sill och potatis. turbo swb projekt!

Zollinger

Välkänd medlem
9 okt 2010
923
1
18
Lycksele
Haha okay. Jo ja skrattade lite lätt när jag såg den :)
Hörde anton sa du skull bygga turbo å nu koppla ja ihop dig :)
Jo köpte munters audi.

potatisgrisen

Välkänd medlem
21 jan 2013
1.563
3
16
flarken
Haha okay. Jo ja skrattade lite lätt när jag såg den :)
Hörde anton sa du skull bygga turbo å nu koppla ja ihop dig :)
Jo köpte munters audi.
Hehe ja Västerbotten är litet :p hörde Anton fick åka på akuten igår med brännskador i ansiktet, tydligen nån vattenskoter som baktänt, vet inte hur det slutade dock. I övrigt så har jag fått dit givarna i grenröret och börjat rengöra lite motorrum och även att jag inte har Varken bultar, hylsor eller bussningar. Flyttade även en skoterbro ikväll och ska bygga klart den i mörrn ( kände att jag behövde slänga in en ursäkt för mitt långsamma skruvande.. :).

potatisgrisen

Välkänd medlem
21 jan 2013
1.563
3
16
flarken
Gaaah!! Jag håller på att få ett smärre nervsammanbrott... Har satt tillbaka grenrör och plockat bort luftburk och spjällhus bl.a idag. Under luftburken visade sig någonting mindre roligt.. Dvs ett chassiebyte krokig/ bynglig främre kylare!! Har säkert åkt med en sten runt i tunneln, däremot så läker inte kylarn :) däremot så verkar inte "billet boot"en med extraspridarna passa pga den främre kylarn. Plockar jag bort reedsen så ska det nog funka, hehe så är det nån som ligger på ett rmk chassie utan kylare så hör av dig, dom här självriskerna börjar ta kål på mig.. Har redan pungat ut självrisk en gång på denna maskin... Snart gräver jag ner fanskapet Bakom lagårn!!!! Ska lägga in lite bilder om jag förstår mig på hur man gör det från en iphone..

Mjohansson

Välkänd medlem
8 okt 2008
396
0
16
Jag använder tapatalk (för Android) och läser detta forum. och där är det väldigt enkelt att lägga in bilder från telefonen.
Borde finnas till iPhone.

Thimwikström

Välkänd medlem
17 aug 2012
614
0
16
Byske
Jag använder tapatalk (för Android) och läser detta forum. och där är det väldigt enkelt att lägga in bilder från telefonen.
Borde finnas till iPhone.
de funkar inte för mig står att admin måste uppdatera snowmobile sidan innan de går att använda igen :/

potatisgrisen

Välkänd medlem
21 jan 2013
1.563
3
16
flarken
Oooh, skadan är i skarven mellan dendär plåten och tunneln, det jag skulle kunna göra är att byta plåt/ kylare och rikta framkant av tunneln mot täckplåten. Det underlättar ju när något är rakt. :) hoppas bara att det går att nita " golvet" under reedsen med motorn på plats... Dessutom så får jag bort kylarn ( vilken hade varit trevlig att ha kvar, men som inte ryms med turbogrejerna, tyvärr) kylaren bygger ca 7-8mm för mycket.. Eson hade en tunnel jag skulle kunna slakta, men vad ska du ha för din plåt danne?

potatisgrisen

Välkänd medlem
21 jan 2013
1.563
3
16
flarken
Familjeräser jajjemän! :) min bättre hälft tyckte dock inte om när jag åkte utan stänklapp och drog pulka.. Men i vinter får hon nog köra sin formula.. Dekalkittet har hagströms design gjort efter mina önskemål.

Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free

potatisgrisen

Välkänd medlem
21 jan 2013
1.563
3
16
flarken
Idag har jag gjort affär med sportsterdanne och inhandlat en ny plåt :) blir att åka utan kylare för att rymma extraspridarna.. Känns tungt då jag gillar min gamle främre kylare... Men allt har sin tid. Verkar bli svårare och svårare att lyckas övertala sambon om vilken bra familjeskoter det är.. Hehe . Men med ny plåt och riktad tunnel så blir det säkert bra. Fortsatte riva lite ikväll, boggien ska ut och sekundäraxeln bort så att man kommer åt att ta bort kedjehus så att jag kan nita fast den nya plåten. Skotern känns lika slaktad som kon vi fyllde frysen med idag. Men det verkar iaf lösa sig. Känns som ett jobbigt avbrott i turbobygget då det hänger sladdar och grejer överallt... Vad tycker ni? Ska jag eloxera boggieskenorna och spindlarna, vita, svarta eller guld/ potatisfärgade?
. Tapatalk är ju skitsmidigt ju!

potatisgrisen

Välkänd medlem
21 jan 2013
1.563
3
16
flarken
Danne: vem gillar inte potatis? Hehe jag har alltid velat ha "potatis" istället för polaris. Var lite svårt att förklara hur en "potatisgris" ser ut för dekalfirman, men det löste sig. Vi får se vad bylingen säger när det står potatisgris på maskin.... Alla team med självaktning har väll en chefmekaniker, ? Min råkar bara va lite ung och utan erfarenhet, :)