Har själv inte provat lindad vs olindad pipa, körde på å lindade min direkt, tänkte aldrig på att prova utan. Upplever att den faktiskt håller värmen inne bra, och tempen under huven är relativt ok. Fysikens lag gör ju att den värmen borde vara inne i röret och därmed göra sitt för turbospoolet
Men innan du lindar och gör klar pipan så svetsar du in en nippel mitt på pipan på lämpligt ställe, bromsrörsnippel, sen gör du en bit bromsrör du kan dra upp mot styret (å slang sista biten) till en mätare så du kan kika mottrycket i pipan den dagen du funderar på det.
När väl nippeln är på plats pluggar du bara hålet med en igensvetsad motsatt nippel när du inte vill ha extramätaren inkopplad. Skulle vara intressant å höra vad köpeskitten ligger på för mottryck
Silberkitten kommer väl med attitude industries bränslebox om jag hajja rätt, men den dosan är inget för finjusterarn känns de som. Pc5an lägger du soppa var 250:e rpm och över 10st trottelpositioner, har väl en ingång för laddtryck också så du lägger en mapp till för laddsoppan också, som jag förstått det.
Verkar riktigt sjysst den boxen, kommer nog uppgradera själv till en sån.. Tar lite längre tid att mappa kanske
Nån mer hemma på pc5an kanske kan korrigera och förklara bättre