycket sitter nog bakistyre.......

Bear in da woods

Välkänd medlem
31 okt 2009
130
0
6
Sandviken
Är en Lynx en Ski doo i din ögon också?
Men det är ju inte direkt samma sak om man ska vara petig. :wacko:

Ski-doo och Lynx är ju båda en del av BRP-koncernen, medan Yamaha och A-C inte har något gemensamt och har väl mig veterligen aldrig haft det förr heller. Rätta mig om jag har fel på den punkten.
De har ju snarare varit direkta konkurrenter tidigare, för att nu helt sonika samarbeta.
Det är väl därför det höjs lite extra på ögonbrynen?:ciao:

edvinsjolund

Välkänd medlem
8 jan 2006
5.598
4
36
41
Roknäs
Vart har du fått tag i den infon? Har mejlat dem men inte fått svar om frågan næmligen, och deras otroligt dåliga hemsida ær inte till mycket hjælp heller...
Det vore mycket konstigt om dom inte gjorde det.
Dom lever trots allt på att göra turbokit till Yamaha.

phazerelit

Välkänd medlem
29 apr 2008
588
6
18
Norrbotten
Det vore mycket konstigt om dom inte gjorde det.
Dom lever trots allt på att göra turbokit till Yamaha.
Absolut, utan tvekan. Men jag var ændå nyfiken på vart man får tag i den informationen då jag sjælv inte lyckats græva fram den... Och bara før att få det sagt så ær det inte før att jag misstror någon, øver huvud taget, utan jag vill helt enkelt bara få det bekræftat så man kan slænga ivæg en bestællning.

monno

Välkänd medlem
16 okt 2010
3.630
100
63
Örnsköldsvik
Herr Marklund var på vinteryran här i ö-viks trakten idag.

Han hade redan 3st beställningar på kit till yamacaten. Och hade spenderat de senaste dagarna med att kolla på bilder hur dom kan tänkas bygga systemet.

Så nog kommer dom tillverka kit alltid :)

Karelin_

Välkänd medlem
20 jan 2013
129
0
16
Vilhelmina
Då var det beställt: Ett stycke Viper XTX och ett stycke 270-kit... Så nu är det bara börja invänta nästa säsong...:)
Haha fan va jag beundrar de som törs göra dåna här beställningar.helt oprovat...skit coolt...hoppas du blir nöjd!!!får man fråga vad kalaset beräknas landa på för summa??

sx_viper

Välkänd medlem
6 apr 2009
649
2
18
Då var det beställt: Ett stycke Viper XTX och ett stycke 270-kit... Så nu är det bara börja invänta nästa säsong...:)
vist har du sett att yamaha inte har släppt hela line-uppen ännu i skandinavien enligt yamaha-motor.se

phazerelit

Välkänd medlem
29 apr 2008
588
6
18
Norrbotten
Ordinarie priset kommer att landa runt omkring 139k, give or take, før maskinen.
MCX-kitet vet jag inte ænnu vad ordinarie pris blir.

Det kommer enligt sækra kællor, som jag litar blint på, inte någon MTX av Vipern till næsta år. Och skulle det mot førmodan gøra det ændå så ændras ordern till en sådan istællet helt enkelt.

Nær det gæller att køpa oprovat så vet jag inte om jag ær så himla nervøs, motorn ær ju væltestad med 270-kit, minst sagt, och chassiet ær ju inne på 3:e sæsongen. Och någon måste ju testa så att alla andra kan se vad som funkar och inte funkar...:)
Boggien/mattan och framvagnen skall också uppdateras.

phazerelit

Välkänd medlem
29 apr 2008
588
6
18
Norrbotten
MCX skall før øvrigt komma med ett 190-kit och ett 270-kit.
Men dom væntar på att få låna hem en maskin som dom kan ta måtten på innan dom kan ge pris och børja producera.